Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Synes det er litt skummelt og lese på sakkyndiges rapport, Siden dommeren går mye med på det som står skrevet der som er dobbelt skummelt. Føler at den sakkyndige prøver og finne med lys og lupe noe negativt om meg for og si at far er så mye bedre. På rapporten jeg leste så står det mye negativt om meg men hos far, at barnet elsker far, barnet ler med far, Far er så utrolig flink med det og det. Og far gjorde det med barnet og mye sånt Men hos meg står det at hun opplever meg vanskelig, at jeg har angst, Og kan virke litt passiv? Jeg har aldri snakt negativt om far på noen møter.. Men hun er gammel kjerring på 60 åra. Det som skremmer meg mest er at dommerne tar disse rapportene veldig tungt.. Jeg trodde sakkyndige skulle se barnets beste? ikke ta mor/far sin side. Men her forsvarer hun far på alt en og tenke på barnet.. Har dere erfart slikt? Anonymkode: 0d1af...deb
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Hun ser deg som vi ser deg. Anonymkode: 431e4...4c6
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Jeg kjenner ikke deg, men på generell basis basert på mange år i jobb med mennesker, har jeg lært meg at mennesker som både jeg og andre opplever som vrang, vanskelig, sur, negativ osv, som regel over hodet ikke ser denne siden av seg selv. Er du sikker på at du har god nok selvinnsikt til å se hvordan andre oppfatter deg? Hvis ikke bør du be om en annen saksbehandler og grunngi hvorfor. Anonymkode: 0e6ab...a2f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Surprise. Sier hun kanskje noe om tvangslidelser og fraværende selvinnsikt og? Anonymkode: be0ab...124
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Du virker negativ og vrang når du skriver "hun er gammel kjerring på 60 åra". Hva er du redd for? At barnets far skal få hovedomsorgen og at du blir samværsforelder? Det skal ekstremt mye til siden du som mor alltid blir sett på som primærforelder pga. ditt kjønn. Du skal drite deg skikkelig ut for å miste den daglige omsorgen. Ei i nabolaget la ut beviselig falske anklager om vold og masse annet usant skadelig tull mot eksmannen, samtidig som hun drev og små-skadet seg selv. Til tross for all verdens tullball fikk hun som mor beholde den daglige omsorgen. Anonymkode: 2ddbc...aef
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Vi som har lest alle innleggene dine, vet at den sakkyndige har helt rett. Ta til deg denne informasjonen! Og prøv å skaff litt selvinnsikt. Du må ha hjelp! Anonymkode: 5ea86...e72
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 Mon tro om sakkyndig har lest innleggene dine? Hun er i alle fall spot on.. Anonymkode: 19f06...d84
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Synes det er litt skummelt og lese på sakkyndiges rapport, Siden dommeren går mye med på det som står skrevet der som er dobbelt skummelt. Føler at den sakkyndige prøver og finne med lys og lupe noe negativt om meg for og si at far er så mye bedre. På rapporten jeg leste så står det mye negativt om meg men hos far, at barnet elsker far, barnet ler med far, Far er så utrolig flink med det og det. Og far gjorde det med barnet og mye sånt Men hos meg står det at hun opplever meg vanskelig, at jeg har angst, Og kan virke litt passiv? Jeg har aldri snakt negativt om far på noen møter.. Men hun er gammel kjerring på 60 åra. Det som skremmer meg mest er at dommerne tar disse rapportene veldig tungt.. Jeg trodde sakkyndige skulle se barnets beste? ikke ta mor/far sin side. Men her forsvarer hun far på alt en og tenke på barnet.. Har dere erfart slikt? Anonymkode: 0d1af...deb Hva sier advokaten din? Anonymkode: 8999c...3a0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Du har nye tråder her ukentlig. Du er en dårlig mor som ønsker å ødelegge for fars kontakt med barnet. Nå biter karma deg i ræva. Anonymkode: b3f48...a8e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 De ser jo barnets beste. Barnet viser jo at det har det bedre hos far enn deg. Tenker du er vanskelig og sannsynligvis er det best for barnet å være med far. Anonymkode: 79982...401
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Du har nye tråder her ukentlig. Du er en dårlig mor som ønsker å ødelegge for fars kontakt med barnet. Nå biter karma deg i ræva. Anonymkode: b3f48...a8e 2 timer siden, Anonym bruker skrev: De ser jo barnets beste. Barnet viser jo at det har det bedre hos far enn deg. Tenker du er vanskelig og sannsynligvis er det best for barnet å være med far. Anonymkode: 79982...401 Får noen dumme folk her inne.. Kranglete og alt. Umuligt og vita hele bakhistorien til denne tråden.. Og skjer med at folk antar att alle som skriver om samværs vansker er 1 person??!! ikke en liten sjanse det er flere som lurer på det samme?? men folk her inne er jo helt nasister, herregud for en naistisk forum med folk her inne. Håper noen tar barna deres og. Anonymkode: 0d1af...deb
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får noen dumme folk her inne.. Kranglete og alt. Umuligt og vita hele bakhistorien til denne tråden.. Og skjer med at folk antar att alle som skriver om samværs vansker er 1 person??!! ikke en liten sjanse det er flere som lurer på det samme?? men folk her inne er jo helt nasister, herregud for en naistisk forum med folk her inne. Håper noen tar barna deres og. Anonymkode: 0d1af...deb På et generelt grunnlag, er jeg enig med deg, men HI har mengder med tråder her inne. Og hun tar aldri til seg det som blir sagt. Vi kjenner igjen HI med en gang. Og utifra alt det hun skriver, håper jeg far får hovedomsorgen. Hun er ikke skikket nok til å ivareta barnets beste. Anonymkode: b6e97...bdb
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får noen dumme folk her inne.. Kranglete og alt. Umuligt og vita hele bakhistorien til denne tråden.. Og skjer med at folk antar att alle som skriver om samværs vansker er 1 person??!! ikke en liten sjanse det er flere som lurer på det samme?? men folk her inne er jo helt nasister, herregud for en naistisk forum med folk her inne. Håper noen tar barna deres og. Anonymkode: 0d1af...deb Vi kjenner deg jo igjen, vet du. Du fremstår uskikket som mor og mange av oss syns nok at det er bra at saken kommer for retten. Til barnets beste, vet du. Anonymkode: d91cd...ae9
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #14 Skrevet 30. juni 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: På et generelt grunnlag, er jeg enig med deg, men HI har mengder med tråder her inne. Og hun tar aldri til seg det som blir sagt. Vi kjenner igjen HI med en gang. Og utifra alt det hun skriver, håper jeg far får hovedomsorgen. Hun er ikke skikket nok til å ivareta barnets beste. Anonymkode: b6e97...bdb Men kjenner du henne personlig? Som alle her som skriver hun er en dårlig mor. Hvordan vet dere det? Om hun driver med sabotasje, ja så er det dårlig. Men betyr ikke at hun all over er en dårlig mor. Anonymkode: 9e62d...6fc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #15 Skrevet 30. juni 2020 Fy..... så stygge mange av dere er. Spiller ingen rolle hva som har blitt skrevet her inne. Men på dette forumet er det generelt mange stygge kommentarer. Er det rart det er mobbing blant barn og voksne. Anonymkode: 9e62d...6fc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #16 Skrevet 30. juni 2020 Vi har vært blandet inn i bv 2 ganger. Ene gangen pga falske anklager mot min samboer fra hans eks. I de rapportene vi leste, virket det først som at bv ikke forsto saken. Eller de forsto at det var falske anklager, men likevel sto det mest negativt om far. Plutselig fikk vi ny rapport, hvor det sto mye annet. Og som for oss virket som en ner riktig rapport. Eksen hans dreit seg ut og fikk barna mindre. Andre gangen var det jeg som ba om hjelp til å prate med barna i situasjon vi var i med dems far(ikke min samboer) det var kun det jeg ønsket. Men saken ble vridd på av far, og bv begynte å bruke mine ord mot meg. Familieterapeuten sa fra starten av at han ikke tok lett på det far drev med. Etter et møte så var det en annen låt. For min del ble det veldig uproft. Det var plutselig jeg som var vanskelig. Stakkars far. Han tok fars side, stakkars han hadde jo kommunikasjons problemer. Bf vil ikke ta råd fra bv en gang. Lurte på om dems råd var fasiten. Likevel så la terapeuten det meste på meg. Og hvem fikk rett til slutt? Det var meg. Nå er det nesten ingen kontakt med bf og barna. Etter fars og dama hans sitt ønske. Så det er ikke alltid bv har rett. Og jo jeg vet jeg hadde rett. Hadde hans familie og min familie som støtte. Fordi de vet hva han har gjort. Anonymkode: 9e62d...6fc
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #17 Skrevet 30. juni 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fy..... så stygge mange av dere er. Spiller ingen rolle hva som har blitt skrevet her inne. Men på dette forumet er det generelt mange stygge kommentarer. Er det rart det er mobbing blant barn og voksne. Anonymkode: 9e62d...6fc Selvfølgelig spiller det en rolle. Vi dømmer ut fra et helhetsbilde. Anonymkode: 5ea86...e72
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #18 Skrevet 30. juni 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fy..... så stygge mange av dere er. Spiller ingen rolle hva som har blitt skrevet her inne. Men på dette forumet er det generelt mange stygge kommentarer. Er det rart det er mobbing blant barn og voksne. Anonymkode: 9e62d...6fc Det er faktisk ingen på denne tråden som er stygge, men flere som er bekymret for barnet til HI fordi det er lett å kjenne igjen skrivestilen hennes og man da ser på hele historien. Jeg håper HI er et nettroll som dikter opp alt dette fordi hun kjeder seg, men jeg er slett ikke sikker. Det virker bare utrolig at noen skal ha så vanvittig dårlig selvinnsikt som det HI legger for en dag, at jeg sliter med å tro på det. Anonymkode: 0e6ab...a2f
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #19 Skrevet 30. juni 2020 Etter å ha fulgt trådene dine HI så er det helt forståelig. Du virker besatt av at far er en dårlig far og du den eneste fornuftige. At sakkyding reagerer på dine handlinger er helt greit. Far må inn i bildet til dette barnet, for med deg som eneste omsorgsperson vil det være store mangler. Anonymkode: b30ea...423
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #20 Skrevet 30. juni 2020 HI, hvis du er samme person som har hatt utallige tråder her inne og også bl.a. skrevet om å sabottere barnets samvær med far, at du to ganger har nektet å følge det dommer har bestemt og at du har uttalt at du ikke har noen planer om at far skal være en del av barnets fremtid...? I så fall er det mange måneder siden jeg første gang anbefalte deg å ta kontakt med fagpersoner for din egen del og for ditt barns skyld. Er du den jeg tror så har du flere ganger tatt opp om småting og uviktige ting er nok til å nekte far samvær, noe du har fått høre det ikke er. En gang mener jeg du skrev noe om far som var mer bekymringsfull. Vi som sitter på forumet har ikke mulighet til å vite om de grunnene du har for å ønske å nekte barnet ditt kontakt med far er riktig eller ikke. Og du har i alle trådene også fulgt et bestemt mønster - du liker ikke svarene du får og forsvinner ut av tråden uten å forklare noe mer av situasjonen. Som jeg har påpekt tidligere, det er helt tydelig at du selv sliter med ting som gjør at du ikke håndterer alt dette på en god måte. Hverken for deg selv eller for ditt barn. Jeg antar at du har samme ønske som alle andre - å være en best mulig mamma for ditt barn. Og skal du være det tror jeg du må gjøre alvor av å søke hjelp for din egen del, slik jeg har anbefalt deg tidligere. Bare advokat er ikke nok for deg. At sakkyndig kommenterer at du har angst, det har ikke nødvendigvis noe å si for din omsorgsevne. Angst kan påvirke omsorgsevnen negativt, spesielt om den som har det ikke har selvinnsikt i egen problematikk. Men angst må ikke ha så mye å si for omsorgsevnen heller. Det som er viktig hvis man har angst, i den situasjonen du er i nå, det er at man får hjelp for de utfordringene dette gir og viser vilje til å skaffe seg hjelp for det, og at man viser innsikt i hvordan dette eventuelt påvirker både barnet og samarbeid med far. Det inntrykket du har gitt i alle trådene dine er at du sliter med dette. Barnet ditt har en far, og det er en far som ønsker å være en del av sitt barns liv. Det er noe du må forholde deg til, uansett hvor mye eller lite samvær han har med barnet, uansett hvordan du selv liker ham. Barnet ditt har rett til å ha kontakt med sin far. Hvis det ikke er ting med far som er klart bekymringsverdig, da har du egentlig ingen grunn til å hindre barnet fra å ha samvær med sin far. Mitt inntrykk er at du, ved å nekte far samvær og sabottere barnets kontakt med far, det er at du oppnår det motsatte av hva du ønsker. Om jeg husker rett og ikke blander deg med en annen, så har retten nå bestemt at barnet skal ha overnattinger med far, selv om det har vært lite samvær. Mitt inntrykk er at dette er noe du ved din sabottering av samvær har tvunget frem. Dvs. at barnet ditt må ha overnattinger hos sin far som det ikke kjenner godt nok og ikke ser ofte nok. Jeg støttet deg i at jeg mente overnattinger når barnet ser sin far så sjelden, det ikke er heldig for barnet. Men når det er du som har nektet å la far ha samvær ofte nok til at barnet skal bli trygg nok på far, da er det du som tvinger frem den dårligere ordningen for ditt barn. Du oppnår altså det stikk motsatte av hva jeg antar du ønsker - ditt barns beste. Hvis det er slik at du mener far har så dårlige omsorgsevner at det ikke er trygt at han har barnet, da er det selvfølgelig noe du må ta opp med advokaten din. Men om det "bare" er fordi du ikke vil at far skal ha samvær med barnet - da er det du som er problemet. Og er du problemet når det kommer til akkurat dette, da er det egentlig en god ting. For det kan du selv gjøre noe med. Du kan nemlig få hjelp. Hjelp til å takle ev. angst. Hjelp til å takle dine egne vanskelige følelser for far, for det å overlate barnet til far, hjelp til å innse hvordan dine handlinger overfor far kan påvirke barnet ditt negativt og til og med varig negativt. Men det er du som må innse at du trenger hjelp til å takle alt dette. Bare det å stå i en barnefordelingssak er tøft psykisk, og mer enn nok grunn til at det er normalt for mange å søke hjelp i den situasjonen. Det er flere som kan hjelpe deg - legen din, familievernkontoret, psykolog, kommunens psykiatriske sykepleier, ev. andre. Men det er DU som må søke denne hjelpen, HI! Det er DU som må ta ansvar for deg selv! Hvis du søker hjelp for egen del, da vil ikke det bli holdt mot deg, tvert om vil du viser sakkyndig og retten at du har selvinnsikt og at du er villig til å søke hjelp når du trenger det for å være en best mulig mor for ditt barn. Søker du hjelp for det du selv synes er vanskelig, da viser du at du tar ansvar. Det gjør du ikke om du fortsetter å nekte barnet ditt samvær med far uten å ha alvorlige og tungtveiende årsaker til å nekte samvær. Så igjen - vær så snill, for din egen del og for ditt barns skyld, ring legen din i dag og be om en hastetime, HI, og forklar problemet, at du trenger hjelp så fort som mulig. Anonymkode: 6ce88...c49
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #21 Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Så det er ikke alltid bv har rett. Og jo jeg vet jeg hadde rett. Hadde hans familie og min familie som støtte. Fordi de vet hva han har gjort. Anonymkode: 9e62d...6fc Men hva har dette med HI eller noe å gjøre? Anonymkode: be0ab...124
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå