Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #1 Skrevet 6. juli 2020 Kan dere fortelle litt om hvordan operasjonen var? Og tiden etter? Noen komplikasjoner eller problemer i ettertid med blære, hormoner, smerter? Anonymkode: 15665...49d
KellyTaylor Skrevet 6. juli 2020 #2 Skrevet 6. juli 2020 Fikk kikkehull og var litt uta av drift den første uken. Hormonene er heldgivis styrt av egglederne, så lenge de er inntakt så får man fremdeles PMS ( herk) og alt som hører til. Eneste problemet mitt var at livmoren hadde innfiltrert seg litt i urinblæren etter x antall keisersnitt, så jeg mått inn en gang seinere for restoperasjon og grunnet småblødninger. Ellers ingen problemer
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #3 Skrevet 6. juli 2020 Vr litt småurven i ca 4 dager, men etter det i ok form. Hadde en del luftsmerter i skuldre/rygg etter operasjonen men ellers ingen smerter. Har nytt hver dag siden operasjonen å angrer ikke på den. Slipper å bekymre meg for massive blødninger i tide og utide å det er verdt alt👍👍 Anonymkode: 834af...8a7
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #4 Skrevet 6. juli 2020 Kikkhull på meg også, men det tok vel nærmere 3 uker før jeg var helt i form. Men jeg hadde vært dårlig lang tid i forveien, så det var nok årsaken. Selve operasjonen gikk veldig greit, 1 dag på sykehuset og så hjem. Har ikke hatt noen komplikasjoner etterpå, har jo fortsatt eggstokker og hormonproduksjon. Det eneste jeg merker av forskjell nå (bortsett fra selvfølgelig at blødninger og smerter er borte) er at brystvortene mine er veldig ømme og såre konstant. Vet ikke om det har noe med det å gjøre, men det har ihvertfall kommet etter operasjonen. Anonymkode: cafe5...c45
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #5 Skrevet 6. juli 2020 Hos meg åpnet de krisersnittarret og fjernet rubbel og bit, pga en svulst. Så hos meg fjernet de egglederne og eggstokkene også, så når jeg våknet etter operasjonen var jeg jo i en helvetes overgangsalder... Det skal jo komme litt gradvis at kroppen produserer mindre og mindre hormoner, men her var de helt vekk fra det ene øyeblikket til det andre. Men det vil jo ikke du oppleve som skal beholde eggstokker, da vil du hormonelt sett jo være som før. Veldig kjekt å slippe mensen da 😊 Anonymkode: 7a6fa...c3f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Skrevet 6. juli 2020 Har fjernet livmor for ca 6 mnd siden. Hadde mye smerter i ca 3 dager etter operasjonen, så begynte det å avta. Ingen komplikasjoner. Jeg har eggstokkene, men ingen eggledere. Så hormonene er inntakt. Det er eggstokker som styrer hormoner, og ikke eggledere, som ei lenger oppe skriver. Jeg kan fortsatt kjenne mensensmerter selv om jeg selvfølgelig ikke har mensen lenger. Det er på grunn av eggstokker som fortsatt «gjør jobben sin» 😊 Jeg har fortsatt ganske mye smerter i magen, det kan være på grunn av smerter jeg har hatt siden jeg var ungdom. Hvis man fjerner eggstokkene må man få tilskudd av hormoner til man kommer i overgangsalder. Anonymkode: f10fd...eb4
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #7 Skrevet 6. juli 2020 Jeg skulle også fjærne livmor og livmorhsls med kikkehull, men fikk en akutt kraftig blødning under operasjonen. De skar meg opp fra hoftekam til hoftekam for å få god nok oversikt over blødningen. Lå 2 timer ekstra på operasjonsbordet. Brukte 6 uker før jeg var tipp topp igjen. Ikke noe plager etter det. Deilig å slippe mensen👍 Anonymkode: 3d262...522
KellyTaylor Skrevet 6. juli 2020 #8 Skrevet 6. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har fjernet livmor for ca 6 mnd siden. Hadde mye smerter i ca 3 dager etter operasjonen, så begynte det å avta. Ingen komplikasjoner. Jeg har eggstokkene, men ingen eggledere. Så hormonene er inntakt. Det er eggstokker som styrer hormoner, og ikke eggledere, som ei lenger oppe skriver. Jeg kan fortsatt kjenne mensensmerter selv om jeg selvfølgelig ikke har mensen lenger. Det er på grunn av eggstokker som fortsatt «gjør jobben sin» 😊 Jeg har fortsatt ganske mye smerter i magen, det kan være på grunn av smerter jeg har hatt siden jeg var ungdom. Hvis man fjerner eggstokkene må man få tilskudd av hormoner til man kommer i overgangsalder. Anonymkode: f10fd...eb4 Min feil Skrev feil
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2020 #9 Skrevet 6. juli 2020 Var en natt på sykehuset, smertene ble ikke så mye bedre selv om det gikk en del dager. Etter en uke dro jeg til fastlegen, trodde jeg hadde nyrebekkenbetennelse. Men urinprøven var helt fin. Magen var slipp øm og litt høy CRP, ble sendt rett til sykehuset i drosje. Måtte reopereres pga en abcess, lå på sykehuset i over en uke med antibiotika IV. Gikk på to typer antibiotika i tablettform to uker etter utskrivelse. Etter tre mnd klarte jeg å begynne på jobb igjen. Anonymkode: ac0b2...d7b
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 Fjernet livmor pga digert myom, så jeg våknet opp 600 g lettere🤣 Skulle egentlig fjerne livmorhalsen også, men den ble bevart. Jeg blødde nesten ihjel hver mnd, så livet etterpå er bare så ubeskrivelig deilig! Jeg ble veldig jernmangelanemisk og inkontinent av denne digre muskelknuten, og etterpå er alt vel. Det ble gjort med kikkehull, og etterpå hadde jeg lett ubehag av luftsmerter. Men jeg var overlykkelig og nærmest euforisk fordi alt gikk så knirkefritt! Anonymkode: 696fe...186
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå