Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 https://trd.by/aktuelt/2020/06/30/Mistet-håret-i-frisørstolen-–-Håret-falt-nedover-skuldrene-på-meg-22183712.ece Hun fremstår jo bare som sykelig forfengelig og blottet for folkeskikk. Synes ikke hennes historie virker troverdig i det hele tatt. Er det virkelig noen som ikke vet at bleking av svart hår er risikosport? Anonymkode: 1c5c9...02d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Hvem vet hva som skjedde. Men hvis frisøren tenker at en behandling er så risikofylt, så bør de vel ikke gjennomføre det. Å miste håret Og få kjemiske brannskader er vel ikke akkurat noe de kan gamble med. Og i slike saker så burde Salongen lagt seg FLAT. Å gå i forsvar hjelper dem ikke Anonymkode: f5781...1f6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hvem vet hva som skjedde. Men hvis frisøren tenker at en behandling er så risikofylt, så bør de vel ikke gjennomføre det. Å miste håret Og få kjemiske brannskader er vel ikke akkurat noe de kan gamble med. Og i slike saker så burde Salongen lagt seg FLAT. Å gå i forsvar hjelper dem ikke Anonymkode: f5781...1f6 De sier at hun har fikk informasjon gjennom tre konsultasjoner før behandlingen ble gjennomført, men at hun insisterte. Hvorfor i all verden skal de legge seg flate når kunden trosser profesjonelle råd og vil ble svart/allerede bleket hår, og tilkaller samboer som kommer med så sterke trusler at de må stenge salongen, når det går galt? Hysterisk kvinnfolk med gæern mann. Fælt hår hadd hun også. Anonymkode: 1c5c9...02d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 To uker sykemelding for å ha fått kortere hår? Anonymkode: d5a3d...994
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Jeg tenker også at det er umulig for andre å vite hva som faktisk har blitt sagt og gjort. Det er ord mot ord. Må innrømme at jeg ikke forstår hverken kunden eller salongen. Kan ikke forstå at kunden velger en så tøff kjemikaliebehandling gjentatte ganger. Og kan ikke forstå at salongen tør ta sjansen på det heller når man ser utgangspunktet. Selv jeg som ikke er frisør ville tenkt at her er det et så behandlet hår at det kan gå galt. Eneste er at kunden ikke akkurat tok smarte valg etter at skaden først var skjedd da hun nektet frisøren å vaske ut kjemikaliene, men heller la dem sitte i en halvtime lenger... En naturlig reaksjo ville jo vært "få dette ut av håret mitt umiddelbart før det ødelegger resten!". Anonymkode: e9be1...c40
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker også at det er umulig for andre å vite hva som faktisk har blitt sagt og gjort. Det er ord mot ord. Må innrømme at jeg ikke forstår hverken kunden eller salongen. Kan ikke forstå at kunden velger en så tøff kjemikaliebehandling gjentatte ganger. Og kan ikke forstå at salongen tør ta sjansen på det heller når man ser utgangspunktet. Selv jeg som ikke er frisør ville tenkt at her er det et så behandlet hår at det kan gå galt. Eneste er at kunden ikke akkurat tok smarte valg etter at skaden først var skjedd da hun nektet frisøren å vaske ut kjemikaliene, men heller la dem sitte i en halvtime lenger... En naturlig reaksjo ville jo vært "få dette ut av håret mitt umiddelbart før det ødelegger resten!". Anonymkode: e9be1...c40 Og et par ting til. Sykemeldingen kan da vel ikke være pga. håret? Å gå ut er helt uproblematisk om hun beskytter hodet for solen. Og det å insinuere at det er frisørens skyld om hun ikke får en jobb, det blir for dumt. Hadde det vært meg hadde jeg gått på jobb og intervju og hatt selvironi på det - ledd og sagt at slik kan det gå når man et øyeblikk lar forfengeligheten få overtaket, og så går det galt, og så ledd og beklage hvordan jeg ev. så ut, men si at det bare er hår og at jeg har lært og lar ikke slikt stoppe meg fra å gjøre jobben min eller gå ut, og at jeg håper de ser forbi håret og tar meg for den jeg er og den jobben jeg kan gjøre. Riktig arbeidsgiver vil da se en holdning som viser at man er ansvarsfull og kommer på jobb likevel. Anonymkode: e9be1...c40
