Gå til innhold

Flere med ryggproblemer som legen ikke finner ut av?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Var til utredning for bechtreves for 1 år siden, da jeg sliter med stivhet og ryggsmerter. Heldigvis ble dette utelukket.

Sliter mer og mer. Har en fysisk krevende jobb, og har mye vondt. Var til revmatolog som ikke kunne hjelpe meg så mye. Har vert til både fysio og kiropraktor. Går mye turer i fjellet, og er generelt mye aktiv.

Flere som sliter med noe lignende? Våkner mye om nettene, og sover generelt veldig dårlig p.g.a. smerter. Tenker å kontakte lege er bortkastet. Viser jo ingenting på mr bildene heller.

Anonymkode: 1ca39...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du fått noe treningsopplegg for ryggen? En ting er å være aktiv og gå turer, men man må trene/styrke ryggen og. Sliter selv med ryggsmerter, våkner om natten og får ikke til å snu meg pga smerter og stivhet. Men det hjelper å trene styrke, typ markløft osv. Merker forskjell når jeg ikke har trent for å si det sånn. Hos meg er smertene mest nederst i ryggen,men og opp mot skulderbladenr. Sliter og med en isjias i perioder.

Anonymkode: 3b9c9...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nede i ryggen og ut mot hoftene. Burde nok være flinkere til å trene styrke ja. Og det stråler ned i beina.

Anonymkode: 1ca39...b4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sitter nede i ryggen og ut mot hoftene. Burde nok være flinkere til å trene styrke ja. Og det stråler ned i beina.

Anonymkode: 1ca39...b4f

Tøyer du nok? Hoftebøyer, alle setemuskler (spes. piriformis), latissimus. Men også generelle tøyningsøvelser. Sitter du mye i jobben eller på fritiden er det ekstra viktig, men også om du trener en del og tøyer for dårlig ut.

Jeg ville funnet en terapeut som også er god på muskelbehandling med nåler (det er stor forskjell på dem som driver med det!). Fysioterapeut, naprapat, ev. manuellterapeut eller kiropraktor.

Anonymkode: bbd84...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...