Gå til innhold

Uplanlagt gravid, nytt forhold..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er litt rådvill nå, nettopp funnet ut at jeg er gravid, med kobberspiral.. Har barn fra før fra tidligere forhold. Nærmer meg 40 så hadde egentlig avskrevet å få noen flere barn. For 4 mnd siden møtte jeg en hæli fyr, vi har det veldig bra sammen og er begge enige i at vi vil satse på hverandre. Vi snakket om barn i starten av forholdet, han kunne gjerne tenke seg et barn til å jeg har sagt at det går bra med et til, hvis vi fortsatt har lyst når vi har vært sammen en stund. Så å bli gravid etter 4 mnd er litt krise! Vi er knapt offisielt sammen. Et barn innebærer at jeg og mine barn må flytte, dem har ikke kontakt med pappan sin...bytte skole, bytte jobb, flytte vekk fra familie og venner... Ikke så langt vekk riktignok, men likevel... Legen sa det var sjansespill å ta abort i min alder, særlig når vi begge kunne tenkt oss en til etterhvert. Så no sitter jeg her å vet ikke opp ned på meg selv..

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke du bør flytte barna vekk fra skole, familie, venner og du fra din jobb. Kan ikke han flytte til dere i stedet?

Anonymkode: e0e49...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Synes ikke du bør flytte barna vekk fra skole, familie, venner og du fra din jobb. Kan ikke han flytte til dere i stedet?

Anonymkode: e0e49...b82

Blir vanskelig for han å flytte nå iallfall. Fordi han har et barn 50%, avstanden er for stor til at det går an å opprettholde samværsordningen om han flytter hit. Han har en jobb som ikke er flyttbar, mens jeg kan få jobb hvor som helst.. 

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dine barn? 

Ville aldri rykket de opp med rot for en helt ny mann og halvsøsken, du risikerer at de starter forholdet til han og babyen på en veldig negativ måte og det er slett ikke alltid så lett å snu sånt. 

Ville uansett satset på et avstandsforhold til barna dine blir større. 

Spørsmålet er om du vil ha en baby alene med en far som kommer til dere bare på besøk. 

Anonymkode: 79374...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alledager skal du og dine barn flytte? 

Anonymkode: 2597b...2d4

Han kan ikke siden han har barn 50%..

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor gamle er dine barn? 

Ville aldri rykket de opp med rot for en helt ny mann og halvsøsken, du risikerer at de starter forholdet til han og babyen på en veldig negativ måte og det er slett ikke alltid så lett å snu sånt. 

Ville uansett satset på et avstandsforhold til barna dine blir større. 

Spørsmålet er om du vil ha en baby alene med en far som kommer til dere bare på besøk. 

Anonymkode: 79374...1b1

Mine er 12 og 13. Jeg er helt klar på at jeg ikke ønsker å være alene med en baby, har vært alene med mine to fra dem var ganske små å vil ikke gjenta det. Fornuften sier abort, bare litt vanskelig når vi begge egentlig ikke ønsker det..

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine er 12 og 13. Jeg er helt klar på at jeg ikke ønsker å være alene med en baby, har vært alene med mine to fra dem var ganske små å vil ikke gjenta det. Fornuften sier abort, bare litt vanskelig når vi begge egentlig ikke ønsker det..

Anonymkode: af7d5...124

Da må han nesten kjøre litt lengre til jobb, og kjøre barnet sitt til og fra skolen de ukene han har barnet hos seg. Du kan ikke flytte en 12 og 13-åring fra nærmiljø, skole, venner og familie hvis det ikke er helt nødvendig!

Anonymkode: 74143...f5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må han nesten kjøre litt lengre til jobb, og kjøre barnet sitt til og fra skolen de ukene han har barnet hos seg. Du kan ikke flytte en 12 og 13-åring fra nærmiljø, skole, venner og familie hvis det ikke er helt nødvendig!

Anonymkode: 74143...f5b

Ja, hadde det gått an så ville vi tenkt på det. Men det blir umulig desverre.. Pga avstand og hans jobb. Alternativene er abort, vi flytter eller han blir helgepappa å finner seg ny jobb. Tror abort blir løsningen igrunn...

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener legen at abort er et sjansespill?

Anonymkode: 68acf...060

Han mente bare det at hvis jeg vil ha barn, bare ikke akkurat nå, så er det sjansespill å ta abort nå i min alder fordi det er ikke sikkert jeg har så god tid på meg... Men for all del, det trenger ikke bli vanskelig senere heller.

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han mente bare det at hvis jeg vil ha barn, bare ikke akkurat nå, så er det sjansespill å ta abort nå i min alder fordi det er ikke sikkert jeg har så god tid på meg... Men for all del, det trenger ikke bli vanskelig senere heller.

Anonymkode: af7d5...124

Men hva blir annerledes senere da? Hverken du eller han kan flytte pga barn fra tidligere forhold.... 

Anonymkode: 79374...1b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva blir annerledes senere da? Hverken du eller han kan flytte pga barn fra tidligere forhold.... 

Anonymkode: 79374...1b1

Tja, da kjenner vi hverandre bedre iallfall. Mine barn skal uansett bytte skole snart,  da blir reiseveien til u-skole 45 min så innen da flytter vi nærmere dit uansett. Min familie bor på samme sted som u-skolen så det er ikke sånn at de er nærmeste nabo. Kjæreste min bor derrimot 2 timer unna. Om noen år er barna større, ikke sikkert en 15 åring vil bo 50/50 lengre heller. Kanskje flytter et av barna på hybel for å gå på skole om 4 år? Og er hjemme i helg og ferier.. Der jeg bor er det ganske vanlig siden det er et lite sted med få muligheter i rundt her. Nei jeg vet jammen ikke..

Anonymkode: af7d5...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort. Uten tvil. 
 

4 mnd er ingenting. Det å velte rundt på hele livet til ens barn, og hans barn, med så kort varsel og med så liten mulighet til å bli kjent først, er galskap. 
Selvfølgelig er det bra nå. Dere har jo såvidt blitt kjent. Dere er fortsatt i «rosa skyer og enhjørninger» fasen. 
 

Ikke vær dum! 

Anonymkode: 4787b...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mine er 12 og 13. Jeg er helt klar på at jeg ikke ønsker å være alene med en baby, har vært alene med mine to fra dem var ganske små å vil ikke gjenta det. Fornuften sier abort, bare litt vanskelig når vi begge egentlig ikke ønsker det..

Anonymkode: af7d5...124

Når barnet er ønsket, spesielt av begge så er det aldri lurt å ta abort. 

Jeg ble gravid med samboer etter 1 år sammen. Det var høyt ønsket til å begynne med, men så fikk jeg problemer med angst og depresjon. Følte alt var feil og at den i magen var i veien for livet jeg ville leve med samboer før en ny babytid og jeg ville plutselig bare være mamma til barnet jeg hadde fra før fra et tidligere forhold. Han hadde enda ikke startet i den nye jobben sin og jeg sto uten inntekt. Jeg følte det var en veldig feil tid å få barn, selv om nav forsikret meg om at jeg ikke ble å stå uten inntekt uansett om jeg beholdt barnet eller ikke. Valget falt på abort og dagen etter jeg var på sykehuset så startet jeg på utdanningen og samboer startet i jobb noen dager før. Den dagen gråt jeg masse og angret. Det gjorde mer vondt enn å miste, for da hadde jeg bevisst valgt vekk noe jeg så inderlig ønsket innerst inne. Jeg bare klarte ikke å kjenne på gleden på grunn av depresjonen og angsten som styrte. Etter den dagen ble følelsene pakket litt bort og jeg var i fred med valget og følte det var det riktige, men dagene var så hektiske så ingen av oss rakk å tenke så mye på det. Etter 1 mnd fikk vi oss begge et «fall». Det gikk opp for oss at vi egentlig skulle gjort oss klar til å få et barn sammen til verden. Vi har grått masse sammen, sett på ultralyd bilder og vi bestemte oss for å begynne forebyggende på parterapi for å håndtere sorgen og tips til hvordan vi kunne kommunisere og «ta hverandre inn» istedenfor å stenge hverandre ut. Jeg var også redd for at samboer skulle klandre meg for den sorgen vi endte opp med fordi jeg til syvende og sist tok abort. Noen dager etter at vi skulle hatt termin fant vi ut at jeg var gravid igjen og da gråt vi begge av lykke. Jeg er halvveis nå og håper alt går bra helt frem til termin ❤️ 
 

Så mitt råd til deg: Er bare ønsket av begge så ikke ta abort. Alt løser seg på et vis underveis! Jeg så også bare hindringer til å få barn, men etter aborten forsvant angsten og depresjon og jeg klarte å se at de tingene som var «hindringer» lett kunne løses før baby kom. Men da var det for sent. Aborten var en påkjenning i seg selv. Varte i 8 timer (like lenge som jeg var i aktiv fødsel med førstemann). Gråt av smerte fordi det tok så langt tid og pillene ikke ville funke. 

