Gå til innhold

Vanskelig å begrense skjerm - jente 12 år


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det er utfordrende å begrense skjerm når telefonen brukes til å chatte/snakke med venner og spille sammen

Ønsker å ha skjermfri mellom 11 og 18 og etter 20. Men gjennomføres det så isoleres hun jo fra vennene.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: ea538...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du ha skjermfri da? Fordi du kan bestemme? Greit å ha litt struktur på ting, men de reglene du legger opp til der er jo meningsløse. Så lenge hun er normalt sosial og kommer seg ut så kan det da ikke være noe problem. Når du har du skjermforbud? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fokusere motsatt. Mellom 11-18 må hun være aktiv/sosial in real life. Etter kl 20 kan dere samles til felles kveldsmat. 
Så kan hun være sosial via chat etc utover det

Anonymkode: de81f...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Hvorfor skal du ha skjermfri da? Fordi du kan bestemme? Greit å ha litt struktur på ting, men de reglene du legger opp til der er jo meningsløse. Så lenge hun er normalt sosial og kommer seg ut så kan det da ikke være noe problem. Når du har du skjermforbud? 

Fordi jeg ser at hun har problemer ned å finne på andre ting, eller oppsøke ting utenfor hjemmet. Hun foretrekker å være på rommet sitt med skjerm. Jeg håper at grensene kan bidra til at hun finner tilbake til den nysgjerrigheten hun har hatt tidligere.. 

HI

Anonymkode: ea538...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å fokusere motsatt. Mellom 11-18 må hun være aktiv/sosial in real life. Etter kl 20 kan dere samles til felles kveldsmat. 
Så kan hun være sosial via chat etc utover det

Anonymkode: de81f...cce

Ja, fokus ligger jo på å finne på ting som ikke dreier seg om skjerm. Men når jeg jobber og hun har fri så håper jeg at hun skal kunne finne på ting som ikke har med skjerm å gjøre selv..

Hennes vennegjeng er like glad i mobilen alle sammen. Det er stort sett hun som tar initiativet til å møtes, og mobilen er også en del av det når de er sammen. 

Det er en av utfordringene, at selv om hun får skjermgrenser så gjelder ikke det de andre i vennegruppen, og da er jeg bekymret for at hun kan komme til å falle utenfor.. 

Anonymkode: ea538...a6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/2/2020 at 8:17 AM, Anonym bruker said:

Det er utfordrende å begrense skjerm når telefonen brukes til å chatte/snakke med venner og spille sammen

Ønsker å ha skjermfri mellom 11 og 18 og etter 20. Men gjennomføres det så isoleres hun jo fra vennene.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: ea538...a6d

er det så nøye nå? er ferie

Anonymkode: 37ab1...474

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...