Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Ingen syting her, vil bare høre hvordan dere løser dette😄 Da jeg gikk på voksenopplæring la barna seg senest kl 20, så jeg fikk litt tid kvelden til å lese og gjøre lekser. Nå er jeg ferdig med andre året på høyskole og jeg kjenner det begynner å dra seg til tidsmessig! Jeg har ikke lenger tid kveldene, barna er oppe til 21-21.30, og da er det nesten ikke noe tid til å sette seg ned. Siden jeg må jobbe deltid ved siden av studiene har jeg ikke mulighet til å lese på dagtid mer enn en til to dager i uken. Så det er for knapt.  hvordan løser dere det? Må da være noen som er i samme situasjon😅 Jeg tenker at et alternativ er at de får styre selv, enten med tv, uteaktivitet eller ipad mens jeg rett og slett bare setter meg ned og leser kveldene. Redd jeg skal få dårlig samvittighet da:p Anonymkode: ef587...b9f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Jeg greier ikke helt å se problemet. Hvis ungene dine er så store at de legger seg 21:30, så greier de seg vel selv om kveldene? Anonymkode: 2f1bd...c8e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har som deg studert noe med små barn og store barn. Hver alder har sine utfordringer. Da minste var 2 var ikke fokuset mitt på studier helt riktig, jeg syns jeg var mye mer sliten pga dårlig nattesøvn og greide ikke å fokusere helt på studiene. jeg valgte å vente til han ble 5. Da greide jeg å fokusere mer på studier og begge ungene på 5 og 8 la seg ganske tidlig og hadde kveldene til rådighet. Så har jeg tatt litt småemner underveis før jeg satte inn støtet for å bli ferdig nå når de er 11 og 14. Det er som du sier mye vanskeligere å ha tid på kvelden. Jeg har dessuten gått fra en turnusjobb med endel formiddager for meg selv til en dagjobb. Og som du og erfarer så nytter det ikke å vente til de legger seg. Jeg har derfor brukt tiden på ettermiddagene når de er på aktiviteter, når de synker ned i ipad og mobil så gjør jeg studiegreier.  Av og til gjør vi også lekser "sammen" ved siden av hverandre. I helgene er de såpass aktive og ute med venner at jeg bruker den tiden på mine studier. Jeg forsaker ikke tid med ungene om de vil være med meg, men jeg rydder og vasker mindre. Eldste liker å lage mat, så mens hun lager middag 1-2 dager i uken har jeg lesing på kjøkkenet samtidig... Det er godt mulig at de i perioder har ipad-overload men det tror jeg vi tar igjen i andre peridoer. Pluss at mannen min må ta litt mer av ansvaret for aktivisering og husarbeid.   Anonymkode: 42ff5...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå