Gå til innhold

Bruke en vanlig kommode som stellekommode


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det egentlig noe i veien for det? Hvis jeg legger en stellematte oppå toppen av kommoden? Jeg kan ikke se noen åpenbare ulemper, men kanskje jeg overser noe?

Anonymkode: 53b59...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er best å stelle barnet om det ligger med bena mot min mage, og jeg synes en kommode da blir veldig smal.

Greit at man har plass til en stellematte på den, men jeg vil gjerne ha litt plass på hver side av stellematten også. Barnet blir fort så stort at det "ormer" seg på stellebordet, og man hele tiden må holde det så det ikke vrir og ruller ned. da er det godt å ha litt ekstra plass synes jeg...

Vi hadde denne

https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-stellebord-kommode-grabrun-50424006/

Men broren min og kona hadde en vanlig kommode som sto inntil veggen og stelte barnet fra siden liksom, det gikk helt fint det også og er nok en vanesak. Bare pass på høyden på kommoden, den kan ikke være for høy.

Anonymkode: 1d2ae...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er best å stelle barnet om det ligger med bena mot min mage, og jeg synes en kommode da blir veldig smal.

Greit at man har plass til en stellematte på den, men jeg vil gjerne ha litt plass på hver side av stellematten også. Barnet blir fort så stort at det "ormer" seg på stellebordet, og man hele tiden må holde det så det ikke vrir og ruller ned. da er det godt å ha litt ekstra plass synes jeg...

Vi hadde denne

https://www.ikea.com/no/no/p/sundvik-stellebord-kommode-grabrun-50424006/

Men broren min og kona hadde en vanlig kommode som sto inntil veggen og stelte barnet fra siden liksom, det gikk helt fint det også og er nok en vanesak. Bare pass på høyden på kommoden, den kan ikke være for høy.

Anonymkode: 1d2ae...afe

Helt enig, jeg synes det er kronglete å stelle barnet fra siden, må ha barnets føtter mot meg. 

Med yngste droppet jeg hele stellekommoden, hadde alt jeg trengte i nederste skuffer i baderomsinnredningen, og stelte på stellematte på gulvet. 
Praktisk og lettvint, og barnet kan ikke falle ned, men kan f.eks. ligge å sprelle og leke naken på gulvet mens jeg tar en dusj eller vasker klær. 

Anonymkode: 35306...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp "Sniglar" til Ikea. Den vant vel til og med en test den gangen jeg hadde yngste liten. Fungerte fint for meg i hvert fall og oppbevaring hadde jeg ikke behov for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stellekommode er bortkasta plass. Stellematte med kanter på stuebordet så du kan sitte og stelle, og stellematta på gulvet etterhvert som ungen blir bevegelig.

Anonymkode: e0e6c...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Stellekommode er bortkasta plass. Stellematte med kanter på stuebordet så du kan sitte og stelle, og stellematta på gulvet etterhvert som ungen blir bevegelig.

Anonymkode: e0e6c...917

For oss var det ikke bortkastet plass. En kommode med alt av babyens klær, i tillegg til bleier og annet utstyr samlet på et sted, med vann i nærheten. Hadde aldri skiftet på stuebordet. 

Anonymkode: 43e6c...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har alltid stelt fra siden og synes det er enklere. Vi har stellebord, men brukte en kommode i tillegg en periode da vi hadde to små i bleier samtidig. 

Ikke noe i veien for å bruke kommode, eneste ulempen er at det ikke er kanter på den som holder stellematten på plass når babyen begynner å vri og bevege seg mer. Men kan alltids sette på noen kanter kanskje?

Må ha litt plass til våtservietter og slikt mens man holder på også, men vi bare satte opp en hylle på veggen over stellebordet. Vrient å bruke en skuff på kommoden siden man ikke kan ha disse åpne mens man steller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte et vanlig bord fra IKEA, vi. Med stellematte oppå. Har også brukt vaskemaskinen med matte oppå og hyller over til kluter og sånt. 

Så lenge man har stellematte, kan man jo egentlig stelle hvor som helst. 

En kommode som kan brukes som en vanlig kommode etterpå, høres lurt ut, synes jeg. Pass på at den har riktig høyde slik at det blir enkelt og godt for ryggen å stå der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en kommode fra ikea som stellebord men fikk mannen min til å montere en ekstra list(mot veggen)så den ble litt dypere og plass til stellematte. Har masse oppbevaringsplass👍🏻

Anonymkode: aeb83...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte en vanlig kommode med en stellematte oppå, og når barna ble litt større og beveget seg mer, flyttet vi bare stellematten ned på gulvet når vi skulle skifte bleier. Vi skiftet fra siden med alle tre barna, og har aldri syntes det var vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte en vanlig kommode. Hadde antiskli under stellematta. Det var plass til to kurver på som jeg hadde bleier og kluter i. Hadde ellers det meste av babyens klær i kommoden. 

Syns det er helt greit å stelle fra siden når man er vant til det.

Anonymkode: 7fb79...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...