Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Har dere merket bivirkninger? Anonymkode: ec103...863
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Niks😊 Jeg elsker min. Anonymkode: 7ad63...975
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Nettopp satt inn min. Har fortsatt en del småblødninger. Men håper det gir seg. Fikk ellers satt inn for at det skal hjelpe mot menssmerter (så vonde at jeg blir sengeliggende) og kanskje migrene. Hatt mindre migrene i alle fall. Venter på mens (evt uteblivelsen) for å se om det hjelper mot smertene. Anonymkode: de1b6...fbe
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Småblødninger det første året. Ingenting etter det. Jeg elsker den! Anonymkode: 3db58...25d
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 Men dere som ikke har bivirkninger. Har dere fortsatt mens, eller er den borte og? Anonymkode: de1b6...fbe
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 Er superfornøyd, har så og si mistet mensen. Kommer bittelitt blod en gang i blant, men det er så lite at det holder lenge med truseinnlegg. 🙂 Anonymkode: fb890...f54
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 Jeg er kjempefornøyd. Satte inn for 8 mnd siden pga økende blødningsmengde. Hadde vel noe småblødninger første syklusen, og noe ubalanse i miljøet i underlivet første par-tre måneder. Har etter innsetting av spiralen hatt veldig sparsom mensblødning 3-4 dg, helt minimal mengde. Håper å slippe helt etterhvert. Anonymkode: e2713...7ef
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #9 Skrevet 6. juli 2020 Superfornøyd! Satte den inn i februar. Litt småblødning første dagene, deretter ingenting heldigvis. Slet med mye smerte og kraftige blødninger tidligere. Anonymkode: c7a6e...cf5
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #10 Skrevet 6. juli 2020 Blødde nesten hele tiden i nesten et år. Etter det har jeg ikke hatt mensen, har ingen bivirkninger og er ekstremt fornøyd. Anonymkode: 5ea2f...088
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #11 Skrevet 6. juli 2020 Satt inn i mai. Har hatt småblødninger siden, men har ikke merket noe annet. Anonymkode: 7a609...8cf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 Gjorde det vondt å sette inn? Anonymkode: ec103...863
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 Ingen bivirkninger. Jeg fikk ikke vondt da den ble satt inn, min venninne ble både kvalm og svimmel. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på innsettelse. Å ta den ut har jeg hørt kan være enda verre enn å sette inn. Anonymkode: 5a84a...679
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 Får være litt mot strømmen her jeg da, for jeg tålte den ikke.... Fikk et veldig ubehag i underlivet, soppinfeksjoner, vondt i korstyggen og jeg følte hele området fra lårene og opp til navlen var et katatrofeområde. Fungerte godt som prevansjon sa, for sex ble det lite av. Gynekologen nektet å tro det, man kan ikke reagere så kraftig på så lite hormoner, prøv en stund til. Jeg hadde den inne bortimot et halvt år uten noe bedring, da ba jeg han fjerne den, jeg orket ikke mer. Jeg la meg i stolen og han fant spiralen helt i åpningen av mormunnen, den var på vei ut. Han sa at noen ganger støter kroppen ut fremmedlegemer, og det var kroppen min i ferd med å gjøre (han hadde sjekket tidligere med ul at den lå riktig, så den hadde helt klart flyttet seg) 2 mnd etter uttak var jeg helt meg selv igjen, men bedring merket jeg nesten umiddelbart. Pga min erfaring prøvde min søster vanlig spiral, uten hormoner, men hun støtet den ganske fort ut, hørte bare klirret i doen. Da fastlegen min hørte at både jeg og min søster hadde støtet ut spiral spøkte han med at han håpte ingen i vår familie trengte organtransplantasjon noen gang, for det var visst en kjent sak at det var litt arvelig dette med å ikke godta fremmedlegemer i kroppen.... Jeg steriliserte meg, for jeg tåler jo ikke noe med hormoner i. Anonymkode: eaa7f...968
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 42 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjorde det vondt å sette inn? Anonymkode: ec103...863 Nei, ikke vondt Anonymkode: bae7f...02b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 Jeg går visst også mot strømmen. Jeg har hatt hormonspiralen min i ca to år nå: - opplever ofte murring i magen. Føles som lette veer. - Har fått uren hud i hele ansiktet, på deler av hals og hele ryggen. - Istedet for å miste mens har jeg i disse to årene hatt betydelig kraftigere mens, men som varer bare i fire dager istedet for sju. Har gått over fra blå ob til grønn, som jeg må bytte ofte. Mannen min skal sterilisere seg, og da fyker hormonspiralen fort ut her 😝 Anonymkode: 4a3e6...35a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 Jeg synes det ikke gjorde spesielt vondt.. Tok en celleprøve i samme ærend. Hadde litt menssmerter etterpå, thats it. Anonymkode: 7a609...8cf
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #18 Skrevet 7. juli 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får være litt mot strømmen her jeg da, for jeg tålte den ikke.... Fikk et veldig ubehag i underlivet, soppinfeksjoner, vondt i korstyggen og jeg følte hele området fra lårene og opp til navlen var et katatrofeområde. Fungerte godt som prevansjon sa, for sex ble det lite av. Gynekologen nektet å tro det, man kan ikke reagere så kraftig på så lite hormoner, prøv en stund til. Jeg hadde den inne bortimot et halvt år uten noe bedring, da ba jeg han fjerne den, jeg orket ikke mer. Jeg la meg i stolen og han fant spiralen helt i åpningen av mormunnen, den var på vei ut. Han sa at noen ganger støter kroppen ut fremmedlegemer, og det var kroppen min i ferd med å gjøre (han hadde sjekket tidligere med ul at den lå riktig, så den hadde helt klart flyttet seg) 2 mnd etter uttak var jeg helt meg selv igjen, men bedring merket jeg nesten umiddelbart. Pga min erfaring prøvde min søster vanlig spiral, uten hormoner, men hun støtet den ganske fort ut, hørte bare klirret i doen. Da fastlegen min hørte at både jeg og min søster hadde støtet ut spiral spøkte han med at han håpte ingen i vår familie trengte organtransplantasjon noen gang, for det var visst en kjent sak at det var litt arvelig dette med å ikke godta fremmedlegemer i kroppen.... Jeg steriliserte meg, for jeg tåler jo ikke noe med hormoner i. Anonymkode: eaa7f...968 Ja, det glemte jeg, fikk kviser av den også. Huden i ansiktet ble betydelig verre, og bedre igjen da jeg tok den ut. Anonymkode: eaa7f...968
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #19 Skrevet 7. juli 2020 Veldig fornøyd. Snart hatt i 10 år (2x5 år). Ikke hatt mens eller andre plager. Elsker den!!! Anonymkode: bd3c3...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå