Gå til innhold

Besteforeldre som kritiserer på alt av klær kjøp


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er slik at alle har forskjellig smak av klær på barn Noen foreldre synes den regnjakka med glitter på var så fin og kjøper det mens plutselig får du kommentarer som «unødvendigt og kjøpe slik regnjakke», «De har mye billigere og finere i ditt og datt buttiker» slik er mine foreldre når jeg kjøper klær til jenta mi på 19 måneder. 

Jeg og mine foreldre har helt forskjellig smak på klær til jenta mi. Jeg kjøpte noen sånne vinter sko som hadde litt glitter i utsiden og selvfølgelig får jeg de kritiske kommentarer av de at «Årh du bruker bare penger på tull!» , «Nei de var ikke fine!» men jeg synes de var fine og ser veldig varme ut til barnehagen.. Faren min er sånn som helst vil at jeg skal kjøpe klær i (han sin smak) Ikke alltid de klærne og utstyrene han peker på  er særlig fine heller og gode. 

Jeg liker og kjøpe klær til jenta mi i min smak, uansett om de er litt teite som glitter og bling bling og litt fise fin osv. Men er jo jeg som bruker penger på de da. 

Andre som og for slike kommentarer til klærne dere kjøper til barna eller utstyr?

Anonymkode: 56724...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har faktisk aldri opplevd at noen kommenterer stilen på det vi kjøper, utenom hvis de synes det er fint. 

Så utrolig unødvendig og slitsomt av foreldrene dine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har aldri opplevd at foreldre har kritisert det jeg har kjøpt til ungene, hverken mine eller hans foreldre.

Høres ut som dere kanskje er litt for tett på besteforeldre som ønsker å ta styringen? 

Anonymkode: dd404...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en får barn bår en er veldig ung er det vel litt typisk at ens egne foreldre ikke helt har sluppet taket. Du fremstår jo heller ikke spesielt moden i din reaksjon, men syns du kan ta opp med dem at du syns denne kritikken er både unødvendig og belastende. Om du kjøper klær som fungerer ig holder jenta varm og tørr, så spiller det jo virkelig ingen rolle om det er glitter på.

Anonymkode: 03a62...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har god nok inntekt til å kjøpe klærne uten at det går ut over andre ting og klærne også er gode og praktiske for jenta bør det være opp til deg hva du kjøper. Måten du skriver på får deg imidlertid til å høres ut som et barn selv. Da kan det være at du fortsatt trenger veiledni g av voksne til å velge klær og utstyr i forhold til barnets behov og din økonomi.

Anonymkode: 8b7b3...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig får fnatt av prinsesseglitter, så jeg skjønner foreldrene dine litt.

Men å kommentere andres klær, eller andre barns klær, negativt - Det er aldri innafor.

Du må be dem om å slutte med kommentering.  De kommer til å såre barnebarnet hvis de fortsetter 

Anonymkode: 6548c...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gammel er du, og bor du hjemme hos foreldrene dine med barnet?

Om du er en veldig ung mor, noe det høres litt ut som på teksten du har skrevet er nok det noe av grunnen til at de er såpass styrende og dominerende. Da må du rett og slett bli voksen og kanskje lage litt avstand mellom dere?

Reaksjonen din tyder på at du er ganske ung og usikker? Men stå i det, si ifra at når det gjelder utseende på klærne til barnebarnet er det du som bestemmer, ikke dem.

Anonymkode: dd404...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et barn på 19 mnd har ikke egen smak når det gjelder klær og sko. Og har uansett absolutt ingen forutsetning for å mene hva som er praktisk, varmt etc. 
 

vintersko med glitter og bling høres for meg hverken praktisk eller spesielt varmt ut. Mulig de prøver å gi deg gode råd??

Anonymkode: a096f...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Et barn på 19 mnd har ikke egen smak når det gjelder klær og sko. Og har uansett absolutt ingen forutsetning for å mene hva som er praktisk, varmt etc. 
 

vintersko med glitter og bling høres for meg hverken praktisk eller spesielt varmt ut. Mulig de prøver å gi deg gode råd??

Anonymkode: a096f...f59

Kanskje du bør jobbe litt med leseforståelsen din før du gir andre råd? Hi skriver at hun kjøper klær etter sin smak og st skoene med glitter var varme og til barnehagebruk. 

Hi, du får si fra på en fin måte at du kjøper det du syns er finest og best til ditt barn. Besteforeldre kan selvsagt komme med råd, de har ofte litt erfaring, men om de kritiserer hele tiden så blir det jo til at man ikke tar noe av det de sier til etterretning. 

Anonymkode: c9368...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje du bør jobbe litt med leseforståelsen din før du gir andre råd? Hi skriver at hun kjøper klær etter sin smak og st skoene med glitter var varme og til barnehagebruk. 

Hi, du får si fra på en fin måte at du kjøper det du syns er finest og best til ditt barn. Besteforeldre kan selvsagt komme med råd, de har ofte litt erfaring, men om de kritiserer hele tiden så blir det jo til at man ikke tar noe av det de sier til etterretning. 

Anonymkode: c9368...25a

Det finnes ikke sko med glitter som er varme og praktiske til barnehagebruk. Derfor sa bestemor, som nok er en ung og oppdatert bestemor, fra. 

Anonymkode: e6289...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke sko med glitter som er varme og praktiske til barnehagebruk. Derfor sa bestemor, som nok er en ung og oppdatert bestemor, fra. 

Anonymkode: e6289...847

Det gjør det da, disse f.eks

https://www.footway.no/husky-gore-texr-violet-violet-1.html

https://www.footway.no/husky-gore-texr-raisin-combi.html

Anonymkode: dd404...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke sko med glitter som er varme og praktiske til barnehagebruk. Derfor sa bestemor, som nok er en ung og oppdatert bestemor, fra. 

Anonymkode: e6289...847

Selvsagt gjør det det? Jeg syns faktisk at det er glitter på det meste som er beregnet på småjenter. 

Anonymkode: c9368...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du høres svært ung ut, kanskje foreldrene dine ikke helt ser deg som helt voksen enda.

Det viktigste med barneklær og utstyr er at det er funksjonelt og egner seg til bruk. Om det er i prinsessestil spiller ingen rolle. 

Personlig liker jeg slett ikke alt andre kler sine barn i av farger og stil, men greier da stort sett å holde kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke sko med glitter som er varme og praktiske til barnehagebruk. Derfor sa bestemor, som nok er en ung og oppdatert bestemor, fra. 

Anonymkode: e6289...847

Slutt a. Reima har ofte litt glitter på sin kolleksjon. Samme med superfit. 

Anonymkode: 0876b...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har da vel ingenting med hvordan du kler ditt barn. 

Så lenge klærne du velger ikke hindrer barnet i å utfolde seg (f.eks en eller annen kjole som gjør det vanskelig å krabbe,  sånne ting) eller ikke holder henne varm og tørr, kan du egentlig bare fortelle ham at du ikke ønsker å kle henne etter en femti år gammel mann sin smak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har god nok inntekt til å kjøpe klærne uten at det går ut over andre ting og klærne også er gode og praktiske for jenta bør det være opp til deg hva du kjøper. Måten du skriver på får deg imidlertid til å høres ut som et barn selv. Da kan det være at du fortsatt trenger veiledni g av voksne til å velge klær og utstyr i forhold til barnets behov og din økonomi.

