Gå til innhold

Turister som «terroriserer» bygda mi


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så mange ting. Faktum er at de klager på ALT i bygda slik det fremstilles. Hvem i himmelens navn gidder å ha hytte der de ikke trives? At noen hyttefolk er usmakelig skjønner jeg. Men her klages det på alt. Og det fremkommer ikke at det er samme håndfull mennesker som lager kvalm heller. 

Anonymkode: c6b59...265

Det klages på omtrent alt ja. Men det er jo ikke en person slm klager på alt. Folketallet i bygda dobles hver juli, så det er en del folk som er på ferie her, og de aller fleste er helt ålreite mennesker. Jeg har snakket med mange av dem og de fleste er helt normale mennesker. Også de fra Oslo vest. Om du har en ting du misliker på stedet familien har hatt feriehus i 60 år, så er det muligens ikke et stort problem 

Anonymkode: 3bb61...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk med mye penger er ikke alltid så trivelige. Er ikke uten grunn at de fleste nabokrangel skjer i områder hvor folk har mye penger. 
 

Anonymkode: 97bc3...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk med mye penger er ikke alltid så trivelige. Er ikke uten grunn at de fleste nabokrangel skjer i områder hvor folk har mye penger. 
 

Anonymkode: 97bc3...0a5

Men mange folk med mye penger investerer mye penger i de lokale her også. Og de er helt supre mennesker. Hyggelige og morsomme. Trist at nien skal ødelegge for dem

Anonymkode: 3bb61...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Får en liten følelse av at du overdriver og juger litt her. 

Anonymkode: c6b59...265

Tror du det er bare blide og omgjengelige mennesker som har hytte, og at ferie sliper alle de skarpe kantene av dem? I min kommune øker befolkningen med ca 50% i juli, og det utgjør ganske mange tusen mennesker. Det ville være mer merkelig om alle de menneskene var hyggelige, smidige og blide. Det virker også som en del hytteeiere føler at de "eier" stedet her mer enn oss som bor her hele året og at de gjør oss en tjeneste med å komme. 

Anonymkode: 50b49...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på en av de koselige Sørlandsbyene og det er mye sant i det HI skriver. Var i byen på onsdag og det var stappfullt med turister selv om fellesferie ikke hadde begynt en gang. Tenker jeg holder meg unna sentrum fremover. Handler på Obs så merker neppe stort til folk som oppfører seg rar og bruker selvbetjent kasse så rask inn og ut igjen.

Verre ut på sjøen. Det er som regel folk fra Oslo/Østlandet/Stavanger som kommer med sine 50+-fot-båter og oppfører seg som de manøvrerer en jolle og passer inn overalt. Ufine.

Anonymkode: dbf98...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor på en av de koselige Sørlandsbyene og det er mye sant i det HI skriver. Var i byen på onsdag og det var stappfullt med turister selv om fellesferie ikke hadde begynt en gang. Tenker jeg holder meg unna sentrum fremover. Handler på Obs så merker neppe stort til folk som oppfører seg rar og bruker selvbetjent kasse så rask inn og ut igjen.

Verre ut på sjøen. Det er som regel folk fra Oslo/Østlandet/Stavanger som kommer med sine 50+-fot-båter og oppfører seg som de manøvrerer en jolle og passer inn overalt. Ufine.

Anonymkode: dbf98...83e

Jeg og. Det er smekkfullt i butikkene og de bryr seg døyten om koronaavstand der de puster en i nakken men de venter synlig utålmodig i kø.

Anonymkode: 08ffd...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor i bygd på vestlandet. Her er stort sett hyggelige og rause hyttefolk som bidrar til å holde butikken i bygda.
 

Men jo da, vi har også noen eksemplar som klager. Det første jeg kommer på er han som ble forbannet over de nye lysene langs veien. Det var visst bare tull. Her skal alt vere som det alltid har vært. Man fikk visst ikke den samme gode følelsen av barndommens ferie med gatelys 😂😅

Anonymkode: 76ba0...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men mange folk med mye penger investerer mye penger i de lokale her også. Og de er helt supre mennesker. Hyggelige og morsomme. Trist at nien skal ødelegge for dem

Anonymkode: 3bb61...fbc

Det å legge igjen penger gir faktisk ikke frikort til å oppføre seg som idioter, selv om enkelte mener å tro det. Lover, regler og generell folkeskikk gjelder selv om du kjøper deg varer og tjenester andre steder enn der du bor fast. Du får gjerne noe igjen for de pengene du bruker, det er liksom ikke vedledighet du driver med når du handler og/eller får noen til å sette opp er påbygg eller gjerde for deg.

Jeg legger igjen veldig mye penger i kommunen jeg bor i, men folk forventer at jeg oppfører meg fordet.

Anonymkode: bef68...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...