Gå til innhold

Grete Roede - erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg trenger virkelig å gå ned i vekt, og begynne å spise sunnere. Men har innsett at jeg nok trenger litt hjelp til det.

Er det noen som har erfaring med Grete Roede-kurs? Hvordan var det? Var det du kunne spise greit? Ble du mett? Og greide du å fortsette med den samme livsstilen etter at kurset var over?

Anonymkode: 5c3c8...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har gode erfaringer med Roede. Gått ned ca 12 kg over 4 mnd og har holdt vekten etterpå. Ble mett mens jeg holdt på. Anbefales!

Anonymkode: ad8df...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, holder på nå. Jeg er med på et litt annerledes kurs hvor fokus var å spise lite i starten også øke gradvis, de 2 første ukene var tøff så gikk det seg til. Har gått ned 19,5 kilo siden august, har 6 kilo igjen til mitt mål så jeg kommer til å ta et år til med holde vekten kurs. 

Maten er ikke noe problem, det handler mer om det å bli bevist på hvilke valg man tar til hverdags. Her kan du jo selv se en del av oppskriftene fra Roede, men man kan fint spise andre ting også. 

Endret av TheWitch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å holde vekten etterpå må du anerkjenne at det du gjør nå er feil. Du kan ikke bare slanke deg du må tenke anderledes. Du må få med deg hele familien på endringen, og det som gjør at du er blitt overvektig må bort. For alltid. Du kan aldri spise som du gjør nå igjen. 

Anonymkode: 86c91...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått på to Roede kurs, og kan anbefale de. Jeg ble mett av maten. Det viktigste er nok som en annen skriver at du blir bevisst hvilke valg man tar. Noe er også avhengig av  kursholderen. På det første kurset var det en kjempeflink instruktør som var veldig motiverende og som jeg lærte mye av, På det neste var ikke instruktøren like flink.

Anonymkode: a7ccc...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

For å holde vekten etterpå må du anerkjenne at det du gjør nå er feil. Du kan ikke bare slanke deg du må tenke anderledes. Du må få med deg hele familien på endringen, og det som gjør at du er blitt overvektig må bort. For alltid. Du kan aldri spise som du gjør nå igjen. 

Anonymkode: 86c91...1fc

Så klart man må endre vanene men jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du skriver. Nå er jeg kommet dit at jeg fint kan nyte et bedre måltid, dessert eller en sjokolade men ikke like ofte som før og i mindre mengder. Det kan handle om så enkle ting som at man ikke trenger å spise opp middagen når man først er mett. 

Foruten de kiloene jeg har mistet så går jeg ikke lenger rundt å føler jeg har mistet noe. F.eks. så har vi en god frokost en gang hver helg med egg, bacon, pålegg og brød, men baconet er gjerne av en magrere variant enn den vi brukte før. Poenget med et slikt kurs er å finne endringer som man føler man kan leve med uten at man trenger å føle at man "mister" noe. Jeg kan unne meg en liten sjokolade i helgen og nå kan jeg nyte den i stede for å ha dårlig samvittighet for å spise den siden jeg nå planlegger jeg at jeg kan spise den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...