Gå til innhold

Hvordan tilbereder du brokkoli?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har noen gode oppskrifter? Jeg er så fantasiløs når det gjelder brokkoli, så skulle gjerne hatt noen nye gode måter/oppskrifter, for det går gjerne o det samme her.

Anonymkode: 15414...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd brokkolisalat? Anbefales! Bare å Google, kommer masse oppskrifter da. 

Anonymkode: 7fa31...9aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har du prøvd brokkolisalat? Anbefales! Bare å Google, kommer masse oppskrifter da. 

Anonymkode: 7fa31...9aa

Ja, har kjøpt på Meny noen ganger, men jeg får litt trøbbel med magen når jeg spiser rå brokkoli desverre :(

Hi

Anonymkode: 15414...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt i buketter, i pai, gratinert, i suppe, , i pastasausen, i wook osv.

Anonymkode: e395d...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker den i lettsaltet vann. Når den nærmer seg ferdig etter ca 2-3 minutter, vender jeg inn en liten dæsj flytende melange og revet parmesan. Ungene elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 17.44, Lessismore skrev:

Koker den i lettsaltet vann. Når den nærmer seg ferdig etter ca 2-3 minutter, vender jeg inn en liten dæsj flytende melange og revet parmesan. Ungene elsker det!

Det skal jeg teste, takk :) 

Hi

Anonymkode: 15414...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det skal jeg teste, takk :) 

Hi

Anonymkode: 15414...e1c

Jeg gjør omtrent det samme, men med meierismør.. og i tillegg til salt har jeg litt natron i kokevannet for da holder den fargen mye bedre og ser kjempefrisk og fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker opp godt salta vann og legger i brokkolibukettene. Koker 2-3 minutter og siler av.

Anonymkode: 27ebc...4be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Elsker brokkoli (og blomkål)! Bacon og brokkoligrateng med hvit saus og ost på toppen inn i ovnen til den har stekeskorpe. Gjerne en miks av blomkål og brokkoli. Kokt brokkoli med hvitløkssalt, brokkoli i wok med f.eks scampi, hvitløk, chilli og minimais, smørstekt brokkoli med salt, fritert brokkoli med chilli og hvitløkssaus and the list goes on and on :)

Anonymkode: 26a50...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...