Gå til innhold

Har du og din partner lik plattform?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså, kommer dere fra like familieforhold? Har samme syn på barneoppdragelse? Er det viktig med noenlunde like utdannelser? Har dere begge mye seksuell erfaring?

Eller dere dere ulike🙃

 

Anonymkode: a73f0...5c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ulik familiebakgrunn og oppvekst. Han har hatt lite rammer og mangelfull oppfølging og «klart seg selv» på mange måter. Jeg kommer fra klassisk kjernefamilie, har hatt trygge rammer, blitt stilt krav til osv. 

Jeg har universitetsutdanning og jobb i kommunen. Mellomleder, trygt og greit. Mannen er leder i større bedrift. Lite formell utdanning, jobbet seg fra bunnen og opp. Tjener tredobbelt min lønn og er veldig attraktiv i sitt marked. 
Jeg synes ikke nødvendigvis at det er viktig med like mye utdannelse, men det er viktig å være likeverdige intellektuelt, og det opplever jeg at vi er. 
 

Vi har, etter mange år sammen,  likt syn på barneoppdragelse, verdier og prioriteringer. Det opplever jeg helt avgjørende. 

Anonymkode: 9717b...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Altså, kommer dere fra like familieforhold? Har samme syn på barneoppdragelse? Er det viktig med noenlunde like utdannelser? Har dere begge mye seksuell erfaring?

Eller dere dere ulike🙃

 

Anonymkode: a73f0...5c9

Vi kommer fra ulike familier. Han er fra en «overklasse», hjemmeværende mor, trygge rammer og kjærlige foreldre. Jeg har skilte foreldre, turbulent barndom med omsorgssvikt. Han har ingen utdannelse, men driver sitt eget selskap og har mange ansatte og tjener godt. Han er den smarteste mannen jeg kjenner, har masse omsorg og kan prate med hvem som helst. Lett og morsom og samtidig dyp og reflektert. Jeg har høyere utdanning. Etter mange år har vi nærmet oss hverandre når det gjelder barneoppdragelse. Vi er svært ulike som personer, men passer veldig fint sammen og har det bra. Jeg har mer seksuell erfaring enn han, selv om han er endel år eldre. Etter 20 år spiller ikke det så stor rolle akkurat😊

Anonymkode: 02beb...d22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har ulik familiebakgrunn og oppvekst. Han har hatt lite rammer og mangelfull oppfølging og «klart seg selv» på mange måter. Jeg kommer fra klassisk kjernefamilie, har hatt trygge rammer, blitt stilt krav til osv. 

Jeg har universitetsutdanning og jobb i kommunen. Mellomleder, trygt og greit. Mannen er leder i større bedrift. Lite formell utdanning, jobbet seg fra bunnen og opp. Tjener tredobbelt min lønn og er veldig attraktiv i sitt marked. 
Jeg synes ikke nødvendigvis at det er viktig med like mye utdannelse, men det er viktig å være likeverdige intellektuelt, og det opplever jeg at vi er. 
 

Vi har, etter mange år sammen,  likt syn på barneoppdragelse, verdier og prioriteringer. Det opplever jeg helt avgjørende. 

Anonymkode: 9717b...076

Jeg er ikke HI, men har møtt en mann nå som jeg kan beskrive ulikhetene mellom oss omtrent som du beskriver. Bare at hos oss er det han som har vokst opp med kjernefamilien og tryggheten, jeg som har vokst opp med skilte foreldre og lite oppfølging. Jeg har høy utdanning, han ingen høyere utdanning, men en trygg jobb. Jeg opplever at vi er likeverdige intellektuelt, han er helt tydelig intelligent, reflektert og samfunnsengasjert, og jeg føler meg mer på bølgelengde med ham enn enkelte andre som har hatt langt mer utdanning enn han har. Nå er ikke felles barn aktuelt for oss, men vi har ellers stort sett like verdisyn, noe som jeg også tror er avgjørende.

Jeg er spent på fremtiden :)

Anonymkode: e5c62...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer fra forskjellige land og fra familier med ulike verdier. Han jar også vesentlig lenger formell utdanning enn meg. Likevell er vi veldig like. Han valgte å flytte bort fra sitt land og sin familie før han traff meg. Vi har veldig like verdier, er omtrent like inteligente og ønsker oss omtrent drt samme i livet. 

Anonymkode: bbed2...cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har likt samfunns- og menneskesyn, og elsker å diskutere og filosofere. Kompromisser en del mtp barneoppdragelse, men er enig i de store tingene. Lik seksuell erfaring. Han har doktorgrad, jeg bachelorgrad med videreutdanning. Vi er veldig ulike personlighetsmessig, men er lik på de avgjørende trekkene. Og vi har veldig lik humor og musikksmak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ikke lik plattform, men ikke vidt forskjellig heller.

Hans familie - fire søsken (De kom i to puljer med åtte års mellomrom).

Far med høyere utdanning, mor hjemmeværende i 20 år før hun gikk ut i arbeid. De leste mye, alle spiller instrument, de diskuterte politikk og mine svigerforeldre var intellektuelt på samme nivå. (Min svigermor ville garantert hatt høyere utdanning hvis hun hadde vært født noen år senere).

Min familie - to søsken med stor aldersforskjell. Far med høyere utdanning, mor uten utdanning (heller ikke videregående).

Far leste mye, mor leste noe. Ingen spiller instrument, kan ikke huske at de diskuterte politikk eller andre samfunnsting.

Verken jeg eller mannen min har høyere utdanning, men gode jobber hvor vi har jobbet oss oppover.

Mannen min leser mye, jeg leste en del før, men har mistet konsentrasjonen etter barn. Vi følger begge med i nyhetsbildet, og jeg opplever at vi diskuterer på samme nivå. Men jeg tenker mannen min har litt høyere IQ enn meg. Han har klisterhjerne (det har alle hans søsken). Men jeg er flinkere til å sette ting i perspektiv og se nye sammenhenger.

Vi er enige om verdiene i oppdragelsen, men har vidt forskjellige måter å løse det på. Han er konfliktsky og er ikke flink til å sette grenser. Slik er hele hans familie. Jeg kommer fra en familie med tydelige grenser og generelt mer temperament. Det skaper noen konflikter.
 

Det er aldersforskjell på oss, så han har nok hatt flere partnere enn meg. Men jeg innførte nok noen nye seksuelle preferanser i forholdet😉

Anonymkode: 3043d...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er veldig like i personlighet, liker og misliker mye av det samme hva angår mat, TV, interesser osv. 

Vi har ulike religioner, men likt menneskesyn. 

Jeg har to søsken, han har ett. Mine foreldre ble skilt da jeg var barn, hans foreldre er sammen fremdeles.

Veldig likt syn på oppdragelse, men han har en tendens til å være strengere og forvente mer "lydighet". Verdiene våre er veldig like og vi har samme mål, dvs at vi vil oppdra omsorgssfulle, høflige barn med kritisk sans og mye sunn fornuft og som klarer å prate om hvordan de føler seg og takler store følelser. 

Begge hadde hatt få partnere før vi ble sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer fra like familieforhold. Middelklassefamilier begge to, ikke for mye eller for lite penger i oppveksten. Vi har lik utdannelse og ganske lik jobb. Vi har lik personlighet og er ganske innadvendte begge to. Vi har likt syn på barneoppdragelse og er enige om det meste. Den eneste forskjellen på oss er at jeg har mer utferdstrang enn han. Jeg har bodd i flere land, både som barn og som voksen,  og hadde ønsket å bo noen år i utlandet med barna, men det vil ikke han. Jeg har fått dratt han med på noen lengre reiser da, men det hadde ikke blitt noe av uten mitt initiativ.

Anonymkode: c5901...c13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, delvis. Han har vokst opp i stabil kjernefamilie med høyt utdannede foreldre, begge søsken har doktorgrad og de har god økonomi. Jeg har vokst opp som enebarn med alenemor uten høyere utdanning og med dårlig økonomi. Men jeg har høyere utdanning enn ham nå (master og egen bachelor utenom, han har en bachelor), vi er omtrent like intelligent, har en del felles interesser, politisk ståsted, enige om barneoppdragelse (stort sett), lik seksuell erfaring, samme verdier osv. Samtidig er vi også ulike på mange områder og har flere ulike interesser. Han liker sport, økonomi og musikk, noe jeg ikke er spesielt interessert i, mens jeg liker litteratur, håndarbeid og hund, noe han ikke er så interessert i (han er glad i hunden vår da). Tenker at det er viktig med omtrent samme verdisyn, noen felles interesser og intellektuell kapasitet, men bra å være ulike også slik at man har sitt eget liv utenfor forholdet i tillegg. 

Anonymkode: 7789f...1e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2020 at 4:18 PM, Anonym bruker said:

Altså, kommer dere fra like familieforhold? Har samme syn på barneoppdragelse? Er det viktig med noenlunde like utdannelser? Har dere begge mye seksuell erfaring?

Eller dere dere ulike🙃

 

Anonymkode: a73f0...5c9

Han fikk 0 opplæring av noe

Jeg hadde strenge foreldre som og  har jobbet mye gjennom hele livet fra jeg var ca 10

mannen min var den første jeg lå med som 25 åring

har 2 barn, og er ikke like der, jeg gjør alt, han lar de stort sett sitte på ipaden

vi er nær ved og bli skilt, men barna holder meg igjen da jeg vet at de skal ha samvær med faren og de kommer til og bli helt enorme urolige, når vi er så forskjellige.

barna er 10 ,7 ,4 og 3

Anonymkode: e5963...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...