Gå til innhold

Sverige og karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, en nabo har vært i sverige å handlet. Han ble sendt hjem i karantene med bilen full av mat. Hvem passer på at han overholder sin karantene? 

Jeg ønsker ikke å være nabo politi fordi jeg så han på apoteket før i dag! 

Hva skjer på grensa egentlig? 

Anonymkode: 4d5ea...fc1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har lov til å gå på butikken og apoteket hvis nødvendig selv om han er i karantene.

Anonymkode: 3d4c8...66b

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, en nabo har vært i sverige å handlet. Han ble sendt hjem i karantene med bilen full av mat. Hvem passer på at han overholder sin karantene? 

Jeg ønsker ikke å være nabo politi fordi jeg så han på apoteket før i dag! 

Hva skjer på grensa egentlig? 

Hvor mange ganger skal dere spørre om samme spørsmål?? 

I utgangspunktet er det ingen som passer på at han overholder karantenen det er basert på tillit!!

Anonymkode: 0d321...5cb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Han har lov til å gå på butikken og apoteket hvis nødvendig selv om han er i karantene.

Okay. Så hva er egentlig karantene da? Jeg trodde man da måtte be om hjelp til slike ting? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Okay. Så hva er egentlig karantene da? Jeg trodde man da måtte be om hjelp til slike ting? 

At han skal holde seg hjemme med mindre det helt nødvendig å gå ut. Det er lov å gå ut på tur med hunden for eksempel hvis du ikke har andre til å gjøre det,ettersom det er helt nødvendig.

Anonymkode: 0d321...5cb

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De fleste burde gjøre det, men er ikke alle som har noen de kan spørre om hjelp. Mat og medisiner er nødvendig og derfor ville han aldri fått bot. At det er idioti å pådra seg karantene ved å harryhandle når man vet man må ut for å gjøre nødvendige ærend i karantenetiden er en annen ting.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei

Anonymkode: 69ac4...15f

Skrevet

Fra regjeringen. no

"

En person i innreisekarantene skal oppholde seg i eget hjem eller på annet egnet oppholdssted i ti døgn etter ankomst til Norge. Personen kan bare oppholde seg utenfor hjemmet eller oppholdsstedet hvis nærkontakt med andre enn de personene som vedkommende bor sammen med, unngås. Med nærkontakt menes kontakt med andre personer med mindre enn to meters avstand i mer enn 15 minutter, direkte fysisk kontakt eller direkte kontakt med sekreter fra andre personer.

Personer som er i innreisekarantene, kan forlate karantenestedet for videre utreise fra Norge dersom transport fra karantenestedet til utreisestedet kan skje på en smittevernfaglig forsvarlig måte i tråd med retningslinjer fra Helsedirektoratet."

Anonymkode: 0c1fe...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...