GĂ„ til innhold

Feriepenger...🧐

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber 100%(pluss mer), fÄr fastlÞnn hver mnd.FÞrste Äret i denne jobben i fjor.

Har fÄtt utbetalt feriepenger denne mnd., fÄr jeg ikke vanlig lÞnn ogsÄ da?Jeg har ikke satt meg opp pÄ ferie enda.Har rett til 5 uker.

Anonymkode: e9c6f...bb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normalen er Ä bli trukket 5 uker ferie pÄ feriepengelÞnningen. PÄ det viset fÄr du vanlig lÞnn ogsÄ nÄr du har ferie. 

MÄneden med feriepengeutbetalingen vil da vÊre feriepenger+mÄnedslÞnn-25 feriedager=lÞnn utbetalt. 

Anonymkode: 9c615...d2f

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Normalen er Ä bli trukket 5 uker ferie pÄ feriepengelÞnningen. PÄ det viset fÄr du vanlig lÞnn ogsÄ nÄr du har ferie. 

MÄneden med feriepengeutbetalingen vil da vÊre feriepenger+mÄnedslÞnn-25 feriedager=lÞnn utbetalt. 

Åj...selv om man ikke tar ferie?eller bare tar to uker?đŸ€”

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I fÞlge ferieloven skal du ha 5 uker ferie. Det er mulig Ä fÄ overfÞrt 10 av disse dagene til Äret etter hvis arbeidsgiver aksepterer. Arbeidsgiver har ikke lov Ä betale deg fri fra ferie sÄ sant du ikke slutter. SÄ ferie mÄ du nok ha. 

Skrevet

NÄr i fjor begynte du? 

Anonymkode: 33300...7fa

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du vil fÄ vanlig lÞnn nÄr du tar ut ferie. Men du kan ikke bare ta ut 2 uker ferie om du jobbet i hele fjor, man har plikt til Ä ta ut all ferien sin. Det heter lovpÄlagt ferie av en grunn.

Anonymkode: 525da...949

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...