Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har for første gang råd til å tegne uføreforsikring, og tenkte det kan gi en god trygghet. Men så leser jeg i kriteriene at forsikringen ikke dekker sykdom som er diagnostisert eller som man har vist symptomer på tre måneder før forsikringen trår i kraft. Forståelig nok, men hva betyr det? Betyr det at dersom jeg tidligere har hatt ryggproblemer men er frisk nå, så vil jeg ikke få utbetalt forsikringspremie dersom jeg i framtiden skulle bli ufør på grunn av ryggskade? Jeg var for noen år siden sykmeldt en relativt kort periode på grunn av utmattelse etter et samlivsbrudd. Var også deprimert. Ble bedre, og har jobbet 100% siden da. Hva om jeg i framtiden skulle bli alvorlig deprimert eller få en utmattelsessykdom? Anonymkode: 544b8...691
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #2 Skrevet 2. juli 2020 Ikke nødvendigvis , for den sykemeldingen regner jeg med hadde diagnosen "situasjonsbetinget" og da tar de den ikke med. Men du må bare søke om forsikring, når søknaden er godkjent får du vite om og i tilfelle hvilke begrensninger det er i den. Datteren min f.eks, har en medfødt skade i ene armen, når hennes forsikring ble godkjent sto det at den ikke gjaldt for ting som hadde årsak i denne skaden, men alt annet er hun jo forsikret mot. Anonymkode: f267b...11a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå