Gå til innhold

Prinsessens nye firma


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Prinsesse Märtha Louise har startet et nytt forretningsselskap.

Dette heter PML International.

Nok en gang blander prinsessen sammen sine private bedrifter og prinsessetittelen.

PML står jo helt klart for Prinsesse (princess) Märtha Louise. Ergo fortsetter hun å indirekte bruke prinsessetittelen for å fremme egen forretningsdrift, noe hun og Slottet har sagt hun skulle slutte å gjøre.

https://www.borsen.no/nyheter/starter-nytt-firma/72627638

Jeg har hatt sansen for ML og at hun har tørt å gå egne veier. Men slik hun har holdt på med sammenblanding av rollene sine, det gjør at jeg mister helt sansen for henne. Det virker som om det er helt bevisst at hun gang på gang bruker prinsessetittelen for å få oppmerksomhet (dvs. tjene penger), og så beklage litt i ettertid, love bot og bedring, og så fortsette i samme stil. Denne gangen noe mer fordekt enn tidligere, men likevel en veldig sterk henvisning til hennes prinsesserolle.

Her tenker jeg Slottet må på banen igjen og at firmaet bør fjerne P'en i firmanavnet!

Anonymkode: 80931...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig! Reagerte på navnet, er så kynisk. Det er jo ikke forglemmelse hver gang hun feilbruker tittelen sin, det er rein pr-strategi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Kan ikke være en glipp gang etter gang, år etter år. 

Anonymkode: 023f1...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at det står for psychich mærtha louise også.

Anonymkode: 3a746...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke riktig vel bevart, har mistet helt sansen for henne. Da hun ble sammen med den skrullingen mistet hun helt fotfestet, virker det som. Jeg har veldig sansen for kongehuset, men kjenner at respekten der og daler litt, når ikke de tar tøffere tak i hennes «feiltrinn» enn de har gjort til nå.

Anonymkode: e8cfa...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun er ikke riktig vel bevart, har mistet helt sansen for henne. Da hun ble sammen med den skrullingen mistet hun helt fotfestet, virker det som. Jeg har veldig sansen for kongehuset, men kjenner at respekten der og daler litt, når ikke de tar tøffere tak i hennes «feiltrinn» enn de har gjort til nå.

Anonymkode: e8cfa...2d0

Jeg har også veldig sansen for kongehuset. Men ML er i ferd med å undergrave det helt, fordi hun lyver gang på gang og ikke respekterer de avtalene hun har inngått med Slottet/kongehuset om hvordan hun skal bruke tittelen.

Når hun stadig skylder på "en glipp" osv., så viser hun jo egentlig at hun ikke er profesjonell. Og når hun nå tydelig presser grensene så viser hun at hun ikke respekterer kongehuset.

Det virker dessverre som om hun påvirkes av han hun er sammen med, han er jo kjent for å tøye grenser til egen vinning stadig vekk.

Dette må ryddes opp i!

Anonymkode: 80931...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Tekla123 skrev:

Helt enig! Reagerte på navnet, er så kynisk. Det er jo ikke forglemmelse hver gang hun feilbruker tittelen sin, det er rein pr-strategi. 

Det er selvsagt at det er ren pr-strategi. Det viser også at hun har tenkt å fortsette å bruke tittelen sin i egen jobbsammenheng. Så hun er på ingen måte ærlig lenger.

Anonymkode: 80931...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Alt man skal henge seg oppi

Anonymkode: b8df1...fcd

Det er en viktig prinsippsak - selv om du tydeligvis ikke mener det.

Hun har selv valgt å drive egne firmaer, det skal ikke kobles direkte til kongehuset og kongelige titler, og kongelige titler skal ikke brukes i hennes private reklameøyemed.

Anonymkode: 80931...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må gjerne bruke tittelen men da får hun jaggu begynne jobbe for Kongen også. Rett og slett pinlig at Prinsesse Astrid skal jobbe i en alder av 88 år mht offentlige opptreden. Det kvinnfolket ( ML) får bli voksen i alder av 50 og ikke skyve ansvaret over på andre og opptre som en sirkusklovn med den mannen fra USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Anonym bruker said:

Det er en viktig prinsippsak - selv om du tydeligvis ikke mener det.

Hun har selv valgt å drive egne firmaer, det skal ikke kobles direkte til kongehuset og kongelige titler, og kongelige titler skal ikke brukes i hennes private reklameøyemed.

Anonymkode: 80931...280

😵

Anonymkode: b8df1...fcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er visst sjalu på en tøff, selvstendig og sterk kvinne som får til mye. Vakker er hun også.

Anonymkode: 3a746...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Noen er visst sjalu på en tøff, selvstendig og sterk kvinne som får til mye. Vakker er hun også.

Anonymkode: 3a746...4b5

🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Anonymkode: e8cfa...2d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen er visst sjalu på en tøff, selvstendig og sterk kvinne som får til mye. Vakker er hun også.

Anonymkode: 3a746...4b5

Seriøst?

Hun har selv inngått en avtale med kongehuset og både hun og Slottet har gått ut og bekreftet at hun IKKE på noen måte skal bruke prinsessetittelen i egen forretningsvirksomhet.

Likevel velger hun helt bevisst å bryte denne avtalen gang på gang. Med andre ord, hun lyver og hun bruker prinsessetittelen bevisst for egen personlige økonomiske vinning. Hun må bestemme seg, enten får hun jobbe som prinsesse, eller så får hun frigjøre seg fullstendig fra prinsessetittelen i forretningsøyemed. Hun har selv valgt det siste, da må hun også holde seg til de avtalene hun selv har inngått.

Når hun ikke gjør det viser hun at hun lyver, bryter avtaler og kontrakter, og at hun gjør det bevisst. Da kan hun ikke lenger tas seriøst, for hun har tydeligvis ikke såpass tro på at hun kan leve av det hun gjør uten å flette inn prinsessestatusen sin. Hun tillater i tillegg at hennes kjæreste stadig vekk omtaler henne som prinsesse, noe som også gjør at han selv får gratis pr og dermed tjener mer penger på hennes prinsessetittel. Hun var naiv tidligere, det samme kan ikke sies om hennes nåværende kjæreste som er forretningsmann ut i fingerspissene og som utnytter alle muligheter for publisitet og mediaoppslag for å tjene penger. Når ML holder på som hun nå har gjort lenge viser hun at hun har begynt å gjøre dette bevisst, fordi hun har så mye å tjene på det når hun skal operere internasjonalt.

Slottet må på banen igjen og sette tydeligere grenser. For slik hun holder på undergraver hun også monarkiet.

Anonymkode: 80931...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Noen er visst sjalu på en tøff, selvstendig og sterk kvinne som får til mye. Vakker er hun også.

Anonymkode: 3a746...4b5

Jepp. Det er den eneste grunnen til at folk er kritiske. Det er kun misunnelse og sjalusi. Drit i alle de saklige grunnene som kom fram f.eks i dette innlegget:

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Seriøst?

Hun har selv inngått en avtale med kongehuset og både hun og Slottet har gått ut og bekreftet at hun IKKE på noen måte skal bruke prinsessetittelen i egen forretningsvirksomhet.

Likevel velger hun helt bevisst å bryte denne avtalen gang på gang. Med andre ord, hun lyver og hun bruker prinsessetittelen bevisst for egen personlige økonomiske vinning. Hun må bestemme seg, enten får hun jobbe som prinsesse, eller så får hun frigjøre seg fullstendig fra prinsessetittelen i forretningsøyemed. Hun har selv valgt det siste, da må hun også holde seg til de avtalene hun selv har inngått.

Når hun ikke gjør det viser hun at hun lyver, bryter avtaler og kontrakter, og at hun gjør det bevisst. Da kan hun ikke lenger tas seriøst, for hun har tydeligvis ikke såpass tro på at hun kan leve av det hun gjør uten å flette inn prinsessestatusen sin. Hun tillater i tillegg at hennes kjæreste stadig vekk omtaler henne som prinsesse, noe som også gjør at han selv får gratis pr og dermed tjener mer penger på hennes prinsessetittel. Hun var naiv tidligere, det samme kan ikke sies om hennes nåværende kjæreste som er forretningsmann ut i fingerspissene og som utnytter alle muligheter for publisitet og mediaoppslag for å tjene penger. Når ML holder på som hun nå har gjort lenge viser hun at hun har begynt å gjøre dette bevisst, fordi hun har så mye å tjene på det når hun skal operere internasjonalt.

Slottet må på banen igjen og sette tydeligere grenser. For slik hun holder på undergraver hun også monarkiet.

Anonymkode: 80931...280

Vi er kun sjalu og misunnelige fordi hun er pen. 

(Og ja, jeg er enig i at hun er pen. Nydelig er hun. Likevel kan det ikke være slik at hun skal være hevet over all kritikk fordi hun er pen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 21.08, Anonym bruker skrev:

Jeg har også veldig sansen for kongehuset. Men ML er i ferd med å undergrave det helt, fordi hun lyver gang på gang og ikke respekterer de avtalene hun har inngått med Slottet/kongehuset om hvordan hun skal bruke tittelen.

Når hun stadig skylder på "en glipp" osv., så viser hun jo egentlig at hun ikke er profesjonell. Og når hun nå tydelig presser grensene så viser hun at hun ikke respekterer kongehuset.

Det virker dessverre som om hun påvirkes av han hun er sammen med, han er jo kjent for å tøye grenser til egen vinning stadig vekk.

Dette må ryddes opp i!

