Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Det blir ofte frå dykkar hald hevda at venstrevridde og naturvernarar har på ein eller annan måte fått forskarane over på si side og at klimaeffekten ikkje er menneskeskapt. Eg lurer på, kvifor skulle nokon gjere slikt? Kven tenar på å tru at ein må ta store kostnadar for å kutte co2 og andre miljøgassutslepp? Kvifor i all vidaste verda vil nokon finne på slikt? Det er jo absolutt ingen som tenar på det? Las eit innlegg av han som starta forleopprøret mot klimahysteri på fb. Og dette har eg alltid lurt på, men kjenner ingen eg kan spørje. (folk er ikkje så ivrige til å innrømme at dei ikkje trur på menneskeskapte klimaendringar lenger (heldigvis)) Anonymkode: 78220...c32
sug lut Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det blir ofte frå dykkar hald hevda at venstrevridde og naturvernarar har på ein eller annan måte fått forskarane over på si side og at klimaeffekten ikkje er menneskeskapt. Eg lurer på, kvifor skulle nokon gjere slikt? Kven tenar på å tru at ein må ta store kostnadar for å kutte co2 og andre miljøgassutslepp? Kvifor i all vidaste verda vil nokon finne på slikt? Det er jo absolutt ingen som tenar på det? Las eit innlegg av han som starta forleopprøret mot klimahysteri på fb. Og dette har eg alltid lurt på, men kjenner ingen eg kan spørje. (folk er ikkje så ivrige til å innrømme at dei ikkje trur på menneskeskapte klimaendringar lenger (heldigvis)) Anonymkode: 78220...c32 Jeg tror nok du finner nokså få i den gruppen som er i stand til å følge et resonnement. Dermed vil ikke åpenbare argumentasjonssvakheter være noe problem.
Holly Golightly Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Jeg har ofte lurt på det samme, spesielt når argumentet er at man skal følge pengene. Pengene har en tendens til å stikke i motsatt retning.
Syngensang Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 4 timer siden, sug lut skrev: Jeg tror nok du finner nokså få i den gruppen som er i stand til å følge et resonnement. Dermed vil ikke åpenbare argumentasjonssvakheter være noe problem. Sant nok, men håpte at nokon ville prøve å forklare iallefall 😜
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 9 minutter siden, Syngensang skrev: Sant nok, men håpte at nokon ville prøve å forklare iallefall 😜 Er du HI? Som glemte å trykke på anonymknappen? Siden du skriver som du gjør regner jeg med at du er det. Når du svarer slikt på en ekstremt nedlatende innlegg fra sug lut, viser du at du egentlig ikke er interessert i å høre de argumentene i det hele tatt. Å omtale andre som har en annen tilnærming enn seg selv på den måten dere gjør her er en ekstrem dårlig egenskap og egentlig litt farlig. Jeg er ikke en av de du «ønsker» å høre fra, men jeg mener det er ekstremt uheldig å omtale de som har andre holdninger enn seg selv på den måten. Det er unødvendig polariserende, og bidrar ingenting. Uansett om det gjelder klima, innvandring eller Trump. Anonymkode: 029b5...a87
Syngensang Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er du HI? Som glemte å trykke på anonymknappen? Siden du skriver som du gjør regner jeg med at du er det. Når du svarer slikt på en ekstremt nedlatende innlegg fra sug lut, viser du at du egentlig ikke er interessert i å høre de argumentene i det hele tatt. Å omtale andre som har en annen tilnærming enn seg selv på den måten dere gjør her er en ekstrem dårlig egenskap og egentlig litt farlig. Jeg er ikke en av de du «ønsker» å høre fra, men jeg mener det er ekstremt uheldig å omtale de som har andre holdninger enn seg selv på den måten. Det er unødvendig polariserende, og bidrar ingenting. Uansett om det gjelder klima, innvandring eller Trump. Anonymkode: 029b5...a87 Gløymde ikkje Anonymknappen, tenkte berre at eg ikkje skulle brukt den i utgangspunktet. Sant nok det du skriv. Men akkurat i denne saka, som er så viktig for alle har eg lite tilovers av god folkeskikk. Du har sjølvsagt heilt rett, men dei eg vil høyre frå brukar akkurat same teknikk og er lite villege til å diskutere på sakleg nivå uansett. Så ser vi jo at eg ikkje får svar frå dei her, så dei har nok ikkje noko gode svar, eller ikkje eingong dårlege svar. Innlegget eg las, som eg ikkje siterte fordi eg ikkje fann det verdt bryet var like usmakeleg og idiotisk som det eg har skrive. Håpet var vel å provosere fram noko, men det funka ikkje. Forståeleg vil nok du seie, og eg vil kanskje seie meg einig i det.
Gjest Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du HI? Som glemte å trykke på anonymknappen? Siden du skriver som du gjør regner jeg med at du er det. Når du svarer slikt på en ekstremt nedlatende innlegg fra sug lut, viser du at du egentlig ikke er interessert i å høre de argumentene i det hele tatt. Å omtale andre som har en annen tilnærming enn seg selv på den måten dere gjør her er en ekstrem dårlig egenskap og egentlig litt farlig. Jeg er ikke en av de du «ønsker» å høre fra, men jeg mener det er ekstremt uheldig å omtale de som har andre holdninger enn seg selv på den måten. Det er unødvendig polariserende, og bidrar ingenting. Uansett om det gjelder klima, innvandring eller Trump. Anonymkode: 029b5...a87 Hva var «nedlatende» i hovedinnlegget?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 30 minutter siden, Pashla skrev: Hva var «nedlatende» i hovedinnlegget? Hvorfor «nedlatende» i hermetegn? Og skrev vedkommende at det var hovedinnlegget som var nedlatende? Er det ikke åpenbart at det er andre innlegg hun mener? Anonymkode: 3e387...a9a
Gjest Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor «nedlatende» i hermetegn? Og skrev vedkommende at det var hovedinnlegget som var nedlatende? Er det ikke åpenbart at det er andre innlegg hun mener? Anonymkode: 3e387...a9a Ja, nå ser jeg det. Beklager.
Gjest Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du HI? Som glemte å trykke på anonymknappen? Siden du skriver som du gjør regner jeg med at du er det. Når du svarer slikt på en ekstremt nedlatende innlegg fra sug lut, viser du at du egentlig ikke er interessert i å høre de argumentene i det hele tatt. Å omtale andre som har en annen tilnærming enn seg selv på den måten dere gjør her er en ekstrem dårlig egenskap og egentlig litt farlig. Jeg er ikke en av de du «ønsker» å høre fra, men jeg mener det er ekstremt uheldig å omtale de som har andre holdninger enn seg selv på den måten. Det er unødvendig polariserende, og bidrar ingenting. Uansett om det gjelder klima, innvandring eller Trump. Anonymkode: 029b5...a87 Hva var det i måten hun omtalte andre på som du reagerer på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå