Gå til innhold

Hvorfor er det greit å mase om høyden til folk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men aldri si at noen er feite? 
Er høy dame og jeg er dritt lei av hvor opphengt folk blir i høyden min. Det blir nesten kø rundt meg for at de skal sammenligne. 

Anonymkode: 368a1...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men aldri si at noen er feite? 
Er høy dame og jeg er dritt lei av hvor opphengt folk blir i høyden min. Det blir nesten kø rundt meg for at de skal sammenligne. 

Anonymkode: 368a1...59e

Altså, nå blir jeg jo nysgjerrig og må nesten spørre om det innlysende..?

Anonymkode: df461...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå blir jeg jo nysgjerrig og må nesten spørre om det innlysende..?

Anonymkode: df461...011

Samme tenkte jeg, som selv er noenlunde høy.

Anonymkode: 82664...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Altså, nå blir jeg jo nysgjerrig og må nesten spørre om det innlysende..?

Anonymkode: df461...011

Hun sier jo selv hun er en høy dame. Er vel på sin plass å anta et sted over 180 da siden folk virker nærmest sensasjonslystne. HI, vær stolt av høyden din. 

Anonymkode: f8f87...5ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier jo selv hun er en høy dame. Er vel på sin plass å anta et sted over 180 da siden folk virker nærmest sensasjonslystne. HI, vær stolt av høyden din. 

Anonymkode: f8f87...5ba

Nå har jeg hørt folk på 170 cm omtale seg selv som "veldig høye" (noe som blir veldig merkelig), så det varierer faktisk. Jeg antar at Hi er høyere siden noen vil sammenligne høyden sin med hennes.

Jeg har opplevd det samme, har også fått en god del kommentarer, selv om jeg "bare" er 176 cm. Men går gjerne i høye hæler, og da blir jeg jo over 180 cm også. De som kommenterte det var utelukkende lave damer og menn som var ca. like høye eller lavere enn meg, eller damer som var sjalu fordi jeg fikk oppmerksomhet fra en mann de selv ønsket seg. Jeg har stort sett bare kommet med småkommentarer til disse som speiler dem litt, eller bare ignorert dem, eller bare sagt at "ja, jeg er høy, og vet du, jeg trives med det :)" Noen ganger har jeg tilføyd "...og det å sammenligne høyden, det var noe jeg sluttet med på barneskolen eller ungdomsskolen" - og så skifter jeg tema. Ble etterhvert helt slutt på slike kommentarer, selv fra de som stadig kom med "morsomme" kommentarer på min høyde, for de oppnådde aldri å provosere meg.

Anonymkode: 82664...786

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi fedme et knyttet til noe negativt og  skamfullt. Å være høy er ikke det.
 

Blir du krenket, stakkars hi?

Anonymkode: 88848...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 182 og ingen har sett på meg som en sensasjon siden 5.klasse.

Anonymkode: 788b0...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 181. Får egentlig ikke så mange kommentarer på det, annet enn at noen av og til sier «Hæ, er du så høy?» når de hører høyden. Går også med hæler. 

Det eneste som irriterer meg er typisk damer på 175 som snakker til meg om «vi som er høye og ikke kan gå med høye hæler/være sammen med menn som er lavere enn oss/må gå krumbøyd/bør være flaue». Snakk for deg sjæl, jeg er i grunnen helt komfortabel med centimeterne mine. 

Anonymkode: 2699c...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger når jeg leser her inne lurer jeg på hvor dere bor og hvor dere treffer disse menneskene. Dette høres jo ut som en gjeng med idioter hi. 

Anonymkode: 0ff76...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Krenket.no

Anonymkode: a2a2d...74f

Nei. Dette har ikke noe med krenket å gjøre. Å konstant få oppmerksomhet for noe man ikke rår over er slitsomt. Og voksne mennesker burde skjønne at å kommentere andres utseende ikke er OK. 

Anonymkode: 0ff76...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en venninne som er 182 høy og det hører da til sjeldenheten at noen kommenterer høyden hennes? Har i hvert fall aldri opplevd at folk stimer rundt henne for å måle høyde? Kanskje vi er heldige med hvem vi omgås?

Anonymkode: f9248...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Dette har ikke noe med krenket å gjøre. Å konstant få oppmerksomhet for noe man ikke rår over er slitsomt. Og voksne mennesker burde skjønne at å kommentere andres utseende ikke er OK. 

Anonymkode: 0ff76...609

Nei, det er ikke greit, men lite å få gjort noe med. Jeg er selv høy og har fått høre det hele livet også på en tidligere arbeidsplass ble jeg mobbet litt for høyden min. Men for å få fred med meg selv, så har jeg måtte velge å overse idiotkommentarene som kommmer nå og da. 

Anonymkode: a2a2d...74f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke greit, men lite å få gjort noe med. Jeg er selv høy og har fått høre det hele livet også på en tidligere arbeidsplass ble jeg mobbet litt for høyden min. Men for å få fred med meg selv, så har jeg måtte velge å overse idiotkommentarene som kommmer nå og da. 

Anonymkode: a2a2d...74f

Mulig det. Men du sa hi var krenka.no og det er feil. Var dét jeg svarte på. 
Er selv 181 og har venninner rundt det samme. Har så og si aldri opplevd slikt. Men hadde det ofte vært er tema hadde jeg blitt lei. Ikke krenka men lei. En venninne har et litt underlig etternavn som man kan lage ordspill med. Selvsagt har hun hørt alle ordspill minst femti ganger. På et eller annet tidspunkt blir man bare drittlei. 

Anonymkode: 0ff76...609

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er motsatt, jeg er lavere enn de fleste og opplever støtt å få kommentarer for det, men jeg kan ikke si at det plager meg, det er bare sånn jeg er😊

Anonymkode: bb896...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel generelt bare folk som er litt enkelt møblert som føler behov for å snakke om andres utseende. 

Anonymkode: c2493...115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det er greit å verken kommentere folks høyde eller bredde, men du mister «sympatien» litt når du lurer på hvorfor det ikke er greit å gå rundt å si til folk hvor feite de er!

Anonymkode: 38f4d...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av svarene her så er det tydelig at mange ikke forstår at det å være ekstra høy for en jente/dame kan føles veldig sårt. Spesielt i ungdomsårene hvor man er høyere enn både guttene og jentene i klassen er det ikke gøy. Man blir veldig bevist på høyden og da blir det fort sårt men kommentarer. Og det er mange som synes det er helt greit å kommentere det. Mulig det ikke er for å være slemme, men det virker som om folk ikke tenker på at det kan være sårt. Vanlig folkeskikk tilsier at det ikke er greit å kommentere overvekt (som man faktisk kan gjøre noe med), mens det virker som kommentarer knyttet til høyde (både høy og lav) er greit. Jeg skjønner dessverre veldig godt hva HI  mener. 

Anonymkode: 6874d...b69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som at folk kommenterer at noen er tynn. Jeg var skinn og bein som barn, og det ble flittig kommentert av barn og voksne. Det såret meg mye, jeg ville bare være som alle andre.

Anonymkode: 0da69...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke, men det er nok de feite sin skyld.

Anonymkode: a342f...a24

Enig. De høye kan tross alt ikke for det selv 🤪

Anonymkode: e1911...d31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...