Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 På en Facebook side dukket det opp et innlegg om noe hvor det var bilde av noen men man kan ikke se eller gjenkjenne noen på bildet. Det er for langt borte, men utifra innlegget vet nok de selv hvem de er. Men har man da hengt ut noen på sosiale medier? Jeg turde ikke skrive noe innpå siden, selv om jeg var enig i det innlegget stod for. Men så at det dukket opp et innlegg om at dette var å henge noen ut. Anonymkode: 5e400...08b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Er bildet ubrukelig? Da er bildet irrelevant. Er det mulig å kjenne igjen de som er på bildet så er det mulig å kjenne igjen de som er på bildet. Da er uthenging kanskje en riktig bemerkelse. Er det mulig å kjenne igjen vedkommende på beskrivelsen? "Møttes i en park på Sørlandet og gifte seg senere, selv om han var kronprins og hun var en vanlig person". I så fall kan det være uthenging. Anonymkode: b971d...62e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Det er for meg ikke mulig å se hverken ansikt eller hudfarge, en kan kun se omrisset av personer på avstand. Så jeg aner ikke, men satt og tenkte litt på det. Innlegget vekker likevel en reell bekymring og forstår godt reaksjonen og at det som blir trukket fram er farlig. Anonymkode: 5e400...08b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er for meg ikke mulig å se hverken ansikt eller hudfarge, en kan kun se omrisset av personer på avstand. Så jeg aner ikke, men satt og tenkte litt på det. Innlegget vekker likevel en reell bekymring og forstår godt reaksjonen og at det som blir trukket fram er farlig. Anonymkode: 5e400...08b Hvis det ikke er mulig å se hvem som er på bildet så er det ikke mulig å se det. Da er bildet irrelevant. Er det identifiserende informasjon i teksten? Anonymkode: b971d...62e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 Hva handler innlegget om da? Er det mennesker som ikke skal identifiseres av spesielle grunner? Anonymkode: 82cc0...2c7
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 Det finnes dataprogrammer som kan gjøre bilder tydeligere. Selv om man ikke kan kjenne igjen folk direkte kan det hende man kan se hvem det er med litt bearbeiding. Anonymkode: 92e94...e2b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå