Gå til innhold

Dere som jobber innen helse, er det vanskelig å puste gjennom ansiktsmasken?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I følge enkelte amerikanere så sliter selv en godt trent voksen mann med å puste bare sekunder etter å ha tatt på seg en maske. Er det virkelig så alvorlig?

 

 

Anonymkode: 07ed4...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neida, det går helt greit å puste gjennom. Men selvfølgelig lettest å puste uten😉

Anonymkode: 4475b...421

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke vanskelig. Hvordan skulle operasjoner kunne foregå i timesvis hvis kirurgene ikke fikk puste ordentlig? Dette er bare nykker. 

Anonymkode: 21dab...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter skikkelig med å puste med ansiktsmaske på. Klarer det jo, men blir så forferdelig tung i pusten. Kanskje det er en vanesak? Jeg takler generelt ikke å ha noe over nese/munn og har astma. 

Anonymkode: 82fba...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått mye med munnbind og visir i denne perioden og man får puste altså, men det er selvsagt mindre behagelig enn å puste fritt uten munnbind. I varmen var det ganske ubehagelig ja (sto ute i sola), men man får nok oksygen. 

Anonymkode: 85c55...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er tungt. Det blir varmt, og luften inne i masken skiftes dårligere ut, noe som gjør det tyngre å puste over tid.

Går man i tillegg i fullt smittevernutstyr så blir dette varmt og klamt. Når det er begrensede lagre av smittevernutstyr så kan man heller ikke gå på do flere ganger på en vakt, ikke drikke ofte nok. Helheten blir tung.

 

Anonymkode: ce60e...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første gangen var det vanskelig, munnbindet var i noe som minnet om papir (De blå). Det var direkte ubehagelig.

Neste gang med nye munnbind var det mye bedre og tenkte ikke over det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ikke vanskelig å puste i dem. Man blir vant til dem og tenker ikke over dem etter en stund, men til å begynne med føles det ganske klamt og det er litt irriterende med noe som dekker fjeset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor forskjell på P3-masker og munnbind. Man får hodepine etter kort tid av å puste inn sin egen karbondioksid. 

Anonymkode: a91ea...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det går fint. Litt klamt, og dugger på briller, men alternativet er liksom ikke et alternativ så da er det bare sånn. 

Bruker munnbind på alle pasienter, og pp2/pp3 kun ved aeorsolproduserende prosedyrer eller bekreftet covid. 

Pp3 m ventil er så klart best å jobbe med. 

Anonymkode: 90133...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helsevesen, men måtte ha på munnbind da jeg var med datteren min til tannlegen. Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å jobbe med det! Jeg synes det var supervanskelig å puste.

Anonymkode: 22b3a...630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...