Gå til innhold

Hvor i verden vil du besøke,men pengene strekker ikke til ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ikke noe sted jeg ikke reiser på grunn av økonomi, men det er mange steder jeg kunne tenkt meg å dra til hvis det ikke førte til klimautslipp og det ikke var corona.

Anonymkode: 1117f...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Her er drømmen Maldivene ,men har dessverre ikke råd

Anonymkode: 582f5...1c4

Maldivene og Australia

Anonymkode: 729cf...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penger er ikke problem. Ikke at vi har utømmelig sparekonto, men nok til de evt reiser vi ønsker oss. Nå er det koronaen som stopper oss og ser for meg at det kanskje tar noen år før vi kan reise igjen. 

Anonymkode: 7d6af...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Одесса. Jeg kjenner folk som bor der, men det var det å ha råd til å leie noe i en måneds tid eller to, over sommeren. Reise er jo ikke så dyrt.

Anonymkode: ad2ba...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Maldivene og Australia

Anonymkode: 729cf...14a

Ikke dyrt å reise til Australia

Anonymkode: a6a66...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maldivene står på listen. Det er så ville priser at vi venter til vi vet at barna husker det godt. 

Anonymkode: 5ee49...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ikke dyrt å reise til Australia

Anonymkode: a6a66...777

Ikke meg du siterte (se anonymkode) men det er avhengig av hvor mye penger en har. Har en ikke penger er jo en aldri så kort strekning med bussen dyr. Har du mange milliarder er det ingenting som er dyrt.

At det ikke er dyrt for deg å reise til Australia betyr ikke at den du siterte har penger nok til å reise til og feriere i Australia.

Anonymkode: ad2ba...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vietnam står på toppen av min liste, og fottur i Himalaya. 

Anonymkode: 25184...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vietnam står på toppen av min liste, og fottur i Himalaya. 

Anonymkode: 25184...263

Du vet at Vietnam er kommunistisk?

Anonymkode: 719e3...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No shit - er det sant?? Nei, da får det heller bli Dubai, Tyrkia eller Russland. 

Anonymkode: 25184...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japan, USA, og mitt store ønske: Nord-Korea. Er litt nerd. Skulle gjerne tatt en egen tur til London med mitt eldste barn, men det har vi ikke råd til. 

Anonymkode: 77fd1...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å dra et bestemt sted og gjøre en bestemt ting et bestemt tidspunkt, men det er dessverre ikke lov. Jeg lever i håpet om å en gang få gjøre det. (Og nei, har ikke tenkt skrive hva eller hvor, vil ikke gi andre samme idé siden det ikke er lovlig, men jeg lever i håpet om at det en gang skal bli mulig å få en dispensasjon, selv om det nok ikke er noen grunn til at akkurat jeg skulle få det.)

Ellers kunne jeg tenkt meg å se Tibet og Nepal, Seychellene, Antarktis.

Mange andre steder jeg også kunne tenkt meg.

Men egentlig har jeg slått meg til ro med at jeg trolig ikke kommer til å reise noe særlig mer. Mye pga. klima, men også fordi jeg de siste årene har fått ganske mye kunnskap om hvilke risikoer det kan være med bl.a. fremmede parasitter, bakterier osv. og hvor syk man kan bli av det i ettertid. Jeg er ikke lenger overbevist om at det er verdt å risikere. Så om det blir mer reising tror jeg realistisk jeg vil holde meg til steder som har mindre risiko.

Anonymkode: 71709...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Japan, USA, og mitt store ønske: Nord-Korea. Er litt nerd. Skulle gjerne tatt en egen tur til London med mitt eldste barn, men det har vi ikke råd til. 

Anonymkode: 77fd1...810

Både Vietnam og Nord-Korea er kommunistiske. Jeg hadde aldri turt å dra til et kommunistisk diktatur. Folk bare forsvinner der. Du kan plutselig bli tatt til fange uten noen mulighet for å bli satt fri igjen noensinne. Det er som å dra som turist til IS.