Anonymkode: 8b7b3...5c7

Okei unødvendigt og peke på at jeg høres umoden og er et «barn» selv jeg kommenterte ikke noe om omsorgen til barnet mitt osv.. Er 24 år, og jobber i tillegg så ikke kom meg med antakelsene dine om omsorgen jeg gir barnet mitt uten å vite noe bak tråden.. takk

Anonymkode: 56724...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei unødvendigt og peke på at jeg høres umoden og er et «barn» selv jeg kommenterte ikke noe om omsorgen til barnet mitt osv.. Er 24 år, og jobber i tillegg så ikke kom meg med antakelsene dine om omsorgen jeg gir barnet mitt uten å vite noe bak tråden.. takk

Anonymkode: 56724...3e7

Da er det jo vare å slutte å vise dem alt du kjøper da. (At du er i full jobb er jo en selvfølge når du har et barn å forsørge)

Anonymkode: 8b7b3...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper jo litt sånne teite klær og vanlige men samtidig så ser jeg om de er gode til barnehage bruk og daglig bruk. Er jo en grunn til at de selger klær med glitter og bling bling for barna vil etterhvert like slike klær.  Men de kritiserer mest for de synes de ikke er «fine» nokk  og at de klærne og skoene ikke er deres smak. Og hva har at man liker bling bling og glitter klær med omsorgen og gjøre? Jeg viser ikke alt jeg kjøper men de er ofte på besøk så de ser at det er noe nytt når de kommer.

Anonymkode: 56724...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Okei unødvendigt og peke på at jeg høres umoden og er et «barn» selv jeg kommenterte ikke noe om omsorgen til barnet mitt osv.. Er 24 år, og jobber i tillegg så ikke kom meg med antakelsene dine om omsorgen jeg gir barnet mitt uten å vite noe bak tråden.. takk

Anonymkode: 56724...3e7

Det bekreftet du hvor umoden du er.

Anonymkode: a6294...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det bekreftet du hvor umoden du er.

Anonymkode: a6294...2d8

Hvorfor gidder du å krangle? er det noen folk i dette forumet så ikke er kranglete? heller la vær og kommenter noe som ikke har med tråden og gjør.. Vis du er så moden selv så forlater du tråden. Takk.

Anonymkode: 56724...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ikke sko med glitter som er varme og praktiske til barnehagebruk. Derfor sa bestemor, som nok er en ung og oppdatert bestemor, fra. 

Anonymkode: e6289...847

Joda, nå bare synser og kverulerer du! 

Anonymkode: 8eb39...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er slik at alle har forskjellig smak av klær på barn Noen foreldre synes den regnjakka med glitter på var så fin og kjøper det mens plutselig får du kommentarer som «unødvendigt og kjøpe slik regnjakke», «De har mye billigere og finere i ditt og datt buttiker» slik er mine foreldre når jeg kjøper klær til jenta mi på 19 måneder. 

Jeg og mine foreldre har helt forskjellig smak på klær til jenta mi. Jeg kjøpte noen sånne vinter sko som hadde litt glitter i utsiden og selvfølgelig får jeg de kritiske kommentarer av de at «Årh du bruker bare penger på tull!» , «Nei de var ikke fine!» men jeg synes de var fine og ser veldig varme ut til barnehagen.. Faren min er sånn som helst vil at jeg skal kjøpe klær i (han sin smak) Ikke alltid de klærne og utstyrene han peker på  er særlig fine heller og gode. 

Jeg liker og kjøpe klær til jenta mi i min smak, uansett om de er litt teite som glitter og bling bling og litt fise fin osv. Men er jo jeg som bruker penger på de da. 

Andre som og for slike kommentarer til klærne dere kjøper til barna eller utstyr?

Anonymkode: 56724...3e7

Har noen slike i familien.. Be de holde munn. Du trenger ikke deres kommentarer. Si det rett ut, at du er lei av det. Du blir lei deg av det, og barnebarna merker bemerkningene kanskje. De trenger ikke kommentere alt mulig. 

Jeg ga faren min en skjennepreken. Jeg var så lei alle kommentarer og alle råd. Råd og meninger jeg ikke har bedt om. Du må bare si det rett ut. ❤️

Anonymkode: 8eb39...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...