Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Jeg jobber 100%(pluss mer), fÄr fastlÞnn hver mnd.FÞrste Äret i denne jobben i fjor. Har fÄtt utbetalt feriepenger denne mnd., fÄr jeg ikke vanlig lÞnn ogsÄ da?Jeg har ikke satt meg opp pÄ ferie enda.Har rett til 5 uker. Anonymkode: e9c6f...bb1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Normalen er Ä bli trukket 5 uker ferie pÄ feriepengelÞnningen. PÄ det viset fÄr du vanlig lÞnn ogsÄ nÄr du har ferie. MÄneden med feriepengeutbetalingen vil da vÊre feriepenger+mÄnedslÞnn-25 feriedager=lÞnn utbetalt. Anonymkode: 9c615...d2f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Normalen er Ă„ bli trukket 5 uker ferie pĂ„ feriepengelĂžnningen. PĂ„ det viset fĂ„r du vanlig lĂžnn ogsĂ„ nĂ„r du har ferie. MĂ„neden med feriepengeutbetalingen vil da vĂŠre feriepenger+mĂ„nedslĂžnn-25 feriedager=lĂžnn utbetalt. Anonymkode: 9c615...d2f Ă j...selv om man ikke tar ferie?eller bare tar to uker?đ€ Anonymkode: e9c6f...bb1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ă j...selv om man ikke tar ferie?eller bare tar to uker?đ€ Anonymkode: e9c6f...bb1 I fĂžlge ferieloven skal du ha 5 uker ferie. Det er mulig Ă„ fĂ„ overfĂžrt 10 av disse dagene til Ă„ret etter hvis arbeidsgiver aksepterer. Arbeidsgiver har ikke lov Ă„ betale deg fri fra ferie sĂ„ sant du ikke slutter. SĂ„ ferie mĂ„ du nok ha. Anonymkode: 9c615...d2f
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 NÄr i fjor begynte du? Anonymkode: 33300...7fa
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ă j...selv om man ikke tar ferie?eller bare tar to uker?đ€ Anonymkode: e9c6f...bb1 Du vil fĂ„ vanlig lĂžnn nĂ„r du tar ut ferie. Men du kan ikke bare ta ut 2 uker ferie om du jobbet i hele fjor, man har plikt til Ă„ ta ut all ferien sin. Det heter lovpĂ„lagt ferie av en grunn. Anonymkode: 525da...949
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