Gå til innhold

Praten om alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når tar man den praten med ungen om alkohol og rus og andre ungdoms utfordringer?

Anonymkode: 25e3d...394

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jevt og trutt fra de begynner å være sammen med flere venner i helgene. 

Anonymkode: c8e3e...311

Skrevet

Når de blir tenåringer og da er det ikke snakk om "Den store praten", men mange samtaler. Bilen er et godt sted, da må de ikke ha blikkontakt og de kan ikke gå sin vei 😅 Har tre tenåringer og prater med dem når det trengs. Spesielt eldste på snart 18 år er veldig åpen overfor meg, vi snakker om både alkohol, narkotika, sex osv.

Anonymkode: 86dfb...738

Skrevet

Jeg kan ikke tenke meg noe tema hvor det er behov for å ta praten i entall. Alle tema, spesielt dem om alkohol, sex, overgrep, sosiale medier osv, er stadig tilbakevendende tema hos oss. Noe blir presisert flere ganger, mens andre ganger tar samtalen en ny vending.
Det kommer alltid naturlig, slik som andre tema man ikke planlegger, bare snakker om. F.eks aktuelle nyhetssaker, hva skjer i nærområdet, hvordan har tante Berit det, hva skal vi gjøre til helga o.l.

Skrevet

Hele oppveksten. 

Anonymkode: 72d3a...5df

Skrevet

For meg er ikke det en prat man tar en gang ved en bestemt alder. Dette er noe vi ofte snakker med barna om fra de er små, litt når anledningen byr seg, når de lurer på noe, når vi har sett en beruset person, når vi hører ungdom feste, når det er noe på tv som handler om rus. Informasjon, kunnskap, holdninger og åpenhet bygges over tid, det er ikke noe som skjer på en 15 min prat når de er 14 år. 

Anonymkode: fab0c...a28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...