Gå til innhold

Er det noe poeng å kontakte lege? Hoste og feber.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det noe poeng å kontakte lege,  jeg hoster ustanselig og har småfeber,  vondt i brystet. Mistenker lungebetennelse eller bronkitt. 
får vondt i hjerteregionen etter et hoste anfall. 
 

men oppi alt corona og covid er det noe poeng før jeg får tatt test tidligst i morgen og svar etter tidligst  etter 2 døgn? 
 

Anonymkode: fb6f1...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I disse tider bør en kontakte lege før en vanligvis gjør dette. Her i byen så testes det for corona annet sted enn hos fastlegen og legevakta, men begge kan kontaktes for å bli henvist. Her er det også døgnåpent, slik at jeg kunne fått testet meg i kveld omlegens kontortid var over. 

Anonymkode: 1751c...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil at alle med symptomer som kan være korona skal teste seg, men de kan selvfølgelig teste for andre ting også.

Svigerfar fikk lungebetennelse og de testet for korona, men de testet også crp osv. Han endte med å bli lagt inn, gammel mann dette, og på sykehuset måtte han ligge på isolat frem til svaret på testen kom. Han var negativ og ble lagt på vanlig avdeling så lenge han var på intravenøs antibiotika.

Så mistenker du lungebetennelse eller bronkitt bør du absolutt ringe lege, de håndterer deg derfra.

Anonymkode: aea98...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel alltid ta kontakt med lege i disse tider, hvis man har symptomer som KAN være corona. 

Anonymkode: f6605...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i byen får man ikke komme til legen med de symptomene du har før man har fått negativ korona-test. Man får bare komme til legen før en test dersom det er andre akutte symptomer i tillegg, som for eksempel pustebesvær eller konstante brystsmerter. 

Anonymkode: a8ae2...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hi her.... 

ble lagt inn. Dobbelt sindig lungebetennelse  Bekreftet Og de mistenker RS virus. Selvfølgelig mistenker de også covid. 

 

Anonymkode: fb6f1...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Hi her.... 

ble lagt inn. Dobbelt sindig lungebetennelse  Bekreftet Og de mistenker RS virus. Selvfølgelig mistenker de også covid. 

 

Anonymkode: fb6f1...e76

Glad for å høre at du kontaktet lege. Takk for oppdateringen.

God bedring til deg :)

Anonymkode: 9216c...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Hi her.... 

ble lagt inn. Dobbelt sindig lungebetennelse  Bekreftet Og de mistenker RS virus. Selvfølgelig mistenker de også covid. 

 

Anonymkode: fb6f1...e76

Oi, gikk fort siden du spurte. God bedring. Håper du snart føler deg bedre:)

Anonymkode: 0ba9a...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 21.29, Anonym bruker skrev:

Oi, gikk fort siden du spurte. God bedring. Håper du snart føler deg bedre:)

Anonymkode: 0ba9a...197

Ja det gikk kjempe fort, ringte legevakt og det ble sendt lege hjem. Var veldig dårlig. Både lungebetennelse og i tillegg RS virus ble bekreftet. Jeg har aldri vært så dårlig. 
Jeg var ikke redd for covid for kjente igjen symptomene på lungebetennelse. 
takk for omtalen ❤️

Anonymkode: fb6f1...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 16.44, Anonym bruker skrev:

Er det noe poeng å kontakte lege,  jeg hoster ustanselig og har småfeber,  vondt i brystet. Mistenker lungebetennelse eller bronkitt. 
får vondt i hjerteregionen etter et hoste anfall. 
 

men oppi alt corona og covid er det noe poeng før jeg får tatt test tidligst i morgen og svar etter tidligst  etter 2 døgn? 
 

Anonymkode: fb6f1...e76

Selvfølgelig skal du teste deg! Du er smittsom i ukesvis om du har korona.

Anonymkode: 4ad0c...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig skal du teste deg! Du er smittsom i ukesvis om du har korona.

Anonymkode: 4ad0c...1f2

Har ikke  covid 19, Har blitt testet for det og. 
jeg har hatt lungebetennelse før og kjente igjen symptomene. Burde tatt kontakt med lege før,  men terskelen var for høy.

Anonymkode: fb6f1...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 16.44, Anonym bruker skrev:

Er det noe poeng å kontakte lege,  jeg hoster ustanselig og har småfeber,  vondt i brystet. Mistenker lungebetennelse eller bronkitt. 
får vondt i hjerteregionen etter et hoste anfall. 
 

men oppi alt corona og covid er det noe poeng før jeg får tatt test tidligst i morgen og svar etter tidligst  etter 2 døgn? 
 

Anonymkode: fb6f1...e76

Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva du tenker med? Selvsagt skal du testes for covid-19. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6de4b...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg lurer litt på hva du tenker med? Selvsagt skal du testes for covid-19. 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 6de4b...499

Sorry, så nå at du var lagt inn. God bedring! 💐

Anonymkode: 6de4b...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...