Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Flere som har bestilt? Vi har billetter som kan avbestilles hvis det ikke åpnes, flyr til Nice 23. Juli Anonymkode: 947b9...1fa
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Og hvilket strengt nødvendig oppdrag gjør at dere må reise til Nice? Har dere satt av nok ferie i etterkant til å være i karantene? Har dere økonomi til å ev. miste lønn om dere må i karantene etterpå? Har dere økonomi til å dekke helseutgifter pga. ev. koronasmitte og påfølgende reiserestriksjoner der nede? Har dere økonomi til å bli strandet der nede over tid om ting endrer seg mens dere er der og dere ikke kommer dere hjem? Har dere i så fall råd til å ev. miste jobben her hjemme? Dette er minimum av hva som bør være på plass om man velger å reise til utlandet i år. Anonymkode: 33639...21d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flere som har bestilt? Vi har billetter som kan avbestilles hvis det ikke åpnes, flyr til Nice 23. Juli Anonymkode: 947b9...1fa Ville ikke bestilt før reiseråd oppheves. Gjør de det så gjelder forsikringen fullt ut.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvilket strengt nødvendig oppdrag gjør at dere må reise til Nice? Har dere satt av nok ferie i etterkant til å være i karantene? Har dere økonomi til å ev. miste lønn om dere må i karantene etterpå? Har dere økonomi til å dekke helseutgifter pga. ev. koronasmitte og påfølgende reiserestriksjoner der nede? Har dere økonomi til å bli strandet der nede over tid om ting endrer seg mens dere er der og dere ikke kommer dere hjem? Har dere i så fall råd til å ev. miste jobben her hjemme? Dette er minimum av hva som bør være på plass om man velger å reise til utlandet i år. Anonymkode: 33639...21d Du forsto at vi bare reiser hvis reiserådene endres? Da gjelder forsikringen, men siden karantenereglene kan endre seg, har vi satt av ferie, så vi kan være hjemme i ti dager før vi går tilbake på jobb. Anonymkode: 947b9...1fa
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Har du ikke snart gnåla nok om dette? Anonymkode: d8ca2...76c
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke snart gnåla nok om dette? Anonymkode: d8ca2...76c Første gang faktisk Anonymkode: 947b9...1fa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du forsto at vi bare reiser hvis reiserådene endres? Da gjelder forsikringen, men siden karantenereglene kan endre seg, har vi satt av ferie, så vi kan være hjemme i ti dager før vi går tilbake på jobb. Anonymkode: 947b9...1fa Vel.. Forsikring gjelder kun dersom man har kjøpt reisen når det ikke var reiseråd. Kjøpte du reisen før nedstengningen eller etter at reiseråd oppheves så gjelder den. Dersom man booker en reise i dag vil den ikke gjelde selv om reiseråd oppheves
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 2 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Vel.. Forsikring gjelder kun dersom man har kjøpt reisen når det ikke var reiseråd. Kjøpte du reisen før nedstengningen eller etter at reiseråd oppheves så gjelder den. Dersom man booker en reise i dag vil den ikke gjelde selv om reiseråd oppheves Du misforstår, vi har full flex på billettene, trenger bare reiseforsikring for tyveri og sykdom. Og den gleder hvis det åpnes opp, uavhengig av når vi bestilte flybillettene, hvis det åpnes Anonymkode: 947b9...1fa
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du misforstår, vi har full flex på billettene, trenger bare reiseforsikring for tyveri og sykdom. Og den gleder hvis det åpnes opp, uavhengig av når vi bestilte flybillettene, hvis det åpnes Anonymkode: 947b9...1fa Nå tenkte jeg forsikring som gjelder ved korona hendelser. Dersom noe slikt skulle skje mens dere er på tur
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 Har selvfølgelig sjekket med forsikringsselskapet, forsikringen gjelder, hvis vi drar når det er åpnet opp. Hvis vi drar. F. Eks dagen før, gjelder den ikke. Anonymkode: 947b9...1fa
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Ville ikke reist ut av landet om du betalte meg for det. Ikke en gang til Côte d'Azur
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 Nei, bevare meg vel. Jeg er ikke så hysterisk og lite harmonisk, at jeg ikke kan takle en sommer her hjemme. Skulle egentlig besøke kjente i Portugal. Men det får vente. Det er vi enige om, både vi og de vi skulle besøke. Nå skal vi gjøre det vi kan for å stoppe corona, det gjelder både i Norge og andre land. Anonymkode: c46a3...482
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 16 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Nå tenkte jeg forsikring som gjelder ved korona hendelser. Dersom noe slikt skulle skje mens dere er på tur Ser at det kan misforstås, jeg mener hvis Norge åpner opp for reise til landet! Anonymkode: 947b9...1fa
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 Kan ikke fatte og begripe denne reiselysten når ting er som de er i Europa. Har en venninne som bor i Italia og ting er jo helt utenfor all normalitet der nede. Butikker, restauranter og hoteller er fremdeles stengt, det finnes ikke gateselgere eller andre som vanligvis lever av turistene. I mange land er det strenge restriksjoner, på alt fra antall mennesker på stranden til uterestauranter, solsengutleie er stengt, det er påbudt med munnbind på offentlige steder osv. Hvorfor i alle dager vil man reise til sånt på ferie? Greit at vi på forhånd sier at en stille og rolig ferie hadde vært deilig, men noe mennesker rundt oss hører liksom ferien til da... Og selv om Norge åpner opp for å reise noen steder kan ting endre seg veldig fort dit du kommer. Det er også veldig liten info her i Norge om hvordan situasjonen er dit du reiser. Så nei, det kunne ikke falle meg inn å reise ut i Europa i år, ferielandene er der til neste år og året etter også, jeg trenger ikke reise akkurat i år. Anonymkode: de22c...1d6
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #15 Skrevet 30. juni 2020 On 6/29/2020 at 2:07 PM, Anonym bruker said: Flere som har bestilt? Vi har billetter som kan avbestilles hvis det ikke åpnes, flyr til Nice 23. Juli Anonymkode: 947b9...1fa bare og dra, så sykt egoistisk av de som gjør det Anonymkode: 67c31...043
Bjæk Skrevet 30. juni 2020 #16 Skrevet 30. juni 2020 Svaret på spørsmålet ditt er nei. Vi har ikke bestilt og har heller ingen planer om det, uavhengig av reiseråd. Den ellers så reiselystne meg har overhodet ikke lyst å dra til EU eller noe annet land i år. Og ikke har jeg noen som helst problemer med å holde meg her hjemme heller.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #17 Skrevet 30. juni 2020 Vi bestilte flybilletter for lenge siden. Har ingen planer om å reise, men hvis det åpnes opp taper vi de pengene. Heller det enn å dra til Spania nå. Anonymkode: 526af...3b3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #18 Skrevet 30. juni 2020 Vi har bestilt billetter, har nær familie i et EU-land. Tenker at dette muligens er vinduet vi har for å være sammen med dem, så reiser om det åpner. Men, vi reiser i bil (flyplasser er uaktuelt for meg i disse tider), uten annet stopp enn tissepauser. Har ferie når vi kommer hjem igjen, så setter oss i selvpåført karantene når vi kommer tilbake. Anonymkode: ef4ac...7e1
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #19 Skrevet 30. juni 2020 Det kunne ikke falle meg inn i halvsøvne en gang. Så nøden på utenlandstur er jeg ikke. Anonymkode: 204a1...845
frk Nilsen Skrevet 30. juni 2020 #20 Skrevet 30. juni 2020 1 time siden, Bjæk skrev: Svaret på spørsmålet ditt er nei. Vi har ikke bestilt og har heller ingen planer om det, uavhengig av reiseråd. Den ellers så reiselystne meg har overhodet ikke lyst å dra til EU eller noe annet land i år. Og ikke har jeg noen som helst problemer med å holde meg her hjemme heller. Samme her! Vi skulle til Italia i sommer, men avbestilte allerede i mars/april pga situasjonen der og i Europa. Det er galskap å reise nå i sommer. Har dere glemt hvordan dette viruset kom til Norge? Jo, det var vinterferiekos i utlandet.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #21 Skrevet 30. juni 2020 De som reiser gir totalt faen i alle de som jobber for at vi skal overleve HVIS vi blir dødssyke. Leger, sykepleiere/ spesial sykepleiere, hjelpepleiere, assistenter, bioingeniører ++++. Folk som risikerer sitt liv og sin helse for at vi skal komme oss best mulig igjennom en pandemi. Nei, per nå er ikke Norge hardt rammet men få opp øynene deres. Se rett over grensa til Sverige, se på USA og flere andre land hvor dødeligheten og smitteantallet er høyt! Ønsker vi at det samme skjer her? Hva tror dere skjer om dere egoister som «må» reise drar med dere smitte hjem? Dere vil smitte andre, som igjen smitter andre og smittefesten er i gang. Er sol og strand så forbanna viktig?? Jeg skulle selv til Spania i august og Thailand i november. Kjipt å ikke kunne reise, men enhver person med litt iq blir hjemme. Turene får utsettes. Jeg risikerer ikke min eller familien sin helse og jeg risikerer ikke å smitte andre fordi jeg er en egoist som tenker på meg selv. Dere som reiser burde skamme dere. Dere burde blitt nektet helsehjelp når dere kommer hjem med evt smitte. Så kan dere få ligge hjemme å lide med covid-19 å tenke igjennom om charterturen til Spania var verdt det! Anonymkode: 2b915...4b1