Anonymkode: 04200...cda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller mot å beholde. Det er noe annet å bli kjent som godt voksen enn når man er pur ung. Dere har allerede snakket om å få barn sammen, begge to ønsker det. Dvs. dere har allerede vurdert fremtiden sammen og forpliktelsene med barn, begge har landet på at dere kunne tenkt dere det med den andre. Begge vet hva det innebærer å få barn.

Når ungene dine uansett må begynne på nye skoler snart, så er det kanskje det beste tidspunktet også å flytte på.

Men dette forutsetter jo at du føler du og denne mannen har hatt en såpass god kommunikasjon til nå at dere kjenner hverandre noenlunde bra, at dere kan snakke om også utfordringer, og finne løsninger sammen og være rause med hverandre. Det vil alltid være et sjansespill uansett, men ting kommer ikke alltid når de passer best.

Et vennepar av meg endte til sengs på første date, veldig overraskende for begge to. De ventet litt lenger før de hadde sex neste gang, men fortsatte å møtes, snakket mye sammen. Vel tre måneder etter første date oppdaget hun at hun var gravid, og det viste seg at hun hadde blitt gravid på første date. De hoppet rett i det, og de er fremdeles sammen 15-20 år etterpå, og er fremdeles lykkelige sammen. Så noen ganger fungerer det også.

Men det viktigste er om du ønsker dette barnet eller ikke, Hi? Hva sier han til at du er blitt gravid?

Anonymkode: eb070...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det løser seg! Ikke ta abort om dere egentlig ønsker barnet, men bare skulle ønske det kom litt senere. Dere må jo uansett flytte før eller siden høres det ut som og da er det vel egentlig bare den korte forberedelsen for barna det står på? Og det fakta at dere ikke har kjent hverandre så godt enda. Men folk får barn ved dårlig timing stadig vekk og de fleste finner gode løsninger selv om det er stress imens det pågår. Og de aller fleste barn tåler også  veldig godt å flytte litt på seg. 
 

Livet er kort og det å finne seg noen å elske å bli elsket skal ikke tas forgitt. Ihvertfall ikke det å bli gravid i slutten av 30-årene. Dere er heldige☺️♥️

Anonymkode: b460d...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

behold, ellers vil du angre resten av livet, vert gjennom det samme selv, valgte abort, angrer ennå 5 år etterpå.

Barn klarer fort og vende seg til nytt sted, følg kjærligheten og barnet ❤️

Anonymkode: e37ed...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

behold, ellers vil du angre resten av livet, vert gjennom det samme selv, valgte abort, angrer ennå 5 år etterpå.

Barn klarer fort og vende seg til nytt sted, følg kjærligheten og barnet ❤️

Anonymkode: e37ed...7b6

Dette er jo toppen av egoisme! Hun må ta vare på de hun faktisk har satt til verden. Å dra de opp med rota er bare helt feil! Om abort ikke er ett tema, hva med at han bytter jobb? Dere kan være særboere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at legen sa noe sånt. Ingen lege kan spå om fremtidig fertilitet.

Anonymkode: c330c...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde beholdt uten tvil. Og er plassen du og barna flytter til en bra plass, så hvorfor ikke? Mange barn må flytte iløpet av livet. Men man kan jo være flink til å bidra til at barna opprettholder kontakt med gode venner. 

Jeg hadde aldri i livet tatt abort når jeg var voksen nok til å klare oppgaven, økonomien var på plass, samt et ønske om barn (selv om tiden ikke var perfekt). 

 

Anonymkode: c904c...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere begge virkelig ønsker barnet syns jeg du skal beholde nå, men fortsette som særboere. Han kan bo hos dere annenhver uke når han ikke har barnet sitt, og reise litt lengre til jobb. Om noen år kan bosituasjonen endre seg for dere, som du selv skriver. Ikke flytt dine tenåringer fordi du ikke vil være alene med babyen. 

Anonymkode: 93e82...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...