Gå til innhold

Rene klær lukter oppkast

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe rart med klesvasken.. ofte lukter noen av klærne til minstemann sur melk/oppkast etter vask. Det gjelder ikke alle klærne hans, men noen bodyer osv. Det varierer hvilke som lukter. Det kan lukte rent, og så etter to-tre dager brettet i en skuff stinker det! 

Jeg skjønner virkelig ikke greia.. hva kan det være? Det lukter ikke i skuffen, og det kan like så godt oppstå i ikeaposen dersom jeg ikke har brettet det og lagt det på plass.

Synes og det er rart det kun gjelder hans klær (bodyer og andre tynne t-skjorter osv) og ikke vesla sine. Vi vasker alle klærne sammen... Det tørkes i trommel.

Noen som har opplevd liknende? Aldri vært borti før...

Anonymkode: 018bb...c42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken temperatur vasker du det på? Bruker du tøy mykner? Også et tips som du sikkert vet om, vask maskinen på 90 grader helt tom inni mellom, bare sånn for å prøve. Vask tøyet på 60 grader og bruk tøymyker, kanskje det hjelper. Om du får tid, kan du prøve å tørke tøyet ute på snora... 

Anonymkode: 884f6...b40

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvilken temperatur vasker du det på? Bruker du tøy mykner? Også et tips som du sikkert vet om, vask maskinen på 90 grader helt tom inni mellom, bare sånn for å prøve. Vask tøyet på 60 grader og bruk tøymyker, kanskje det hjelper. Om du får tid, kan du prøve å tørke tøyet ute på snora... 

Anonymkode: 884f6...b40

Takk for tips. Vi bruker neutral tøymykner. Er felles vaskemaskin og trommel i bygården. Men skal se om det kanskje går å kjøre en rens eller noe i tilfelle. Og kan sikkert vaske det på 60°. Vasker stort sett på 40 i dag. 

Synes bare det er så rart at det ikke gjelder alt tøyet 😂 Og han kaster ikke opp/gulper ikke.

Skrevet

Hos oss hjelper det å vaske en omgang med 90 grader. Bare at jeg alltid vasker håndklær da, lar ikke maskinen gå tom. 

Anonymkode: 3228f...3cb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips. Vi bruker neutral tøymykner. Er felles vaskemaskin og trommel i bygården. Men skal se om det kanskje går å kjøre en rens eller noe i tilfelle. Og kan sikkert vaske det på 60°. Vasker stort sett på 40 i dag. 

Synes bare det er så rart at det ikke gjelder alt tøyet 😂 Og han kaster ikke opp/gulper ikke.

Slutt med tøymykner, ødelegger mange av klærne og gjør hvertfall ingenting for at klærne skal lukte bedre. 

Anonymkode: 096e7...eb2

Skrevet

Ha en skvett eddik i når du vasker klær, det er det eneste som funker på mannens sure treningstøy, mye bedre enn tøymykner😊

Anonymkode: 07a97...552

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ha en skvett eddik i når du vasker klær, det er det eneste som funker på mannens sure treningstøy, mye bedre enn tøymykner😊

Hvor skal eddiken? Sammen med vaskemiddel eller oppi tøyet eller annet?

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

40 grader tar ikke bakterier

ikke rart det lukter

Anonymkode: 7411b...23c

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor skal eddiken? Sammen med vaskemiddel eller oppi tøyet eller annet?

Jeg har det oppi luken til tøymykneren.

Skrevet

Jeg hadde dette problemet med klær som hadde vært i tørketrommelen. Viste seg at jeg aldri hadde renset filteret. Ikke lofilteret, men et annet som jeg aldri hadde visst om. Det så ut som en enorm, dyvåt hybelkanin og luktet ikke godt. Etter solid rensing var det ikke lenger lukt i klærne.

Anonymkode: 2d408...864

Skrevet

Tøymykner gjør at lukt «kapsles» inn i tøyfibrene - den fjerner absolutt ikke lukta. Prøv å kjør klærne på 60 grader en gang, og ha litt bringebæredikk eller klar edikk i tøymyknerkammeret. Du kan også prøve å bløtlegge klærne i vann med litt edikk før du putter dem i vaskemaskina. Har også hørt at det sportvaskemidlet funker på lukt 😊

Anonymkode: 2d997...05f

Skrevet

Ville kjørt maskinen på 90 grader med en klunk klor i. Da vil maskinen bli ren. Så ville jeg vasket alt av bomull på 60 grader uten skyllemiddel. Selv bruker jeg blenda sensitive både til farget og hvitt. Den lukter ikke. Så utetørk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...