Gå til innhold

Datteren min er blitt venneløs


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun er 14 år. Har hatt 3 nære venner i flere år og har nok gjort den tabben at hun har låst seg til dem. Nå har to av dem «byttet» henne ut med venner i ett litt tøft miljø, min datter ønsket ikke å være med dem. Den siste bor ett stykke unna og er ikke så ofte tilgjengelig. Nå er hun knust og redd hun ikke får seg venner. Hun er i tillegg ganske sjenert og har ikke god selvtillit selv om hun er ei nydelig jente og godt likt. Hvordan kan jeg hjelpe henne her? Blir en trist sommer om hun ikke har noen å være med.

Anonymkode: 0f153...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun er 14 år. Har hatt 3 nære venner i flere år og har nok gjort den tabben at hun har låst seg til dem. Nå har to av dem «byttet» henne ut med venner i ett litt tøft miljø, min datter ønsket ikke å være med dem. Den siste bor ett stykke unna og er ikke så ofte tilgjengelig. Nå er hun knust og redd hun ikke får seg venner. Hun er i tillegg ganske sjenert og har ikke god selvtillit selv om hun er ei nydelig jente og godt likt. Hvordan kan jeg hjelpe henne her? Blir en trist sommer om hun ikke har noen å være med.

Anonymkode: 0f153...911

Henger meg på denne tråden, for vi er i samme situasjon, bare med en 13 år gammel sjenert jente. 

Anonymkode: e4a12...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hun ikke kaller dem venner har hun sikkert andre bekjentskaper i klassen eller på trinnet ta initiativ til en venninnekveld med film og overnatting kanskje, be med noen til tusenfryd/svømmehall/skogen osv. Ta litt initiativ som voksen. Jeg kan love deg at der er mange i samme båt. Hilsen Ungdomsskole lærer i 9 år. 

Anonymkode: f66cc...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det akkurat på samme måte med min gutt på 14......

Føler at alle andre har noen, men ikke han.. 
Følger med om det kommer gode råd til deg HI.... 

Anonymkode: 99001...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her med min gutt på13. Håper det blir bedre til høsten, da begynner han på ungdomskolen. Da blir de blandet med en annen skole i kommunen.

Anonymkode: 807e6...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en 14 år gammel jente. Tror det er en periode som det blir litt sånn, ting går seg nok til når skolen starter og nye klikker dannes.

Anonymkode: 5eebe...e72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.7.2020 den 20.15, Anonym bruker skrev:

Selv om hun ikke kaller dem venner har hun sikkert andre bekjentskaper i klassen eller på trinnet ta initiativ til en venninnekveld med film og overnatting kanskje, be med noen til tusenfryd/svømmehall/skogen osv. Ta litt initiativ som voksen. Jeg kan love deg at der er mange i samme båt. Hilsen Ungdomsskole lærer i 9 år. 

Anonymkode: f66cc...8c2

Håper du ikke underviser i norsk, ungdomsskolelærer. 

Anonymkode: 9b17b...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper du ikke underviser i norsk, ungdomsskolelærer. 

Anonymkode: 9b17b...f7e

🙄

Anonymkode: a21a2...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Håper du ikke underviser i norsk, ungdomsskolelærer. 

Anonymkode: 9b17b...f7e

Haha jo det gjør jeg😅 men autokorrekt på telefonen kombinert med en femåring som spurte meg om noe omtrent samtidig gjorde fokuset litt dårlig. Forøvrig flott at det var det du hang deg opp i, mens du ikke så hverken problemet til hi eller rådet fra meg. 

Anonymkode: f66cc...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Haha jo det gjør jeg😅 men autokorrekt på telefonen kombinert med en femåring som spurte meg om noe omtrent samtidig gjorde fokuset litt dårlig. Forøvrig flott at det var det du hang deg opp i, mens du ikke så hverken problemet til hi eller rådet fra meg. 

Anonymkode: f66cc...8c2

For øvrig

Anonymkode: 89533...f4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Haha jo det gjør jeg😅 men autokorrekt på telefonen kombinert med en femåring som spurte meg om noe omtrent samtidig gjorde fokuset litt dårlig. Forøvrig flott at det var det du hang deg opp i, mens du ikke så hverken problemet til hi eller rådet fra meg. 

Anonymkode: f66cc...8c2

For å være ærlig ble jeg også litt bekymret nå. Du har flere feil i dette svarer også. Normalt sett pleier jeg ikke å bry meg om rettskrivingen til folk her inne, men som norsklærer i ungdomsskolen burde du ha bedre kontroll enn dette.

Anonymkode: d65e6...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å være ærlig ble jeg også litt bekymret nå. Du har flere feil i dette svarer også. Normalt sett pleier jeg ikke å bry meg om rettskrivingen til folk her inne, men som norsklærer i ungdomsskolen burde du ha bedre kontroll enn dette.

Anonymkode: d65e6...a75

Mens hvis en lærer korrigerer elevene når de gjør tilsvarende feil så er responsen «å herreguuuud, er det så nøye da, alle skjønner hva som menes, ikke plag ungdommen med rettskrivning og grammatikk og sånn, det er så kjedelig!».

Anonymkode: f7e13...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mens hvis en lærer korrigerer elevene når de gjør tilsvarende feil så er responsen «å herreguuuud, er det så nøye da, alle skjønner hva som menes, ikke plag ungdommen med rettskrivning og grammatikk og sånn, det er så kjedelig!».

Anonymkode: f7e13...a9f

Aldri fått den responsen når jeg gir framovermeldinger til elever. Hvem er det som sier dette? Mvh ungdomsskolelærer

Anonymkode: 9b17b...f7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker det er veldig dumt og knytte seg til 3 stk, ene min gjorde det dessverre det samme som din, og hun var alene til hun begynte på ungdomsskolen og traff nye mennesker, da hadde hun ikke hatt mange venner siden 5 klasse, var sammens med et par yngre jenter og noen gutter i gata bare

Anonymkode: 5c324...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså kjære. Jeg er god i norsk og klarer utmerket å uttrykke meg korrekt. Har A snitt og lang utdannelse i norsk, undervist i 10 år og sjeldent fått klager. Derimot er det stor forskjell på privatliv og jobb, og jeg formulerer meg selvsagt annerledes og mindre gjennomtenkt på et forum (særlig der temaet var venner og sosiale ferdigheter), det antok jeg virkelig at var ok. 

Har forøvrig også en bakgrunn som taleskriver i politikken, etterspurt var jeg også, så jeg tar meg ikke nær av at dere blir bekymret ☺️

Anonymkode: f66cc...8c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...