Gå til innhold

Venter tvillinger - oppfølging?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Blir det oppfølging på sykehuset el vanlig hos jordmor? 

Anonymkode: 2ac18...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke tvillinger selv, men har en venninne som har. Jeg mener de første 20 ukene var vanlige, men etter det var det tettere oppfølging. Flere ultalyder og sånt 

Anonymkode: 45ea3...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tvillinger. 

Alle svangerskap er forskjellige, også tvillingsvangerskap. 

Jeg fikk oppfølging på sykehuset og av fastlegen min, som også var jm. Mange flere ultralyder. Det var en stor påkjenning i seg selv, men det var nødvendig. 

Mitt tips er å lese minst mulig på nett fremover. Du blir sprø av bekymring. Jeg leste ikke en setning, og det var utrolig bra for jeg hadde et risikosvangerskap utenom det vanlige. Men, det gikk helt fint, uten problemer. 

Fikk ekstra oppfølging etter fødsel, nedeltil, blodprøver av meg, mye ammehjelp på sykehuset og så på hs, vektkontroll av meg og barna, fysioterapi for barna, psykolog timer for meg pga en tøff fødsel etc. 

Anonymkode: 8a26e...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har eneggede tvillinger, av den grunn var jeg på UL hver 14 dag. Det er da fare for TTTS. Anbefaler deg å melde deg inn i gruppa tvillingmødre : ) på Facebook, der svarer vi på alt mulig. Ingen spørsmål er for dumme der, om det er bekymring for svangerskapet eller hva man trenger til teltturen. Alle har en veldig hyggelig tone. Er du i en vanskelig livssituasjon og vil være anonym legger administratorene ut spørsmålene anonymt for deg. Velkommen skal du være

Anonymkode: cd412...60d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av type tvillinger, hvordan svangerskapet går, og dine behov. Men generelt oppfølging på sykehus, og sannsynligvis mer enn vanlig. 

Anonymkode: 44ea9...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...