Gå til innhold

Noen som har hovedomsorgen for barna og studerer? Hva får dere i økonomisk støtte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen har gått fra hverandre og nå kunne jeg tenkt meg å endelig begynne å studere. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal få råd til det 🤔 jeg skal ha hovedomsorgen og minste barnet er 7 år. Hva kan man få i økonomisk støtte? 🤔

Anonymkode: ba4e6...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kun det jeg får fra lånekassen. Det vil si vanlig studielån pluss litt ekstra fordi jeg har omsorg for to barn, rett i overkant av 10000 pr mnd.

Anonymkode: 1feff...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett på studielån, slik alle har uansett om de er alene eller gift med barn.

Anonymkode: fd56a...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er over 30 år kan du få ekstra lån, inntil 100000kr i året. Hvis du ikke er over 30 år, så kan du søke om 50000kr ekstra i lån, når du har barn under 16 år. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt studielån/stipend, utvidet barnetrygd, bostøtte. Må jobbe ved siden av.

Anonymkode: 77b5a...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med så store barn tenker jeg det er tøft nok med brudd i utgangspunktet, om ikke du i tillegg skal påføre dem en økonomi som begrenser veldig mye de neste årene i livet deres. 

Jev ville heller vurdert utdanning gjennom jobb. De fleste afrbeidsplasser tilrettelegger for videreutdanning for de ansatte, sjekk mulighetene der du jobber. 

Anonymkode: 9a5d5...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til yngste barnet er 8 år kan du få overgangsstønad, etter det er det studielån, stipend, støtte til sfo og bidrag. 

Du må nok belage deg på å jobbe ved siden av. 

Anonymkode: 64130...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk studielån, utvidet barnetrygd og minstebidrag. Jobbet ved siden av.

Anonymkode: df685...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...