Anonymkode: 719e3...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både Vietnam og Nord-Korea er kommunistiske. Jeg hadde aldri turt å dra til et kommunistisk diktatur. Folk bare forsvinner der. Du kan plutselig bli tatt til fange uten noen mulighet for å bli satt fri igjen noensinne. Det er som å dra som turist til IS.

Anonymkode: 719e3...52e

Du vet at det skjer i andre «vestlige» land også? USA feks. 

Anonymkode: 6e51b...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at det skjer i andre «vestlige» land også? USA feks. 

Anonymkode: 6e51b...b71

Det har aldri skjedd. Det er som om det ville skje her i Norge. I USA har de rettssaker og mulighet for å sone i Norge. I kommunistiske land har de ikke rettssaker, der puttes folk bare i leire og blir aldri hørt fra igjen. Eller drept. Som i IS.

Anonymkode: 719e3...52e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har aldri skjedd. Det er som om det ville skje her i Norge. I USA har de rettssaker og mulighet for å sone i Norge. I kommunistiske land har de ikke rettssaker, der puttes folk bare i leire og blir aldri hørt fra igjen. Eller drept. Som i IS.

Anonymkode: 719e3...52e

Seriøst?? Det ville aldri skjedd at folk bare forsvinner i USA?? Har du ikke sett/ hørt noe true Grime eller? 

Anonymkode: 368fa...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?? Det ville aldri skjedd at folk bare forsvinner i USA?? Har du ikke sett/ hørt noe true Grime eller? 

Anonymkode: 368fa...efd

Ikke meg du svarer, men det er stor forskjell på "vanlig" kriminalitet og kriminalitet begått av myndighetene, hvor folk forsvinner fordi de er tatt/tatt av dage av myndighetene, uten dom, uten at noen har innsyn i hva som skjer. De utsettes ofte for tortur også. Og de som får en rettssak, der er det ofte falske beviser, om det i det hele tatt er beviser, folk dømmes uten grunnlag, forsvinner i fengslene, eller tortureres til de ødelegges - husker du ikke 22-åringen som ble dømt og 17 måneder senere løslatt av Nord-Korea? Da var han blitt hjerneskadet, blitt "en grønnsak", og døde kort tid etter han ble sendt tilbake til USA.

 

Anonymkode: 71709...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Australia. Har råd, men der går ikke nå pga coronaen. Skal til Melbourne, og der er de nokså på tuppa pga smitte.

Det koster ca ti tusen for flybilletten, og dersom man ikke bor privat, er hotellprisene nokså likt som i Norge. Så det er ikke nødvendigvis en billig tur. Å spise ute er litt billigere enn i Norge, men mange andre opplevelser er ganske kostbare. Så ja, Australia er et ganske dyrt ferieland, sammenlignet med «Syden», men det er verdt det. Digger landet, og ikke minst folket der. Har vært der to ganger tidligere, og kommer til å reise dit igjen når pandemien er over.

Anonymkode: 58d95...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Både Vietnam og Nord-Korea er kommunistiske. Jeg hadde aldri turt å dra til et kommunistisk diktatur. Folk bare forsvinner der. Du kan plutselig bli tatt til fange uten noen mulighet for å bli satt fri igjen noensinne. Det er som å dra som turist til IS.

Anonymkode: 719e3...52e

*LOL* Takk - det er dagens kommentar. Jada - det er ikke trivelige regimer i nevnte land, men det er et stykke mellom Vietnam og IS, altså.
Jeg tror jeg ville følt meg tryggere i Vietnam enn i eksempelvis USA. Jeg tror at sjansen for å bli skutt av en tilfeldig forbipasserende nisse på gaten i USA er langt større enn at myndighetene i Vietnam tilfeldigvis skal se seg ut meg som spion og bure meg inne. Hvis jeg dealer dop fortjener jeg å sitte fengslet i det landet der jeg blir tatt, men da er det er jo selvforskyldt.

 

Jeg har ingen steder jeg ikke drar på grunn av økonomi, men jeg reiser ikke til land der slaveri er akseptert, for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...