Gå til innhold

Leie leilighet hvordan...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må selge huset og gå ut på leie markedet igjen etter 16år som huseier. Hvordan forklare til de som leier ut uten å havne i utelukke bunken av de som vil leie leiligheten? 

Nødt til å selge for å bli gjeldsfri, og har tenkt å spare opp til ny egenkapital. Men må nok leie noen år først. Er i 40 årene, er det negativt ? Vil utleier heller ønske studenter eller par ? 

Men har jo ikke referanser da jeg har jo ikke leid på evigheter. 

Blir stresset da jeg må akseptere et bud på boligen med 1-2 måneders overtakelsesdato, og usikker på om det er nok tid til å finne noe å leie.

Hva gjør man om jeg ikke finner et sted, og står der med møbler og ingen plass å dra til ? Har ingen familie eller venner som kan hjelpe.

Anonymkode: 734e3...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke gjeldsordning, blir gjeldsfri ved salg.

Ikke et innlegg for å spørre om hjelp med økonomien, kommer ut i pluss ved salg. Og blir egentlig godt å selge også, huset er blitt for stort for 1 person allikavel.

Men har ikke peiling på leie markedet lenger

Anonymkode: 734e3...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær ærlig.

"Hadde et stort hus som ble altfor mye for meg alene, både vedlikehold og alt. Ønsker å bo mindre og ønsker å leie noen år uten ansvaret ved å eie."

Ærlig sak det, du er ikke alene om å ønske leie for å slippe ansvar for vedlikehold og alt det der, så det er troverdig og greit.

Anonymkode: 69bcc...09f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at du har eid ett stort hus, men nå ønsker å bo mindre. -At huset ble for stort for deg med årene og at det krevde mye vedlikehold. At planen er å føle litt på hvordan det er å bo i en leilighet. At du er 40år er bare positivt. Sannsynligvis er du ingen festløve, du er ansvarsfull og du har kanskje ikke småbarn. Perfekt spør du meg. Jeg ville heller hatt en eldre kvinne boende enn veldig mange andre. Hils på de som leier, slå an en prat å vær ærlig om alt unntatt dine økonomiske problemer. Gjør ett godt førsteinntrykk å selg din fine personlighet. Lykke til.

Anonymkode: 4e07b...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De økonomiske problemene forsvinner helt så ikke nødvendig å nevne det ja. 

Men hva gjør folk hvis de ikke finner noe å leie innen kort tid ? Hotell er jo dyrt 

Anonymkode: 734e3...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...