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og et par ting til. Sykemeldingen kan da vel ikke være pga. håret? Å gå ut er helt uproblematisk om hun beskytter hodet for solen. Og det å insinuere at det er frisørens skyld om hun ikke får en jobb, det blir for dumt. Hadde det vært meg hadde jeg gått på jobb og intervju og hatt selvironi på det - ledd og sagt at slik kan det gå når man et øyeblikk lar forfengeligheten få overtaket, og så går det galt, og så ledd og beklage hvordan jeg ev. så ut, men si at det bare er hår og at jeg har lært og lar ikke slikt stoppe meg fra å gjøre jobben min eller gå ut, og at jeg håper de ser forbi håret og tar meg for den jeg er og den jobben jeg kan gjøre. Riktig arbeidsgiver vil da se en holdning som viser at man er ansvarsfull og kommer på jobb likevel. Anonymkode: e9be1...c40 https://www.tv2.no/a/11520020/ Sykmeldingen er visst fordi hun ikke kan bruke caps på jobb. Høres litt rart ut, tviler på at en butikk heller betaler sykepenger i 14 dager enn å la en ansatt dekke hodet. Dama sier jo selv at hun er psykisk syk, og det tror jeg nok stemmer. Tror ikke samboeren hennes er helt frisk i hodet heller. Håper de anmelder ham. Anonymkode: 1c5c9...02d
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.tv2.no/a/11520020/ Sykmeldingen er visst fordi hun ikke kan bruke caps på jobb. Høres litt rart ut, tviler på at en butikk heller betaler sykepenger i 14 dager enn å la en ansatt dekke hodet. Dama sier jo selv at hun er psykisk syk, og det tror jeg nok stemmer. Tror ikke samboeren hennes er helt frisk i hodet heller. Håper de anmelder ham. Anonymkode: 1c5c9...02d Bildet der som viser hvordan håret hennes er i dag er jo ikke så ille at hun ikke kan gå på jobb. Jeg vil anta at det er psykiske reaksjoner som gjør at hun ikke greier å gå på jobb, for det er jo en overreaksjon å fjerne alt av speil osv. hjemme også. Det er hår, det vokser ut. Og ja, om samboeren truet de ansatte så bør han anmeldes. Anonymkode: e9be1...c40
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 41 minutes ago, Anonym bruker said: De sier at hun har fikk informasjon gjennom tre konsultasjoner før behandlingen ble gjennomført, men at hun insisterte. Hvorfor i all verden skal de legge seg flate når kunden trosser profesjonelle råd og vil ble svart/allerede bleket hår, og tilkaller samboer som kommer med så sterke trusler at de må stenge salongen, når det går galt? Hysterisk kvinnfolk med gæern mann. Fælt hår hadd hun også. Anonymkode: 1c5c9...02d Det profesjonelle ville jo vært at salongen ikke tilbydde behandling. Min venninne ville rette ut håret kjemisk som ungdom. Alle salonger så nei, fordi håret var for behandlet fra før. Og hun var nok også insisterende (og ungdommelig dum). Å legge seg flat er lurt hvis du vil unngå dårlig presse. Det burde frisøren se nytte av Anonymkode: f5781...1f6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det profesjonelle ville jo vært at salongen ikke tilbydde behandling. Min venninne ville rette ut håret kjemisk som ungdom. Alle salonger så nei, fordi håret var for behandlet fra før. Og hun var nok også insisterende (og ungdommelig dum). Å legge seg flat er lurt hvis du vil unngå dårlig presse. Det burde frisøren se nytte av Anonymkode: f5781...1f6 Frisører selger en tjeneste. Hvis en voksen kunde ønsker en behandling, til tross for at frisøren som fagperson fraråder det, får hun ta konsekvensen selv. Venninna mi tok en tatovering på magen da hun var 19. Tatovøren sa at den ville kunne endre form hvis hun ble gravid, men hun ville ha den likevel. Nå har hun to barn, og tatoveringen er ugjenkjennelig. Hun angrer på at hun tok den, men sier selv at det var helt og fullt hennes valg og hennes ansvar. Man kan ikke trosse fagpersoner råd, og så fraskrive seg ansvar når det driter seg. Anonymkode: 1c5c9...02d
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #11 Skrevet 1. juli 2020 Ingen som har lest saken? Dama har jo underliggende psykisk sykdom fra før av. Reagerer mer på mannen hennes, han burde få en smekk. Anonymkode: d8f05...e27
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #12 Skrevet 1. juli 2020 Jeg opplevde nøyaktog det samme med mitt hår for 6 år siden. Hadde bleket det i en årrekke uten problemer, men så var det en ny frisør i min salong som blandet feil og lot meg sitte i altfor lang tid. Store dotter fallt av. Jeg ble kjempelei meg, men sjokkskadd så jeg betalte og gikk. Dro ned dagen etter, og snakket rolig med sjefen. Hun sa at bleking er på eget ansvar desverre. Jeg tar null ansvar. Sur møkkakjerring. Jeg hadde bleket håret i 10 år før det siste besøket, uten å miste hår, men denne gangen gikk det altså galt. Jeg gikk derfra gråtende, men lagde ingen scene. Gikk aldri tilbake. Og gikk i alle fall ikke til avisen. Var ikke i mine tanker engang. Det ville jo ikke gi meg håret tilbake. Håret har vokst ut igjen nå, og det ødelagte er forlengst klippet bort, og jeg fortsatte med bleking i flere år til, før jeg stoppet og lot det få tilbake naturlig farge. Opplevde aldri det samme igjen. Var frisørfeil. Anonymkode: 93580...3b1
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #13 Skrevet 1. juli 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Å legge seg flat er lurt hvis du vil unngå dårlig presse. Det burde frisøren se nytte av Anonymkode: f5781...1f6 Personlig er jeg drit lei bedrifter og enkeltpersoner som legger seg flate så snart en eller annen urimelig tulling som føler seg krenket forlanger det. Hadde fått mer respekt for en salong med litt baller som ikke lot seg pille på nesa av en sprut gal kunde. Anonymkode: 50d93...814
Østerdølen Skrevet 1. juli 2020 #14 Skrevet 1. juli 2020 Hun fikk beskjed om at frisøren ikke anbefalte henne å gjøre det.Videre.når kunden oppdaget hva som skjedde nektet hun å få vasket ut blekemiddelet,noe som kunne ha forhindret brannskadene. Dette mener jeg er helt og holdent kundens feil,og i hvertfall ingenting å ta ut i media.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #15 Skrevet 1. juli 2020 1 time siden, Østerdølen skrev: Hun fikk beskjed om at frisøren ikke anbefalte henne å gjøre det.Videre.når kunden oppdaget hva som skjedde nektet hun å få vasket ut blekemiddelet,noe som kunne ha forhindret brannskadene. Dette mener jeg er helt og holdent kundens feil,og i hvertfall ingenting å ta ut i media. Enig, veldig merkelig at journalistene så dette som en sak. Dama er psykisk syk, og burde vært beskyttet mot sånt. De fleste vil tenke som oss, og samtidig tenke at mannen hennes ikke er helt god han heller. Dette slår bare negativt tilbake på henne. Anonymkode: 7dcfc...c79
soleia Skrevet 1. juli 2020 #16 Skrevet 1. juli 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enig, veldig merkelig at journalistene så dette som en sak. Dama er psykisk syk, og burde vært beskyttet mot sånt. De fleste vil tenke som oss, og samtidig tenke at mannen hennes ikke er helt god han heller. Dette slår bare negativt tilbake på henne. Anonymkode: 7dcfc...c79 Einig, dårleg vurdering av media å lage sak om dette. Frisøren har gjort det den kunne, og kunden med psykisk sjukdom har handla irrasjonellt. Alarmklokkene burde ringt både med sambuaren som opplevdes truande, og politianmelding for dårleg hårbehandling. Dette set intervjuobjektet i eit dårleg lys. Dette er slikt som kan skje innimellom, det skjedde noko liknande med ein kollega av meg og ein gang. Ho gjekk med klut på hovudet på jobb nokre dagar.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #17 Skrevet 1. juli 2020 Mulig jeg er rar, men flere som gang seg opp i kombinasjonen av at hun ikke ville gå ut med fullt navn, men hadde et så spesielt fornavn og kom med så mange personlige opplysninger om seg selv? Kan vel neppe være vanskelig å finne henne om noen ønsker det. Anonymkode: 547c2...2f7
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #18 Skrevet 1. juli 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: De sier at hun har fikk informasjon gjennom tre konsultasjoner før behandlingen ble gjennomført, men at hun insisterte. Hvorfor i all verden skal de legge seg flate når kunden trosser profesjonelle råd og vil ble svart/allerede bleket hår, og tilkaller samboer som kommer med så sterke trusler at de må stenge salongen, når det går galt? Hysterisk kvinnfolk med gæern mann. Fælt hår hadd hun også. Anonymkode: 1c5c9...02d Fordi du som profesjonell part bør si nei til å gjøre en jobb du vet ikke bør gjennomføres. Sier ikke at kunden ikke har eget ansvar her, men salongen blør også ha rutiner og integritet. Anonymkode: cf9dd...70b
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #19 Skrevet 1. juli 2020 Hun er en komplett idiot. Og nå vet hele Norge at hun er en komplett idiot. Anonymkode: 69540...d30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå