Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Hva synes du om nakenhunder? Anonymkode: d7cef...35f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Jeg synes de er kule utseendemessig, men de er ikke laget for vårt klima så de forfryser seg om vinteren og blir solbrent om sommeren... Kjenner flere og noen kan være litt "skarpe" i gemyttet, så man må passe på at man får valp fra et godt hjem med sosialiserte og veltilpassede foreldre. Jeg ville ikke hatt rasen selv. Anonymkode: 8a9ca...4bd
beef sister Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Har ingen kjennskap til rasen, så jeg kan kun uttale meg om det ytre. Synes den er svært lite sjarmerende.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 12 minutter siden, beef sister skrev: Har ingen kjennskap til rasen, så jeg kan kun uttale meg om det ytre. Synes den er svært lite sjarmerende. Enig. Derfor jeg sliter litt. Har ei venninne som har kjøpt seg nakenhund. Jeg synes ikke den er fin i det hele tatt, men later som om jeg synes det Anonymkode: d7cef...35f
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 De tiltaler meg overhodet ikke. Anonymkode: cd7a4...27b
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Rasen heter Chinese Crested og ikke nakenhund og de er for spesielt interesserte. Jeg elsker rasen og har hatt en del av de samt noen kull. Rasen kommer i to varianter og det er de "hårløse" og de med pels som heter Chinese Crested Powder Puff. At noen er skarpe er nok sant, dette er små hunder og sliter dessverre med det de fleste små raser gjør. Så man må være flink til å velge gode oppdrettere som er opptatt av mentalitet ved siden av gode helseresultater og som følger raseklubbens avls krav til helsetester. Det mange glemmer å tenke på når det gjelder små hunder generelt er at dette er hunder som faktisk trenger å bruke hode og kropp ikke bare fysisk men også mentalt for å være tilfredsstilte. Jeg ELSKER å se små rasene bli brukt aktiv i en eller annen form for sport. For bare de får sjansen til å vise at de og faktisk kan. Og hunder som er både mentalt og fysisk slitne er også mindre utagerende som dessverre mange små raser er kjent for. Selvsagt så hjelper dette ikke på hvis hunden genetisk sett har dårlige nerver, derfor er det viktig og finne gode oppdrettere som fokuserer på mentalitet. Dette gjelder alle raser uansett strl. Dessverre så mistet jeg mine to i 2016 og det blir nok flere når tiden er moden for det. Anonymkode: 144ac...598
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 For å si det rett ut: Jeg synes de er svært lite tiltalende. Anonymkode: aaf66...093
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå