Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Hvor langt på vei var du? hvorfor var su bekymret ? hvor lenge ventet du med å ringe? hvordan ble du møtt på telefonen av sykehuset? var du på sykehuset ? Isåfall hva skjedde der? Og var det plutselig liv i magen som normalt igjen ? Anonymkode: 1ddf0...cce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Ja. Var i uke 37. Heldigvis ringte jeg. For de satte igang hastesnitt og barnet mitt holdt på å dø. Hadde jeg ventet litt til hadde ikke barnet mitt vært her i dag. Anonymkode: b26d3...dc6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har gjort det. Kjente ingen spark på 1,5 time og før det hadde det også vært lite. Jeg var i uke 37. Ble ikke møtt på en ok måte på telefonen. Dro på sykehuset, ungen ble hentet ut med akutt sectio 1,5 time etter ankomst sykehuset. Han ble reddet med et nødskrik. Hadde jeg ikke reist til sykehuset hadde han ikke vært i live i dag. To uker på nyfødtintensiv før vi fikk dra hjem. Lite liv SKAL sjekkes! Anonymkode: c2e32...71d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Ringte ved fullgått termin. Hadde ikke kjent liv på 4-5 t (husk at baby sover inni magen også, så stilleperioder på et par timer trenger ikke bety at noe er galt). Vi ble sendt direkte til føden, en kjøretur på 2 timer. Kjente liv da vi var 10 min fra sykehuset og alt var bra da vi kom frem. Men pga overgått termin ble jeg satt i gang neste morgen og etter 4 t var baby ute, frisk og fin. Er du bekymret så ringer du! Lykke til 🥰 Anonymkode: ec304...d3b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor langt på vei var du? hvorfor var su bekymret ? hvor lenge ventet du med å ringe? hvordan ble du møtt på telefonen av sykehuset? var du på sykehuset ? Isåfall hva skjedde der? Og var det plutselig liv i magen som normalt igjen ? Anonymkode: 1ddf0...cce Jeg var i uke 37. Ringte med en gang. Fikk beskjed om å drikke noe søtt. De ville sjekke at alt var ok. Jeg ble godt mottatt både på tlf og sykehuset. Jeg ble strippa etter hun satte sånn ting på magen for å måle aktivitet. Alt så greit ut ellers. Tok ultralyd. Barnet var estimert til 4,2 kg. Ble sendt hjem. Jeg gikk i fødsel natta etterpå. Hun var 4.4 kg. Jeg ringte heller én gang for mye enn én gang for lite. Anonymkode: 920be...6cc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja. Var i uke 37. Heldigvis ringte jeg. For de satte igang hastesnitt og barnet mitt holdt på å dø. Hadde jeg ventet litt til hadde ikke barnet mitt vært her i dag. Anonymkode: b26d3...dc6 Hva fikk deg til å reagere? Var det absolutt ingen spark/liv du kjente? Anonymkode: 1ddf0...cce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 Hvis du er i tvil eller har en uggen magefølelse så ringer du med én gang! Anonymkode: 920be...6cc
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gjort det. Kjente ingen spark på 1,5 time og før det hadde det også vært lite. Jeg var i uke 37. Ble ikke møtt på en ok måte på telefonen. Dro på sykehuset, ungen ble hentet ut med akutt sectio 1,5 time etter ankomst sykehuset. Han ble reddet med et nødskrik. Hadde jeg ikke reist til sykehuset hadde han ikke vært i live i dag. To uker på nyfødtintensiv før vi fikk dra hjem. Lite liv SKAL sjekkes! Anonymkode: c2e32...71d Nøyaktig samme som hendte her. Grusom opplevelse som satt i i år etterpå Anonymkode: b26d3...dc6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Jeg sjekket dagen etter termin. Babyen pleide alltid å sparke masse på kvelden, men da kjente jeg ingen bevegelse. Forsøkte å drikke noe søtt, snakket med en bekjent som jobber på føden og fikk beskjed om å ringe føden. Fikk komme til sjekk og de satte på bånd rundt magen som viste at hjertelyden var normal. Fortsatt ingen bevegelse, så jeg fikk søt saft, noe som fortsatt ikke hjalp. Etter lang tid ble det litt bevegelse, men de sjekket likevel med ultralyd hvor alt så normalt ut, så ble sendt hjem. Fødselen startet 1,5 døgn senere og jeg fødte i løpet av noen få timer. Alt bra med barnet. Anonymkode: fe4c3...a98
Kaffekjerring Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 Jeg ringte ikke føden, jordmor på helsestasjonen gjorde. Det skal sies at jeg hadde fallt i en trapp, hadde time samme morning hos henne og hun mente det beste var å ringe. Etter fallet kjente jeg lite.. Jeg ble værende der et døgn, for de fikk ikke fosteret til å bevege seg som hun skulle. Spiste, drakk saft og tok det med ro. Ville ikke bevege seg. Hjertelyden var fin. Dagen etter truet de med keisersnitt om dette ikke bedret seg, men etter et rolig døgn (de mente hun var litt i sjokk) så danset hun fint igjen i magen, etter mye saft og en banan. Godt var det! Dette hadde som sagt sin naturlige forklaring. Men de sa alltid som en regel at det er bedre med en gang for mye😊
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Ja, ved uke 37. De ba meg komme inn og jeg fikk et belte rundt magen som målte aktiviteten. Det satt flere damer i samme rom som gjorde det samme. De sa det var nok aktivitet og jeg ble sendt hjem. Jeg fødte noen dager senere. Jeg ble godt tatt imot i telefonen og på sykehuset. Anonymkode: 48e93...d55
Pobie Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 (endret) Med datteren min ringte jeg i uke 33 og uke 38 pga lite bevegelse. Ventet noen timer før jeg ringte begge gangene. Begge gangene ble jeg godt tatt imot og det ble tatt veldig alvorlig. Fikk belte på magen som målte bevegelse og hjerteslag hos babyen. Var der henholdsvis én og tre timer. Begge gangene ble jeg sendt hjem pga alt var bra. Jordmor var like lettet som vi var over at alt var bra. Endret 29. juni 2020 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 Jeg er bare 27 uker på vei. Babyen er plutselig mye roligere enn vanlig i går og i dag. Kjenner liv. Bare mindre. Og kanskje litt svakere. Har morkaken forran. Mulig derfor hvis babyen har flyttet på seg? Kjent babyen røre seg 4-5 ganger på en time no. Vurderer å ringe i morgen hvis det er like rolig. Anonymkode: 1ddf0...cce
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 Jeg var i uke 25 da det ble lite liv med eldste. Kjente bare 1 minispark/bevegelse på 5-6 timer til tross for mye saft/kaldt drikke/sukker. Fikk dra til A-hus på ul for en sjekk. Gikk helt bra. Ring du HI! Anonymkode: 7bac8...256
Fandens Oldemor Skrevet 29. juni 2020 #15 Skrevet 29. juni 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er bare 27 uker på vei. Babyen er plutselig mye roligere enn vanlig i går og i dag. Kjenner liv. Bare mindre. Og kanskje litt svakere. Har morkaken forran. Mulig derfor hvis babyen har flyttet på seg? Kjent babyen røre seg 4-5 ganger på en time no. Vurderer å ringe i morgen hvis det er like rolig. Anonymkode: 1ddf0...cce Ja, morkaken foran er vanskelig sånn, man blir veldig usikker på hva som er normalt og ikke. Men ring dem og spør hva de synes. Bare gjør det nå i kveld. Jeg har ringt flere ganger i diverse uker, blir lett bekymret siden jeg har mistet et barn sent i svangerskapet. Blir godt tatt i mot.
skinnfilla Skrevet 29. juni 2020 #16 Skrevet 29. juni 2020 Ja, uke 36 . Gikk lenge uten å kunne spark, dyttet, drakk saft, beveget meg og gjorde alt for å få respons . kom inn på føden, la meg på benken og da våknet frøkna😅 sparket vilt og hardt resten av kveld og natt.. bare ring om du er bekymret 😊
Pobie Skrevet 29. juni 2020 #17 Skrevet 29. juni 2020 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er bare 27 uker på vei. Babyen er plutselig mye roligere enn vanlig i går og i dag. Kjenner liv. Bare mindre. Og kanskje litt svakere. Har morkaken forran. Mulig derfor hvis babyen har flyttet på seg? Kjent babyen røre seg 4-5 ganger på en time no. Vurderer å ringe i morgen hvis det er like rolig. Anonymkode: 1ddf0...cce Ring dem ikveld, ikke vent. Er ikke sikkert de vil ha deg inn, men hvis noe skulle skje har du hvertfall gjort det du kan.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #18 Skrevet 29. juni 2020 Ringte i uke 37 pga jeg ikke klarte å registrere bevegelser siste døgnet. Ble tatt alvorlig og godt i mot. Fikk eget rom/seng med ctg overvåking pga vedvarende lite bevegelse og litt lav hjertefrekvens i små perioder. Alt likevel ok på ul. De ville likevel ikke sende meg hjem før mer bevegelse. De observerte også at kraftige kynnere hos meg ga lavere hjertefrekvens. Dette var kl 17 og de bestemte seg for å ha meg på en overnatting med overvåking. Kl 2130 på kvelden ble hjertefrekvensen plutselig såpass lav at de ville ha ut babyen med hastesnitt. Det antas at babyen ikke hadde det så godt det siste døgnet, men fant aldri nøyaktig svar på hvorfor. Er uansett veldig glad for at jeg ringte den dagen..Og har i dag en sunn og frisk 3 åring:) Anonymkode: e8fe0...6ff
Gjest Skrevet 29. juni 2020 #19 Skrevet 29. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvor langt på vei var du? hvorfor var su bekymret ? hvor lenge ventet du med å ringe? hvordan ble du møtt på telefonen av sykehuset? var du på sykehuset ? Isåfall hva skjedde der? Og var det plutselig liv i magen som normalt igjen ? Anonymkode: 1ddf0...cce Var ganske langt kommet, tror det var i 8.måned. Var bekymret fordi det var gått nesten en hel dag med lite aktivitet (betydelig mindre enn vanlig) Vet ikke hva du mener med «hvor lenge ventet du»; jeg ventet ikke så lenge etter at tanken hadde slått meg, men jeg ventet jo en stund hvis man regner fra det punktet da aktiviteten gikk ned - man merker liksom ikke at noe blir borte. Ble møtt av en hyggelig jordmor på tlf som ikke syntes dette var noe mer å nøle med, de ville ha meg inn for å sjekke. Jeg dro inn, og de satte på meg registreringsapparat og lyttet etter hjertelyd. Den fant de med én gang, det var veldig flott. Så hadde de meg der et par timer for å se om det var normal hjerterytme over tid, noe det var.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #20 Skrevet 30. juni 2020 Hi her fikk egentlig bare beskjed om at babyen mest sannsynlig hadde skiftet leie eller flyttet på seg og sparket innover eller mot morkaken. Ring jordmor eller fastlege for å sjekke fosterlyd var beskjeden Anonymkode: 1ddf0...cce
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #21 Skrevet 30. juni 2020 Har gjort det med begge mine. Begge ganger var det morkakesvikt og haste sectio, ingen av dem hadde overlevd hvis jeg hadde ventet. Anonymkode: 4368b...f0d
Julie (: Skrevet 30. juni 2020 #22 Skrevet 30. juni 2020 Jepp. I uke 39.Ungen ble livlig igjen på sykehuset under ctg. De tok ikke ul. Da jeg var tilbake til planlagt ul pga noen medisiner hos meg to dager etterpå, ble det åpenbart at ungen ikke hadde det så bra der. Ble satt igang dagen derpå.
Fandens Oldemor Skrevet 30. juni 2020 #23 Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Hi her fikk egentlig bare beskjed om at babyen mest sannsynlig hadde skiftet leie eller flyttet på seg og sparket innover eller mot morkaken. Ring jordmor eller fastlege for å sjekke fosterlyd var beskjeden Anonymkode: 1ddf0...cce Det er sikkert bare det som har skjedd, men det var synd at de var så lite behjelpelige. Da synes jeg du skal ringe jordmoren din!
Pobie Skrevet 30. juni 2020 #24 Skrevet 30. juni 2020 (endret) Enig med over, da ringer du jordmor. Rart de ikke tok det mer på alvor. Er verdt å sjekke bare for betryggelsens skyld slik at du ikke går og bekymrer deg. Endret 30. juni 2020 av Pobie
Valkyriemamma Skrevet 30. juni 2020 #25 Skrevet 30. juni 2020 Eg var 2-3 veker før termin. Eg var i tvil om eg hadde grunn til bekymring, men føden ville likevel ha meg inn, i tilfelle noko var gale. Alt var i orden. Eit tips eg fekk av andre, viss ein er bekymra for å bli avvist på telefon: ring, forklar situasjonen og sei at du allereie er på veg inn. Det blir litt vanskelegare for dei å be deg snu og kjøre heim igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå