Gå til innhold

Svarer ikke når sønnen ringer


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren har en sønn på 11 år. I går sa samboer at han skulle ut å ta noen øl. Jeg skulle kjøre min mor til sykehus kl 5 i dag og på jobb etterpå, så jeg måtte legge meg tidlig i går. Han sa til gutten at jeg skulle legge meg tidlig men at hsn kunne spille tii han kom hjem kl 23. Jeg la meg og våknet av at gutten sa at pappa hadde ikke kommet hjem og da var kl 23.30. Har du ringt han spurte jeg. Han hadde ringt kl 22 og da sa han at han kom snart . Prøvde også å ringe kk 23.30 men da fikk han ikke svar. Så gutten gikk å la seg. Far kom hjem kl 1.30. Jeg spurte hvorfor han ikke kom som avtalt. Han ble sur og sa at han har lov å være ute med kompiser. Den diskusjonen giddet jeg ikke. Hadde han sagt at han kom seint, så hadde det vært greit. Men ikke si at du kommer snart og så kommer du ikke. Og så svarer du ikke når gutten ringer. Er jeg urimelig som reagerer på dette?

Anonymkode: ea44d...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette hadde jeg også blitt sur av. Han virker litt umoden.

Anonymkode: b1cca...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt sur og minst et av barna våre ville blitt veldig utrygg hvis han ikke kom til avtalt tid.

Anonymkode: 13238...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden skulle gutten ringe far kl 22 når du er hjemme sammen med han?

Jeg hadde blitt irritert dersom det var jeg som var ute med venner og ungene måtte ringe meg fordi den andre voksne hjemme ikke kunne ta seg av eventuelle spørsmål. 

Anonymkode: c10ef...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle gutten ringe far kl 22 når du er hjemme sammen med han?

Jeg hadde blitt irritert dersom det var jeg som var ute med venner og ungene måtte ringe meg fordi den andre voksne hjemme ikke kunne ta seg av eventuelle spørsmål. 

Anonymkode: c10ef...745

Enig. Ikke blande barna inn.

Men han burde komme hjem til avtalt tid

Anonymkode: 1da3f...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i all verden skulle gutten ringe far kl 22 når du er hjemme sammen med han?

Jeg hadde blitt irritert dersom det var jeg som var ute med venner og ungene måtte ringe meg fordi den andre voksne hjemme ikke kunne ta seg av eventuelle spørsmål. 

Anonymkode: c10ef...745

Han ringte han pga at jeg hadde lagt meg. 

Anonymkode: ea44d...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flott det BW/Love85

Anonymkode: 6bbd9...45f

Kan du gi deg? Du er mer irriterende en henne du har oppheng på. 

Anonymkode: 964bd...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Flott det BW/Love85

Anonymkode: 6bbd9...45f

Dette er jo åpenbart ikke BW.

Anonymkode: b1cca...553

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dette er jo åpenbart ikke BW.

Anonymkode: b1cca...553

Hvem er BW?

Anonymkode: ea44d...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg også kort lunte på. For min del så handler det om at mannen kun et fåtall gange, tippen ti ganger på fem år, klarer å komme hjem til den tiden han selv har anslått. Det fører til at terskelen er borte, og jeg kan fort bli skikkelig sur om han da kommer hjem 5-10 min for sent. Ikke fordi at det er så mye, men avviket går bestandig den veien, og jeg føler han ikke respekterer min tid.

Og argumentene hans er helt like din manns, han må jo få lov til å treffe kompiser, det er ikke alltid så lett å komme fra jobb osv. At han kun klarer å se enkelthendelse er inni granskauen irriterende, for isolert sett har han rett, men for meg er det dråpen som får begeret til å renne over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ikke at gutten ringte. Jeg er tilgjengelig for mine barn uansett. Problemet er at far hadde avtale om at gutten skulle spille etter at jeg hadde lagt meg og fram til far kommer. Men så kommer ikke far hjem 

Anonymkode: ea44d...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller da ingen rolle..

Han hadde det koselig og ble litt lenger enn tenkt, gutten var ikke alene hjemme og er stor nok til å gå og legge seg selv.

Han kunne svart, eller ihvertfall skrevet en melding til sønnen: "Jeg blir litt lenger enn avtalt, men bare gå og legg deg du, mamma er jo hjemme og jeg kommer etterhvert". Det ville jeg gjort og jeg vet mannen ville gjort det. 

At det ringes og "mases" hjemmefra når man er ute med venner er en uting synes jeg.

Anonymkode: 631cd...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Han ringte han pga at jeg hadde lagt meg. 

Anonymkode: ea44d...ffa

Det spiller vel ingen rolle?

han ringte far en time før han egentlig skulle komme hjem. Hvorfor må han ringe far når du er i huset? Du var den nærmeste - faktisk bare noen meter unna barnet. Far var utenfor huset - i hyggelig lag med andre. Kan du ikke forstyrres dersom du har lagt deg?

Anonymkode: c10ef...745

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke problemet er at han ikke tok telefonen, den kan det jo ha vært att han ikke hørte, og han tenkte jo at du var hjemme. Men det er veldig problematisk at han avtaler et tidspunkt med barnet og ikke overholder det. Det handler ikke om at han har lov til å være ute med venner, men om at han ikke overholder en avtale med et barn. Jeg jobber hardt for å lære barna mine at det å overholde avtaler (av alle slag) er helt grunnleggende for tillit.

Anonymkode: d03d5...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var hjemme og gutten er 11 år. Tullete å avtale innetid for far. Gi hverandre litt mer slack, så slipper dere å bli så skuffet/kvelt. 

Anonymkode: 9e0d9...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du var hjemme og gutten er 11 år. Tullete å avtale innetid for far. Gi hverandre litt mer slack, så slipper dere å bli så skuffet/kvelt. 

Anonymkode: 9e0d9...2ef

Det var far som lagde avtalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det spiller vel ingen rolle?

han ringte far en time før han egentlig skulle komme hjem. Hvorfor må han ringe far når du er i huset? Du var den nærmeste - faktisk bare noen meter unna barnet. Far var utenfor huset - i hyggelig lag med andre. Kan du ikke forstyrres dersom du har lagt deg?

Anonymkode: c10ef...745

Avtalen var at HI skulle legge seg for å få sove siden hun skulle så tidlig opp. Det er jo ikke noe poeng i å legge seg om man skal vekkes hele tida. Spør du meg så trumfer mors behov for uforstyrret søvn fars behov for uforstyrret øldrikking. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet her er at far ikke kom hjem til avtalt tid, samt inngår en avtale med sitt barn, og driter glatt i å overholde den. Dette er problemet, og dette er helt uavhengig av om mor er hjemme og sover. Å ikke overholde avtaler, og kanskje særlig med barn, er skikkelig umodent og et skrekkelig dårlig signal å gi sine barn. Hvordan skal barnet da senere kunne stole på far, når far kommer to timer etter avtalt tid - og det uten at far hadde gitt beskjed om forsinkelse? Uansvarlig! Det finnes ikke unnskyldning for slik oppførsel. 

Anonymkode: a53b2...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Problemet her er at far ikke kom hjem til avtalt tid, samt inngår en avtale med sitt barn, og driter glatt i å overholde den. Dette er problemet, og dette er helt uavhengig av om mor er hjemme og sover. Å ikke overholde avtaler, og kanskje særlig med barn, er skikkelig umodent og et skrekkelig dårlig signal å gi sine barn. Hvordan skal barnet da senere kunne stole på far, når far kommer to timer etter avtalt tid - og det uten at far hadde gitt beskjed om forsinkelse? Uansvarlig! Det finnes ikke unnskyldning for slik oppførsel. 

Anonymkode: a53b2...479

Ja det er selvfølgelig et problem at far ikke kom hjem som avtalt. Men gutten ringte kl 22. Så vidt jeg kan se var ikke det en del av avtalen. 
 

Hvis mor synes dette var så problematisk og absolutt ikke kunne løse eventuelle utfordringer hjemme før kl 23, burde barnet ha fått beskjed om å legge deg tidligere, evt burde far ikke gå ut i det hele tatt. 
 

Her er tydeligvis avtalen mellom mor og far ikke god nok. Gutten er oppe alene uten at mor i naborommet kan ta ansvaret hvis noe skjer eller barnet trenger hjelp. Far kommer ikke hjem som avtalt og tar heller ikke telefon. Isteden for å berolige barnet, spør mor om barnet har tatt ansvar og ringt etter far. Her svikter etter min mening begge foreldrene - og barnet blir stående i midten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt muggen. Avtaler er til for å holdes, også mellom vokse og barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt problemet. Barnet er 11 år. Det burde faktisk klare å legge seg til avtalt tid når du sover uten å måtte ha avtale med pappa. Selvsagt dårlig å ikke ta telefonen/ringe opp men det er da ingen krise heller. 
Hvordan er mannen ellers? En døgenikt eller er dette en engangshendelse? Litt forskjell på det også. 

Anonymkode: e25b7...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumt av far å ikke holde avtalen, men avtalen er jo helt idiotisk. Barnet er stort nok til å legge seg til avtalt tid og var ikke alene hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med dere som skriver som om far er en hellig ku som man for all del ikke må forvente alminnelig folkeskikk av?

Han gjorde en avtale med sønnen om at han kunne spille til far kom hjem. Da er det ansvarsløst og dumt å bare ignorere avtalen og ikke minst ikke svare på telefonen. 

Hvorfor insisterer noen på å behandle far som en skjør plante som ikke må kritiseres? 

Han var en telefonsamtale fra å ikke lage en sak i det hele tatt. 

Anonymkode: 964bd...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det med dere som skriver som om far er en hellig ku som man for all del ikke må forvente alminnelig folkeskikk av?

Han gjorde en avtale med sønnen om at han kunne spille til far kom hjem. Da er det ansvarsløst og dumt å bare ignorere avtalen og ikke minst ikke svare på telefonen. 

Hvorfor insisterer noen på å behandle far som en skjør plante som ikke må kritiseres? 

Han var en telefonsamtale fra å ikke lage en sak i det hele tatt. 

Anonymkode: 964bd...9a6

Skjønner ikke hvorfor du blander inn kuer og planter og kjønn. Det var en fjollete avtale mellom to voksne mennesker som burde slippe opp litt for å unngå at de kveler hverandre. 

Anonymkode: 9e0d9...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...