Gå til innhold

Hva betyr «En dag symptomfri»?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har pådratt meg forkjølelsesvirus, ikke korona. Skal da holde meg hjemme en dag etter symptomfri, men hva er egentlig det? Er det et døgn feberfri? Et døgn etter jeg kjenner at nå fungerer kroppen igjen? Eller er det kanskje et døgn etter  snuen slutter å renne? Dette er jo vidt forskjellige tidsperspektiv! 
 

Selv antar jeg at det er et døgn etter at jeg føler at kroppen fungerer igjen. Som da vil si i dag. Har vært feberfri de siste dagene. Samtidig kjenner jeg på at jeg gjør noe ulovlig, fordi nesen renner fremdeles... av erfaringen vil den gjøre det den neste uka.

Hva tenker dere er rett her?

Anonymkode: de71e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er jo ikke symptomfri når snørra renner. Symptomfri er ganske enkelt å forstå: Du har ingen symptomer på sykdom lenger. Om du nyser, snørrer, hoster, er rufsete i halsen, så er du ikke symptomfri. Er du testet og vet at det ikke er korona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Himmel og hav skrev:

Du er jo ikke symptomfri når snørra renner. Symptomfri er ganske enkelt å forstå: Du har ingen symptomer på sykdom lenger. Om du nyser, snørrer, hoster, er rufsete i halsen, så er du ikke symptomfri. Er du testet og vet at det ikke er korona?

Ja, er testet og korona-negativ. Jobber i barnehage, og flere av ungene som er forkjølte. Begynte ferien min på mandag, men har jo holdt meg inne siden helga, da det begynte.

Ungene får komme i barnehagen med kun snue, derfor jeg er usikker selv. Kjipt å benytte egen ferie innendørs😜. Av erfaring er jeg tett i nesa/ snufsete minst ei uke etter andre symptomer. 

Anonymkode: de71e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, er testet og korona-negativ. Jobber i barnehage, og flere av ungene som er forkjølte. Begynte ferien min på mandag, men har jo holdt meg inne siden helga, da det begynte.

Ungene får komme i barnehagen med kun snue, derfor jeg er usikker selv. Kjipt å benytte egen ferie innendørs😜. Av erfaring er jeg tett i nesa/ snufsete minst ei uke etter andre symptomer. 

Anonymkode: de71e...8d2

Etter nye retningslinjer på fhi sine sider så kan barn gå i bhg med snørr. Så lenge allmenntilstanden er bra. Veileder fra 26.06.20

Anonymkode: fcb23...689

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Etter nye retningslinjer på fhi sine sider så kan barn gå i bhg med snørr. Så lenge allmenntilstanden er bra. Veileder fra 26.06.20

Anonymkode: fcb23...689

Ja, jeg vet. Dette gjelder meg😉. Føler meg i fin form, har ikke hatt feber siden mandag. Klør ikke i halsen, eller har annet ubehag. Er bare nesa som renner. Av erfaring fra andre forkjølelser, så gir ikke dette seg på ei uke. Ser jo ut til at de nye retningslinjene kun gjelder barn, ikke oss voksne. Ligger an til å måtte være inne to uker av ferien. Kjedelig, men må følge retningslinjene. Sånn er det jo bare.

Anonymkode: de71e...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har testet deg og vet at det ikke er corona, så er det vel greit? Trenger ikke å være i karantene da?? Da er det vel formen som avgjør. Hva hadde du gjort før corona? 

Anonymkode: e2891...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har testet deg og vet at det ikke er corona, så er det vel greit? Trenger ikke å være i karantene da?? Da er det vel formen som avgjør. Hva hadde du gjort før corona? 

Anonymkode: e2891...f5c

Det spiller ingen rolle hva du hadde gjort før...

Anonymkode: 7c842...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ferie. Hva er problemet? 

Anonymkode: f9e94...965

Kanskje at hun har aldre planer enn å sitte inne🙄

Anonymkode: 3b1bf...3f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du har ferie. Hva er problemet? 

Anonymkode: f9e94...965

Du skjønner det at, i en ferie så er de fleste av oss klare for å tilbringe tid med familie og venner, gjerne utendørs blant mange andre folk. Det er ikke så greit å være syk i en ferie og måtte være inne..

Anonymkode: ccfdc...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt at du må være inne når du er forkjølet og har testet negativt?

Anonymkode: 317b1...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...