Anonymkode: 80931...280

Er helt enig. Hadde jeg ikke visst bedre , hadde jeg trodd hun hadde en skrue eller to som var løs.

Anonymkode: dca72...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er helt enig. Hadde jeg ikke visst bedre , hadde jeg trodd hun hadde en skrue eller to som var løs.

Anonymkode: dca72...82a

Er du sikker på at du vet bedre da? For en skrue eller to løs tror jeg nok hun har

Anonymkode: a438a...cd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er helt enig. Hadde jeg ikke visst bedre , hadde jeg trodd hun hadde en skrue eller to som var løs.

Anonymkode: dca72...82a

Med tanke på det alternative hun har holdt på med, så er hun nok annerledes enn mange andre, men jeg tror ikke hun har "en skrue løs".

Tidligere når det har vært konflikter mtp. hennes forretningsprosjekter og hennes tittel korrigerte hun seg og holdt seg i all hovedsak til det. Det er etter at hun møtte sin nye kjæreste hun synes å skli helt ut.

Jeg tror dessverre hun nå har gjort akkurat det samme som utallige andre kvinner gjør - de faller for menn som ikke er bra for dem, som utnytter dem. Problemet er at dette er en manipulator av rang, og han vet akkurat hvilke strenger han skal spille på for å vise at det er de to mot verden. Det som tidligere har vært en styrke i henne bruker han nå for å manipulere henne, bruker hennes egen tro og retorikk mot henne, og hun er blitt dratt inn i dette. I tillegg driver han en merkelig form for isolering av henne - nærmest i full offentlighet. Han drar henne inn i hans verden og hans forretninger, han får henne inn i et miljø som kun er for få priveligerte, langt unna hennes familie og det norske folket, som i hovedsak er ganske jordnære, selv de som er i alternative miljøer. Til og med det å stadig bruke hennes tittel er med på å isolere henne - fra hennes familie, kongefamilien og det landet og folket hun er vokst opp med, fordi det å utnytte sin posisjon slik han og hun gjør, er uakseptabelt. Det skaper vanskelige forhold til hennes nære, og det er klassisk manipulering slik visse typer menn (og kvinner) gjør overfor sine partnere. Jeg er overbevist om at han utnytter hennes tro på det gode i andre, hennes naivitet (i visse situasjoner) i møte med andre. Og med det så endrer hun seg til å bli kynisk på en del områder, utnytter privilegier og andre, fordi hun får gode grunner hun kan bruke overfor seg selv for å forsvare det hun gjør, men hvor hun har mistet fokus.

ML er normalt oppegående og intelligent. Det hun gjør nå er ikke det. Jeg håper familien hennes eller virkelige venner av henne greier å hjelpe henne til å se det, for jeg tror hun vil trenge det.

Anonymkode: 80931...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se den store fremtiden for henne og Durek, hun kan da ikke flytte nå med aleneomsorg for tre barn og jeg ser faktisk ikke for meg at han kommer hit for å bo.

De må ha dårlige forutsetninger for å holde dette forholdet gående med korona og med hennes tre døtre.

Anonymkode: 8a5a5...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke se den store fremtiden for henne og Durek, hun kan da ikke flytte nå med aleneomsorg for tre barn og jeg ser faktisk ikke for meg at han kommer hit for å bo.

De må ha dårlige forutsetninger for å holde dette forholdet gående med korona og med hennes tre døtre.

Anonymkode: 8a5a5...19d

Hvorfor kan hun ikke flytte med aleneomsorg for barna? Det er jo ikke slik at de skal pendle mellom to hjem. 

Anonymkode: f8c85...318

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 17.53, Anonym bruker skrev:

Hun er ikke riktig vel bevart, har mistet helt sansen for henne. Da hun ble sammen med den skrullingen mistet hun helt fotfestet, virker det som. Jeg har veldig sansen for kongehuset, men kjenner at respekten der og daler litt, når ikke de tar tøffere tak i hennes «feiltrinn» enn de har gjort til nå.

Anonymkode: e8cfa...2d0

Helt enig !  Har vært royalist hele livet, men nå vet jeg ikke lenger. Kanskje like greit å avvikle monarkiet etter Haralds bortgang. MM-fjolset som dronning er heller ikke noen lystig tanke.   🙄

Anonymkode: 1f526...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Helt enig !  Har vært royalist hele livet, men nå vet jeg ikke lenger. Kanskje like greit å avvikle monarkiet etter Haralds bortgang. MM-fjolset som dronning er heller ikke noen lystig tanke.   🙄

Anonymkode: 1f526...2cf

Dette!!

Anonymkode: 6eeed...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor kan hun ikke flytte med aleneomsorg for barna? Det er jo ikke slik at de skal pendle mellom to hjem. 

Anonymkode: f8c85...318

I teorien jo, men jeg ser vel ikke for meg at hun drar med seg ungene over dammen.

Anonymkode: 8a5a5...19d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...