Gå til innhold

Er det flere enn meg som spiser sjokolade hver dag?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler det litt forbudt på en måte. Kollegene mine tør nesten ikke ta kake om vi har det på jobb en sjelden gang, for de kan ikke spise sånt midt i uka. Man proppes ørene fulle av hvor skadelig det er med for mye sukker. Det er det nok også altså, men jeg spiser ikke enorme mengder. Men litt hver dag likevel......

Flere som meg?

Anonymkode: e00fa...fb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke er overvektig av betydning og ellers spiser sundt og nok, så spiller det da ingen rolle! Heldig er du om du klarer stoppe etter en liten bit. Jeg er som dine kolleger. Kan ikke ta litt, derfor holder jeg meg unna alt i ukedagene, for klarer ikke stoppe!!!! Er blitt bedre til å ikke "overfråtse" i helgene, men i starten, da jeg hadde kuttet ut alle snop i ukedagene var det ekstreme menger jeg fylt på med i helgene!! Men gikk seg til, så har heldigvis kommet til det punktet at jeg ikke "tar igjen" det jeg ikke spiser av godsaker i ukedagene i løpet av helga lenger. Men kan ikke "unne meg litt i hverdagen";- for å si det sånn. Det skjer,- selvfølgelig,- er ikke nazi,- men det er meget, meget sjeldent,- og det må være en virkelig GOD unnskyldning for å gjøre det :)  

Anonymkode: 83c34...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg spiser sjokolade så godt som hver dag. Men da mørk, 85 % sjokolade. Og jeg begrenser inntaket til 10-20 gram daglig, en til to ruter på de jeg kjøper. Noen ganger spiser jeg mindre eller ikke noe, andre ganger litt mer.

Holder meg unna kaker og andre sjokolader da min kropp ikke har godt av sukker og jeg ikke tåler melk og korn.

Anonymkode: f5a59...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er såpass gal at jeg forsaker mat fremfor potetgull. Spiser magert frem til middag. (Salat, havregrøt, suppe eller shake, ca 350 kalorier totalt) og så er det fri flyt etter det. Funker som bare det, driver å går ned i vekt. 

Anonymkode: b1f86...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil, og har ikke dårlig samvittighet for det heller. Jeg døde nesten i fjor og etter det har jeg bestemt meg for å nyte livet. Jeg spiser grovt brød, frukt og grønt hver dag. Baker eget brød og andre godsaker 2-4 ganger i uka. Spiser ikke alt selv. Sender med barnad venner hjem, i bgh, til naboen etc. Lager all mat fra bunnen (har tid til det). 

Om jeg vil rulle i chips, vin og sjokolade på kvelden så gjør jeg det. Har gått opp 3 kilo siden i fjor. Og før det var jeg konstant opptatt av å ikke røre noe. 

Jeg er aktiv med barn, og jeg er ved "god" helse, etter min mulighet for å ha god helse...om dere skjønner hva jeg mener. Blir aldri helt frisk! Men bedre enn dette blir det ikke. 

Jeg nyter livet og håper dere alle også nyter livet like mye når dere har mulighet for det! Dere fortjener det alle sammen, og de rundt dere fortjener å se dere smile! 

Anonymkode: 7db84...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Føler det litt forbudt på en måte. Kollegene mine tør nesten ikke ta kake om vi har det på jobb en sjelden gang, for de kan ikke spise sånt midt i uka. Man proppes ørene fulle av hvor skadelig det er med for mye sukker. Det er det nok også altså, men jeg spiser ikke enorme mengder. Men litt hver dag likevel......

Flere som meg?

Anonymkode: e00fa...fb6

Herligheten så nedlatende holdning, folk vet da best hva de bør spise eller ikke, når ble det galt å være forsiktig med sukkerinntaket? Man kan ha ulike grunner til å være restriktiv: diabetes, stoffskifte, høyt blodtrykk o.l. og man trenger nødvendigvis ikke å dele dette med andre.

Kos deg med sjokoladen din du og ikke bry deg med det andre gjør!

Anonymkode: 220c0...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser godteri på jobb hver dag 😅 Vi har en godteskuff

Anonymkode: 8722f...5b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sjokolade hver dag, + cola og ostepop, ikke sunt,men så sykt godt

Anonymkode: 3924c...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg elsker sjokolade hver dag, + cola og ostepop, ikke sunt,men så sykt godt

Anonymkode: 3924c...6c1

Sånn var jeg også lenge,helt til jeg gikk opp to buksestørrelser 😂😂 Nå blir det brus,sjokolade og potetgull kun i helger og mye trening på hverdager.

Anonymkode: 8be16...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men ikke store mengder, spiste akkurat ett kinderegg som er gutten min sine 😂😉

Anonymkode: bc761...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser en bit twist kl 14 hver dag på jobb. Elsker 2-kaffen 😁

Anonymkode: ae114...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, 85%. Avhengig føles det som. Spist det i 15 år tror jeg, og dagen blir ikke det samme om jeg må stå over. Spiser en stor rute eller to. Veier 60 kg på 182 cm, så er ikke redd kaloriene. Lurer mer på hva det er i kakao som er så avhengighetsskapende. Er ikke sukker, lite av det i dem med kakaoinnhold over 85%.  

Anonymkode: d1a8c...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anonym bruker said:

Sånn var jeg også lenge,helt til jeg gikk opp to buksestørrelser 😂😂 Nå blir det brus,sjokolade og potetgull kun i helger og mye trening på hverdager.

Anonymkode: 8be16...ce9

er undervektig og legger dessverre ikke på meg uansett hva jeg spiser 😩 er168 og veier 50kg

Anonymkode: 3924c...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er undervektig og legger dessverre ikke på meg uansett hva jeg spiser 😩 er168 og veier 50kg

Anonymkode: 3924c...6c1

Jeg var også undervektig frem til jeg ble 33,nå har jeg gått på str XS til medium o bukser 😮

Anonymkode: 8be16...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 13.52, Anonym bruker skrev:

Ja, men bare 25 gram til ettermiddagskaffen 😊

Anonymkode: bb4a2...133

😇

Anonymkode: 43a22...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jepp, 85%. Avhengig føles det som. Spist det i 15 år tror jeg, og dagen blir ikke det samme om jeg må stå over. Spiser en stor rute eller to. Veier 60 kg på 182 cm, så er ikke redd kaloriene. Lurer mer på hva det er i kakao som er så avhengighetsskapende. Er ikke sukker, lite av det i dem med kakaoinnhold over 85%.  

Anonymkode: d1a8c...405

Det er fordi det er stoffer i kakao som kroppen omdanner og som gjør at hjernen produserer mer av velvære-/lykkehormoner. Virker til og med sterkere enn å kysse når man er forelsket, visstnok - så ikke rart man kan bli avhengig ;)

Anonymkode: f5a59...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også sjokolade hver dag. Er undervektig, klarer å gå opp noen kilo, også er det rett ned igjen.. men, ifølge blodprøver og formen ellers er jeg så sunn som man kan få blitt, så jeg koser meg med den sjokoladen 🤪

Anonymkode: edd9e...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjokolade og potetgull hver helg, men drikker en eller to bokser solo hver dag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg var også undervektig frem til jeg ble 33,nå har jeg gått på str XS til medium o bukser 😮

Anonymkode: 8be16...ce9

er godt over 40 jeg :)

Anonymkode: 3924c...6c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...