Gå til innhold

Permisjonsordning


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi venter en liten en i januar, og lurer litt på hvordan dette blir med permisjon... Far syns det blir veldig lenge med 19 uker!!! Vi tenkte jo egentlig ta 80%... Men blir litt i tvil. Kan noen hjelpe meg litt med regnestykket vårt; 

Om far er hjemme kun de ‘pappaukene’, hvor lenge kan da mor være hjemme? Da tenker jeg om mor da er hjemme 1 år ulønna også. Ønsker å være lengst mulig hjemme med barnet. 
Og om det da funker at mor er hjemme ulønna mens far har sine uker? Eller hvordan løser man dette? 

Anonymkode: da961...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ta ulønnet perm mens far har fedrekvoten, men i mine øyne er det veldig unødvendig. 

Vær obs på at i ulønnet perm mister du rettighetene dine hos nav. Jeg har en venninne som skulle være hjemme 6 mnd ulønnet, også fikk hun en kreftdiagnose i den perioden....

Jeg personlig har en mann som er selvstendig næringsdrivende, han har to ansatte og de er ganske avhengig av at han som sjef er tilstede. Han kunne ikke være hjemme i månedsvis på heltid. Vi løste det ved at jeg tok gradert ulønnet permisjon og han tok tidskonto. 

Jeg var hjemme hele fellesperioden og så tok han fedrekvoten to dager i uka. De ukene ble strekt ganske langt ut når han jobbet tre dager i uka og var hjemme to dager. Jeg søkte da ulønnet perm de to dagene han han var på jobb, og jobbet de dagene han var hjemme. 

Når vi da til slutt plusset på tre uker ferie for han, tre uker ferie for meg også to uker ferie sammen, så kunne ungen være hjemme ganske lenge før det ble barnehage. 

Anonymkode: 479ca...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du kan ta ulønnet perm mens far har fedrekvoten, men i mine øyne er det veldig unødvendig.

Anonymkode: 479ca...b28

Hei, takk for svar!

Vi var hjemme sammen med første barnet, og dette trivdes vi veldig med :) Så kommer til å gjøre det samme igjen! Og at jeg var lenge hjemme med barnet, er også noe jeg ønsker å gjenta. Nå er permisjonsordningen endret, så jeg lurer egentlig mest på hva slags effekt det vil ha?

Hvor mange uker får jeg totalt, 80% eller 100%, og da plusse på et år ulønna. Som jeg da skal ha uansett 😊 Så får vi se ut ifra regnestykket om unge nr 2 kan være starte i bhg januar 2023 eller august 2022! 😍🤷🏼‍♀️

Anonymkode: da961...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2020 at 7:32 PM, Anonym bruker said:

Vi venter en liten en i januar, og lurer litt på hvordan dette blir med permisjon... Far syns det blir veldig lenge med 19 uker!!! Vi tenkte jo egentlig ta 80%... Men blir litt i tvil. Kan noen hjelpe meg litt med regnestykket vårt; 

Om far er hjemme kun de ‘pappaukene’, hvor lenge kan da mor være hjemme? Da tenker jeg om mor da er hjemme 1 år ulønna også. Ønsker å være lengst mulig hjemme med barnet. 
Og om det da funker at mor er hjemme ulønna mens far har sine uker? Eller hvordan løser man dette? 

Anonymkode: da961...7dd

her delte vi likt 50/50, da begge ønsket det... far bør være mer intressert, 19 uker er ikke lenge, du skal bli kjent med barnet ditt

Anonymkode: bff3a...9b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...