Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Og hvordan finner man de seriøse oppdretterne? Vi vurderer å få oss hund, men wr ganske blanke på hvilken rase som passer oss best. Den må ikke være for stor, må ha godt lynne og tåle barn og ikke kreve altfor lange lufteturer. Anonymkode: d10e6...11a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvordan finner man de seriøse oppdretterne? Vi vurderer å få oss hund, men wr ganske blanke på hvilken rase som passer oss best. Den må ikke være for stor, må ha godt lynne og tåle barn og ikke kreve altfor lange lufteturer. Anonymkode: d10e6...11a Seriøst så synes jeg ikke dere er klare for hund! Ikke kreve for mange «lufteturer». En hun krever mosjon og ikke bare luftetur! Da snakker vi ikke rusletur rundt kvartalet, men lang tur per dag...hvor hunden får løpt, og mosjonert skikkelig. Så kommer «lufteturer» i tillegg. Anonymkode: f8ae4...5ad
TinaK 1990 Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Norsk kennelklubb! Men tenk deg godt om! En hund er et levende vesen som krever stell, selskap og mye mosjon i 10-15 år frem i tid. Såfremt du ikke skal ha sånn «veske-bikkje» krever de skikkelige turer/løpeturer/gåturer hver dag, usnsett vær og årstid.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Erfaringsmessig så tenker jeg at mennesker som er opptatt av at turene ikke må være for lange helst burde kjøpe katt. Anonymkode: c0da6...aed
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #5 Skrevet 5. juli 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvordan finner man de seriøse oppdretterne? Vi vurderer å få oss hund, men wr ganske blanke på hvilken rase som passer oss best. Den må ikke være for stor, må ha godt lynne og tåle barn og ikke kreve altfor lange lufteturer. Anonymkode: d10e6...11a Alle hunder tar to timer av dagen din hver dag på tur. DET er utgangspunktet du må vurdere. Alt under er dyreplageri. Anonymkode: a7866...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #6 Skrevet 5. juli 2020 Jeg tenkte at det kom slike reaksjoner. Man er ikke redd for å trekke slutninger på syltynt grunnlag her inne 😂 Saken er at mannen min er kjempesprek og kommer til å gi hunden lange turer 4-5 ganger i uken, da snakker vi ca 2 t rask gange/jogging i skog/fjell. Jeg er ikke helt der og vil detfor ha en hund som også kan være fornøyd med en time/halvannen tur i enklere terreng (asfalt/grussti). Derfor må vi ha en hund som ikke må ha kjempemye mosjon hver dag, men som er sprek nok til å følge mannen på hans turer. Lufteturer morgen og like etter jobb kommer selvsagt i tillegg Mannen er vokst opp med hund og vet svært godt hva som kreves og jeg har også satt meg inn i både hva som kreves mtp dyrlegebesøk, pels- og potestell osv. Vi er ansvarlige mennesker som ikke skal ha veskehund, men heller ikke en spesielt krevende hund. Kom gjerne med tips både til rase og oppdretter, fortrinnsvis på sør- og Vestlandet. Hi Anonymkode: d10e6...11a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #7 Skrevet 5. juli 2020 Finnes ikke den rasevelgern på canis sine sider lengre? du kan evt se om du finner den. Anonymkode: 805f2...d9a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #8 Skrevet 5. juli 2020 https://www.nkk.no/rasevelger/ Anonymkode: a7866...6fc
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #9 Skrevet 5. juli 2020 Whippet er fine raser, selv om utseende ikke er det fineste. Anonymkode: 5470d...f73
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #10 Skrevet 5. juli 2020 Ta noen rasevelgere, og les dere opp litt, før dere tar turen på hundeutstilling av rasen. Da får dere snakket med andre som har den, og kommet i kontakt med oppdrettere. Alle oppdrettere stiller ut hundene sine så de er kjent i det miljøet. Vi har en mellomschnauzer og er veldig fornøyd med det, elsker utseende og personligheten, størrelsen og at de er robuste nok til å tåle lange fjellturer, men også kan klare seg med en mindre rusletur de hektiske dagene. Vi er heldige som bor nære skogen og en stor grusbane, så vi kan gå dit og kaste/hente, gjemme/finne osv de dagene vi ikke går like langt, han elsker sånne leker. Anonymkode: 2b55f...fef
