Gå til innhold

Dersom du hadde vært sammen med en mann i 26 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom du hadde vært sammen med en mann i 26 år, hatt 4 barn i alderen 18-3 år, og så funnet ut at ham er bifil.
Ville det ha betydd noe for deg?

Er litt i sjokk nå

Anonymkode: 62319...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Han har jo vært heteofil i 26 år selv om legningen egentlig er bifil

Anonymkode: d2053...6bc

Skrevet

Nei, hvorfor skulle det være en sak uansett hvor lenge man har vært gift eller hvor mange barn man har?

Han har valgt deg og at han snur seg like lett etter menn som kvinner burde vel ikke være et problem? 

Anonymkode: 618cf...adb

Skrevet

Hvis han har planer om å leve det ut, eller har hatt andre ved siden av ville det betydd en hel masse. Om det kun er «teoretisk» og han er trofast, ville det ikke vært noe problem. 

Anonymkode: 3487f...106

Skrevet

Hvordan fant du det ut?

Jeg viktigste for meg ville vært om han hadde vært trofast de årene dere har vært sammen, eller ikke.

Men jeg mener uansett at det er et tillitsbrudd å ikke fortelle dette til deg, og det ville jeg slitt veldig med. Sikkert noen som vil si at legning er en privatsak, men jeg mener det ikke er det så lenge man velger å leve livet med en annen som lever i uvitenhet og ikke får tatt stilling til dette før de blir et etablert par.

Anonymkode: 40263...f7d

Skrevet

Nei, ikke om han var trofast. Ville nok spurt meg hvorfor han ikke hadde sagt noe om dette før, om hva det sier om kommunikasjonen mellom oss.

Anonymkode: 7132d...9e8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan fant du det ut?

Jeg viktigste for meg ville vært om han hadde vært trofast de årene dere har vært sammen, eller ikke.

Men jeg mener uansett at det er et tillitsbrudd å ikke fortelle dette til deg, og det ville jeg slitt veldig med. Sikkert noen som vil si at legning er en privatsak, men jeg mener det ikke er det så lenge man velger å leve livet med en annen som lever i uvitenhet og ikke får tatt stilling til dette før de blir et etablert par.

Men hvorfor skal du ta stilling til det? Det er da fullt og helt den andre part sin sak så lenge han er trofast og ikke ligger rundt. 

Det er virkelig en ikke-sak. 

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvorfor skal du ta stilling til det? Det er da fullt og helt den andre part sin sak så lenge han er trofast og ikke ligger rundt. 

Det er virkelig en ikke-sak. 

Det er kanskje en ikke-sak for deg.

For meg har det med åpenhet og ærlighet å gjøre. Det er noe som kan komme til å påvirke forholdet, og jeg mener man bør ha såpass respekt for og tillit til den man velger å dele livet med, at man forteller en så viktig ting ved egen person og seksualitet.

Skrevet

Hvis jeg fant det ut ved å finne noen gamle bilder av han og en eks han var sammen med i ungdommen så ville det ikke brydd meg.

Hvis jeg fant det ut ved at han sto på alle fire med en annen mann inni seg når jeg kom inn i stuen så ville det jo ha vært sårende.

Anonymkode: b49ff...f42

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg fant det ut ved å finne noen gamle bilder av han og en eks han var sammen med i ungdommen så ville det ikke brydd meg.

Hvis jeg fant det ut ved at han sto på alle fire med en annen mann inni seg når jeg kom inn i stuen så ville det jo ha vært sårende.

Anonymkode: b49ff...f42

Det kom opp ved en tilfeldighet på grunn av noe vi så på TV.
Han kommenterte noe ala "akkurat som meg" siden han mener å ha fortalt meg det den gang vi var unge, fant ut han hadde tenkt å fortelle, men det kom alltid noe i veien, eller han feiga ut. Men tiden har han ikke tenkt så mye på det.
Ikke snakke om utroskap eller noe slikt.

Nå har det gått en times tid siden jeg fant det ut, og har kommet frem til "og så??",  altså, legning spiller egentlig ingen rolle, han elsker meg, elsker barna våres og er tro. Jeg har da ingenting å klage på :)

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kom opp ved en tilfeldighet på grunn av noe vi så på TV.
Han kommenterte noe ala "akkurat som meg" siden han mener å ha fortalt meg det den gang vi var unge, fant ut han hadde tenkt å fortelle, men det kom alltid noe i veien, eller han feiga ut. Men tiden har han ikke tenkt så mye på det.
Ikke snakke om utroskap eller noe slikt.

