Gå til innhold

Konfliktsky mann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I gaten der vi bor er det alltid mange barn ute. Det er et flott sted for barna å være, men i likhet med alle andre nabolag finnes det barn med foreldre som gjør hverdagen litt vanskeligere for alle. Disse barna får dessverre ikke den oppfølgingen de burde fått. Flere ganger opplever vi ufin oppførsel fra disse barna. Jeg har ingen skrupler med å gi beskjed når det går over styr, men mannen min er konfliktsky. I det siste har det vært mye lek på lekeplassen og det har flere ganger endt med episoder der barna trenger voksenstøtte, men det er for ubehagelig for min mann å gripe inn. Snakker dere til andres barn? Hva hadde dere gjort i mitt tilfelle? 

Anonymkode: 6ed62...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner ingen konkrete hendelser, så det er vanskelig å gi konkrete råd. Med det sagt, har jeg ingen problemer med å gå inn i en situasjon som går over styr.

Anonymkode: e5027...f3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er konliktsky selv, men har ingen problemer med å rettlede og irresette andre barn hvis jeg tenker det trengs. Jeg har derimot vansker med å gjøre det samme hvis foreldrene til ungene er der, og ikke griper inn selv. Og jeg syns det er vanskelig å ta opp krangler/ufinheter med foreldre til mine barns venner. Jeg jobber med saken da. Mannen min er lærer, og har absolutt ingen betenkeligheter med å snakke til andres barn hvis han tenker det trengs.

Anonymkode: 522e1...9c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster meg ikke en halv kalori engang, som lærer oppdrar jeg andres barn støtt og stadig. 

Anonymkode: 3bec0...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg hele tiden der det trengs. Enten foreldre er tilstede eller ikke, om de er av den sløve typen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker til andres barn. Jeg kan kjefte på andres barn. Jeg sier fra når det trengs, og jeg gjør det selv om foreldrene er der, hvis de selv ikke viser tegn til å ta tak i situasjonen. 

Hvis jeg var deg, hadde jeg sagt til den konfliktsky mannen at når han er så redd for å si fra til andre barn, så svikter han sine egne barn. Han viser dem at de ikke kan regne med ham når ting blir vanskelig, selv om han er til stede og ser hva som skjer. Så får han velge hva slags pappa han vil være: Den som er til å stole på og som hjelper barna sine når de trenger det, eller den som er villig til å lukke øynene og la barna seile sin egen sjø fordi det kanskje kan være litt ubehagelig for ham selv å ta tak i ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg snakker til andres unger om jeg synes det trengs. Støtter ellers alt Superdolly sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...