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #11 Skrevet 5. juli 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ta noen rasevelgere, og les dere opp litt, før dere tar turen på hundeutstilling av rasen. Da får dere snakket med andre som har den, og kommet i kontakt med oppdrettere. Alle oppdrettere stiller ut hundene sine så de er kjent i det miljøet. Vi har en mellomschnauzer og er veldig fornøyd med det, elsker utseende og personligheten, størrelsen og at de er robuste nok til å tåle lange fjellturer, men også kan klare seg med en mindre rusletur de hektiske dagene. Vi er heldige som bor nære skogen og en stor grusbane, så vi kan gå dit og kaste/hente, gjemme/finne osv de dagene vi ikke går like langt, han elsker sånne leker. Anonymkode: 2b55f...fef Takk til dere som gir svar på det jeg spør om🥰 Det er akkurat slikt som du beskriver her jeg ser for meg at vi kommer til å utøve hundehold. Vi bor litt avsides til så vi har ikke så store muligheter for å dra rundt på utstillinger, så er mest interessert i å få kontakt med noen få, men seriøse oppdrettere. Svoger dansk svensk gårdshund, som virker til å passe vårt behov, så de skal vi se nærmere på. Vil også sjekke ut den rasen som foreslås her. Vi tar ikke lett på det å skaffe oss hund og vil velge mest mulig riktig for oss og vårt behov/evne. Hi Anonymkode: d10e6...11a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #12 Skrevet 5. juli 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Whippet er fine raser, selv om utseende ikke er det fineste. Anonymkode: 5470d...f73 Finnes det noe penere enn Whippet spørr du meg 😍 Vakrere kan ikke en hund med være. Og for en flott rase, aldri hatt bedre hund før. Og vi har hatt en del raser igjennom årene. Anonymkode: bf240...17f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2020 #13 Skrevet 5. juli 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes det noe penere enn Whippet spørr du meg 😍 Vakrere kan ikke en hund med være. Og for en flott rase, aldri hatt bedre hund før. Og vi har hatt en del raser igjennom årene. Anonymkode: bf240...17f De er snille og rolige, men vakker er den veldig langt i fra. Det er min mening da. Lang og spiss, buet og rar. Men noen liker nakenhund også, smaken er som baken. Anonymkode: 5470d...f73
Hengebukksvinet Skrevet 5. juli 2020 #14 Skrevet 5. juli 2020 (endret) 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk til dere som gir svar på det jeg spør om🥰 Det er akkurat slikt som du beskriver her jeg ser for meg at vi kommer til å utøve hundehold. Vi bor litt avsides til så vi har ikke så store muligheter for å dra rundt på utstillinger, så er mest interessert i å få kontakt med noen få, men seriøse oppdrettere. Svoger dansk svensk gårdshund, som virker til å passe vårt behov, så de skal vi se nærmere på. Vil også sjekke ut den rasen som foreslås her. Vi tar ikke lett på det å skaffe oss hund og vil velge mest mulig riktig for oss og vårt behov/evne. Hi Anonymkode: d10e6...11a Skulle akkurat til å anbefale dansk svensk gårdshund. Har det selv. De har et godt lynne og krever ikke så mye. Vi kjøpte av seriøse og hyggelige oppdrettere på Sørlandet😊 Endret 5. juli 2020 av Hengebukksvinet
Blondzilla Skrevet 5. juli 2020 #15 Skrevet 5. juli 2020 Springer spaniel, italiensk vannhund, mellompuddel, mellompincher, ruhåret dachs. Mye å velge i. Prøv å ikke velge kun etter utseende. Det har jeg gjort en gang, og det straffet seg🙈
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå