Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #1 Skrevet 2. juli 2020 Bonusdatter er voksen og har nå fått seg egen leilighet (2 år siden). Hun inviterer moren, stefar, søsken på den siden, alle besteforeldre, tanter, onkler pp begge sider osv til bursdag, juledager osv. Men aldri oss. Hun besøker oss både med og uten invitasjoner. Det er bra stemning mellom oss og henne. Synes det er rart, men vi later som ingenting. Det er jo opp til ho hvem ho vil invitere såklart. Berre litt rart Vi som overreagerer? Anonymkode: 30f91...f48
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #3 Skrevet 2. juli 2020 Regner med det er litt kræsj mellom far og mor da? Det er ikke alle som kan invitere skilte foreldre sammen uten at det blir trykket og dårlig stemning. Anonymkode: 6f2d3...74e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #4 Skrevet 2. juli 2020 Hva med å invitere seg selv? Jeg har fire barn, eldste har flyttet for seg selv. Han spør ofte om jeg og småsøsken vil komme på besøk (så langt unna at vi må ligge over), men far (Vi er skilt) høre ikke noe fra han på den måten, men han blir kjempeglad når far og hans kjæreste kommer på besøk. Det er rett og slett ikke sikkert hun har tenkt på det, og kanskje syns hun det er rart at dere ikke kommer på besøk? Og når det gjelder merkedager og høytidsdager, så kan det være som noen over skriver, at det kan bli en annen atmosfære når begge/alle foreldrene er samlet. Og at hun rett og slett er mer knyttet til mor. Ikke ta det personlig, spør heller, kanskje får dere en god samtale rundt det? Anonymkode: 24d99...4df
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #5 Skrevet 2. juli 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva med å invitere seg selv? Jeg har fire barn, eldste har flyttet for seg selv. Han spør ofte om jeg og småsøsken vil komme på besøk (så langt unna at vi må ligge over), men far (Vi er skilt) høre ikke noe fra han på den måten, men han blir kjempeglad når far og hans kjæreste kommer på besøk. Det er rett og slett ikke sikkert hun har tenkt på det, og kanskje syns hun det er rart at dere ikke kommer på besøk? Og når det gjelder merkedager og høytidsdager, så kan det være som noen over skriver, at det kan bli en annen atmosfære når begge/alle foreldrene er samlet. Og at hun rett og slett er mer knyttet til mor. Ikke ta det personlig, spør heller, kanskje får dere en god samtale rundt det? Anonymkode: 24d99...4df Her ble det mange "og", ser jeg, prøv å overse det🙈 Anonymkode: 24d99...4df
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #6 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ble det mange "og", ser jeg, prøv å overse det🙈 Anonymkode: 24d99...4df Men hva da dersom hun gifter seg og får barn en dag? Skal vi droppes om det blir bryllup, barnedåper og konfirmasjoner? Anonymkode: 30f91...f48
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #7 Skrevet 2. juli 2020 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Regner med det er litt kræsj mellom far og mor da? Det er ikke alle som kan invitere skilte foreldre sammen uten at det blir trykket og dårlig stemning. Anonymkode: 6f2d3...74e Men selv om det er kræsj mellom far og mor, så bør en da kunne overse det ved slike anledninger? Hva da om hun en dag gifter seg, får barn og skal ha barnedåp, konfirmasjon etc? Anonymkode: 30f91...f48
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #8 Skrevet 2. juli 2020 Hvor lenge har du vært i fars liv? Anonymkode: f697b...594
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #9 Skrevet 2. juli 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor lenge har du vært i fars liv? Anonymkode: f697b...594 I 12 år (vi har 2 felles barn. 8 år og 10 år) Anonymkode: 30f91...f48
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #10 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men selv om det er kræsj mellom far og mor, så bør en da kunne overse det ved slike anledninger? Hva da om hun en dag gifter seg, får barn og skal ha barnedåp, konfirmasjon etc? Anonymkode: 30f91...f48 Om barnet (i dette tilfellet voksent barn) ikke er komfortabel med å ha begge der, står hun/han fritt til å velge hvem som skal inviteres. Er ikke barnets jobb å overse, men foreldrenes jobb å snakke sammen og finne en løsning på å være i samme rom uten å lage klein stemning. Anonymkode: 01460...233
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #11 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva da dersom hun gifter seg og får barn en dag? Skal vi droppes om det blir bryllup, barnedåper og konfirmasjoner? Anonymkode: 30f91...f48 Da må far og mor jobbe med kommunikasjonen. Her feiret vi jul sammen, spiste middag sammen og feiret bursdager sammen, i mange år etter at vi gikk fra hverandre mens barna var mindre. I dag har vi ikke samme behovet da, felles barn er blitt voksne. Den dagen det blir viktige merkedager som barnedåp og bryllup, så er det vårt ansvar som voksne å gjøre dagen til en flott opplevelse for barna, uansett om de er voksne. Anonymkode: 24d99...4df
Superdolly Skrevet 2. juli 2020 #12 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men selv om det er kræsj mellom far og mor, så bør en da kunne overse det ved slike anledninger? Hva da om hun en dag gifter seg, får barn og skal ha barnedåp, konfirmasjon etc? Anonymkode: 30f91...f48 Det er ikke ungenes jobb å overse, uansett om ungene er voksne eller ikke. Det er foreldrenes jobb å oppføre seg sivilisert og være hyggelige mot hverandre og sørge for at deres felles barn aldri må føle at de skal overse små eller store stikk og slengbemerkninger, dårlig stemning og generell misnøye. Hvis dere ønsker at hun en dag skal invitere mor med familie og dere i bryllup, barnedåp, konfirmasjoner osv, så må dere faktisk legge grunnlaget for den invitasjonen selv, ved å oppføre dere slik at hun slipper å sitte der og grue seg for sine egne festdager fordi hun er redd for den kjipe stemningen foreldrene hennes lager hvis hun inviterer begge familiene.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2020 #13 Skrevet 2. juli 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Men selv om det er kræsj mellom far og mor, så bør en da kunne overse det ved slike anledninger? Hva da om hun en dag gifter seg, får barn og skal ha barnedåp, konfirmasjon etc? Anonymkode: 30f91...f48 Snakk om å ta sorgene på forskudd, da. Livet endrer seg mye når man får barn, og å bekymre seg over dine potensielle bonusbarnebarns konfirmasjoner kan du ta når det kommer. (Ps. Jeg ville invitert meg selv. Spør henne om det passer at dere kommer en dag. Kanskje hun tenker at dere ikke er interesserte i å komme om dere ikke har signalisert det. For en ung, nyetablert person er det ikke alltid så lett å tenke at å komme på besøk er noe foreldrene vil. Jeg har det litt sånn med faren min også. Han er reetablert for mange år siden, og de dukker aldri opp på eget initiativ, og spør aldri heller. De kommer bare når de er eksplisitt invitert, i motsetning til resten av familien. Mulig jeg tar feil, men for meg virker det heller som om de vil ha besøk hjemme hos seg. Og det er helt ok.) Anonymkode: f94e3...a4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå