Gå til innhold

Noen her som har lupus antikoagulant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha mistet mange ganger nå så har blodprøver vist at jeg har lupus antikoagulant. Hvilken behandling fikk du under graviditet? Gikk du på både blodfortynnende sprøyter og tabletter? Begynte du på dette allerede før nytt forsøk eller ved positiv test?

Hvordan gikk graviditeten etter diagnosen ble stilt og du fikk behandling?

Anonymkode: 5135e...842

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det, men dette ble påvist tre år etter at jeg hadde fått mine to barn. Jeg vet derfor ikke om jeg hadde diagnosen under graviditetene, men ingen komplikasjoner oppsto. Lykke til!

Anonymkode: 2ada0...3f4

Skrevet

Jeg fikk påvist dette da nr 3 ikke ville sitte. Gikk på blodfortynnende fra positiv test, klexane. Har også leiden mutasjon og antifosfolipid. Mistet til tross og vi ga oss til slutt. Tok nye blodprøver etter 5 år og har det ikke påvist lenger....kun leiden. 

Anonymkode: 3688c...43e

Skrevet

Jeg har det. Fikk blodfortynnende fra positiv test. Har mista minst 4. Men klarte det til slutt. 2 kompliserte svangerskap med premature fødsler, men det handler om sammensatt sykdom hos meg så ikke bare lupus antikoagulant. Fikk tett og god oppfølging før og underveis i svangerskap. 

Skrevet
På 6.7.2020 den 3.01, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk påvist dette da nr 3 ikke ville sitte. Gikk på blodfortynnende fra positiv test, klexane. Har også leiden mutasjon og antifosfolipid. Mistet til tross og vi ga oss til slutt. Tok nye blodprøver etter 5 år og har det ikke påvist lenger....kun leiden. 

Anonymkode: 3688c...43e

På 6.7.2020 den 4.18, endeligsøsken skrev:

Jeg har det. Fikk blodfortynnende fra positiv test. Har mista minst 4. Men klarte det til slutt. 2 kompliserte svangerskap med premature fødsler, men det handler om sammensatt sykdom hos meg så ikke bare lupus antikoagulant. Fikk tett og god oppfølging før og underveis i svangerskap. 

Takk for svar❤️ Fikk dere både blodfortynnende sprøyter og tabletter? Tror jeg fikk beskjed om at jeg må gå på lavdose Albyl-E og i tillegg ta blodfortynnende sprøyter (vet ikke hvilken). Bruker du, endeligsøsken, blodfortynnende daglig nå? Vet liksom ikke om man må gå på det resten av livet etter å ha fått det påvist. 

Håper så inderlig at dette kan hjelpe mtp spontanaborter.

Skrevet

Gikk på albyl e, men måtte ta sprøyter med fragmin de siste mnd. Jeg hadde en del utfordringer som gjorde at jeg var mye sengeliggende og lite i bevegelse. 

• 3 uker senere...
Skrevet
På 6.7.2020 den 4.18, endeligsøsken skrev:

På 8.7.2020 den 7.00, endeligsøsken skrev:

Gikk på albyl e, men måtte ta sprøyter med fragmin de siste mnd. Jeg hadde en del utfordringer som gjorde at jeg var mye sengeliggende og lite i bevegelse. 

Hei igjen, jeg har nylig fått positiv test og har må fått Albyl-e 150 mg og klexane sprøyter 40 mg. Men tok dere Albyl-e og klexane samtidig? Eller tok dere albyl-e fra morgenen av f.eks. og Klexane senere på dagen? Tok dere også dette til samme tid hver dag eller spiller ikke det noe rolle om man tar det til ulike tidspunkt ila dagen?

TS

Skrevet

Vil råde deg til å spørre legen din. Jeg gjorde litt forskjellig alt etter hvor jeg var i svangerskapet og om jeg var sengeliggende osv. Spør legen, vil tro dette er individuelt tilpasset. Lykke til 

Skrevet
1 minutt siden, endeligsøsken skrev:

Vil råde deg til å spørre legen din. Jeg gjorde litt forskjellig alt etter hvor jeg var i svangerskapet og om jeg var sengeliggende osv. Spør legen, vil tro dette er individuelt tilpasset. Lykke til 

Både fastlege og gynekolog har ferie😢

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...