Nå har det gått en times tid siden jeg fant det ut, og har kommet frem til "og så??",  altså, legning spiller egentlig ingen rolle, han elsker meg, elsker barna våres og er tro. Jeg har da ingenting å klage på :)

HI

Da er det jo ikke noe problem :)

Så lenge dere to har tillit til hverandre så er det det viktigste, ikke hva andre mener! :)

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det jo ikke noe problem :)

Så lenge dere to har tillit til hverandre så er det det viktigste, ikke hva andre mener! :)

Er ikke det.
Fikk bare et "sjokk" først, men når jeg hadde tenkt meg om, det vil si etter jeg skrev hovedinnlegget, så har jeg kommet frem til at det ikke spiller noen rolle, han har valgt hvem han ønsker å dele livet sitt med og ferdig med det :)

HI

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikke det.
Fikk bare et "sjokk" først, men når jeg hadde tenkt meg om, det vil si etter jeg skrev hovedinnlegget, så har jeg kommet frem til at det ikke spiller noen rolle, han har valgt hvem han ønsker å dele livet sitt med og ferdig med det :)

HI

Han kan altså falle for alle menn og alle kvinner på vår jord, men det var deg han valgte🤗

Anonymkode: 827a5...aba

Skrevet

At han kunne bli forelsket i både kvinner og menn før han ble forelsket i meg og valgte meg spiller da ingen rolle.... 

Anonymkode: 5a7cb...82c

Skrevet

Vi har vært sammen i over 20 år. 

Har merket at jeg selv finner både kvinner og menn attraktive. Men jeg har jo funnet mannen i mitt liv, spiller jo ingen rolle hvem andre jeg finner attraktive, jeg er ikke utro bare fordi det skulle være et annet kjønn. 

Jeg er ganske opptatt av at man ikke eier hverandre. Vi velger å være sammen. Våre innerste tanker har egentlig ingen andre noe med, det er hva du gjør for den du velger å dele livet med som betyr noe. 

Anonymkode: c76de...802

Skrevet
15 hours ago, Anonym bruker said:

Dersom du hadde vært sammen med en mann i 26 år, hatt 4 barn i alderen 18-3 år, og så funnet ut at ham er bifil.

Er litt i sjokk nå

Nei aboslutt ikke

Anonymkode: f0b89...324

Skrevet
13 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er litt i sjokk nå

Jeg fant ut etter 5 år at eksen var homofil, det er en litt annen situasjon , så jeg gikk. 

Hadde jeg etter 26 år funnet ut at han var bifil og vi var lykkelig, så hadde jeg nok kanskje ikke akkurat gått fra han..

Men synest det er dumt når partnere ikke opplyser  om slikt, føles som om man blir ført litt bak lyset, synest jeg  og tillit er jo så viktig i et forhold

Anonymkode: e0c0e...2fe

Skrevet

Jeg er bifil, men mannen vet det. Spiller ingen rolle. Er han jeg elsker, og kommer aldri til å bytte han ut.

Anonymkode: 287b7...c58

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fant ut etter 5 år at eksen var homofil, det er en litt annen situasjon , så jeg gikk. 

Hadde jeg etter 26 år funnet ut at han var bifil og vi var lykkelig, så hadde jeg nok kanskje ikke akkurat gått fra han..

Men synest det er dumt når partnere ikke opplyser  om slikt, føles som om man blir ført litt bak lyset, synest jeg  og tillit er jo så viktig i et forhold

Anonymkode: e0c0e...2fe

Han mener å huske han sa det en gang tidlig i forholdet, men fult mulig han bare hadde tenkt å si det men fant ikke tid og anledning. Uansett, jeg husker ikke han sa det.

Det er uansett stor forskjell på bifil, og homofil. Min mann er sammen med meg og elsker meg.
En liten stund etter jeg fikk det å vite, og etter jeg skrev hovedinnlegget kom jeg frem til at det ikke spiller noen rolle, det er meg han ønsker å dele liver med, det er meg han elsker.
Har tenkt litt på det i løpet av dagen i dag også og kommet frem til at dersom jeg hadde vist det før vi ble sammen så ville jeg likevel ha blitt sammen med han.
Med andre ord, ingenting er endret i vårt forholde og våre liv.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...