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #22 Skrevet 30. juni 2020 Nå har Erna sagt det at så lenge landet det ønskes å reise til oppfyller smittekravene er det fritt frem å reise fra 15. juli. Hadde hun driti å gjøre dette og holdt seg til 20. august, etter skolestart, så ville alle fått refundert pengene sine og folk hadde holdt seg hjemme. Veldig mange har spinket og spart til denne ferien, det er for de ufattelig tungt å måtte ta de pengene og skylle de i dass når de faktisk har mulighet for å få noe igjen for dem. Så her er det Erna og co som må ta støyten for dette, det er tross alt de som har satt mange hundre familier i denne situasjonen. Anonymkode: 262e3...6a2
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2020 #23 Skrevet 30. juni 2020 Nei, kan ikke si at det store utland frister særlig. Vi tar det rolig her hjemme på berget. Hyttetur, fjell og fjord. Håper på litt finvær. Jeg skal vite med meg selv at jeg har opptrådd fornuftig og ikke har gjort vondt verre dersom smittetallene øker etter ferien. Anonymkode: 1fce2...926
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #24 Skrevet 1. juli 2020 På 29.6.2020 den 15.37, Anonym bruker skrev: Kan ikke fatte og begripe denne reiselysten når ting er som de er i Europa. Har en venninne som bor i Italia og ting er jo helt utenfor all normalitet der nede. Butikker, restauranter og hoteller er fremdeles stengt, det finnes ikke gateselgere eller andre som vanligvis lever av turistene. I mange land er det strenge restriksjoner, på alt fra antall mennesker på stranden til uterestauranter, solsengutleie er stengt, det er påbudt med munnbind på offentlige steder osv. Hvorfor i alle dager vil man reise til sånt på ferie? Greit at vi på forhånd sier at en stille og rolig ferie hadde vært deilig, men noe mennesker rundt oss hører liksom ferien til da... Og selv om Norge åpner opp for å reise noen steder kan ting endre seg veldig fort dit du kommer. Det er også veldig liten info her i Norge om hvordan situasjonen er dit du reiser. Så nei, det kunne ikke falle meg inn å reise ut i Europa i år, ferielandene er der til neste år og året etter også, jeg trenger ikke reise akkurat i år. Anonymkode: de22c...1d6 Du vet, det er nok av folk som nå lager ekstrahelvete for de lokale på de stedene de har trassa seg til å reise til, fordi det er AAAAALTfor gæli at ikke alt der er som de er vant til. Tenk, her har de betalt for ferie og så må de faktisk finne seg i koronarestriksjoner i Syyyyden også? Det hører virkelig ingensteds hjemme, altså!!!! Så jeg tipper hi er blant disse undermålerne. Anonymkode: d8ca2...76c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2020 #25 Skrevet 1. juli 2020 Tja,- om regjering opphever restriksjonene vi har nå, så vil det si at de mener det er trygt å reise. Kanskje går det bra? Vi må huske at det var et ramaskrik da landet stengte ned,- det stengte ikke "Nok". Alt av butikker skulle jo selvfølgelig ha blitt tvunget stengt som frisører og liknende. Dette sånn" halvveis"-tiltaket vill jo selvfølgelig ikke være nok for å stoppe/bremse en slik sykdom.- Men, joda. Det funket jo som f... I ettertid strides de lærde om det var "for stengt": Så begynte lemping på tiltak. Og nye ramaskrik. Restauranter kunne åpne gitt viss krav. Butikker forsøkte seg forsiktig med begrensede åpningstider. KRIIIIIIISE!!!! Nå kom det til å eksplodere, egoistiske folk som MÅ shoppe kommer jo til å spre sykdommen som ild i tørt gress... Så begynte barn i barnehage og småskolen,- og da var det ingen tvil. Nå kom smitteBOMBEN med stor B! Nå var det ingen vei tilbake. Nå var det å si adjø til besta og besten og bare vente på at halve landet dør. Men atter en gang gikk det over all forventing!. Så kunne frisører kunne åpne,- hudpleiere likeså, ville jo bli smittesprednning uten like bare fordi vi var så jævlig egoistisk og forfengelige alle sammen. bare vent.... Gikk jo bra det å,- samme med at alle elever kunne tilbake til skolen. Nå ble det jo de litt eldre som ikke var bevist "Lite smittsomme og lite mottakelig for smitte" Ungdom som "henger oppå hverandre" når de møtes,- da blir det ille, da blir det verre enn verst.... Tja, gikk vel sånn noenlunde ok det også, så vidt jeg kan erindre.... Hva er det som sier at den nye lemping på restriksjoner skal bli så mye verre enn resten? Kanskje blir det verre om man ikke lemper opp? Folk er lei, man gidder ikke mer,- men om man "får lov" til litt mer,- kanskje holder noen ut litt lenger med ekstra hygienetiltak og klarer holde avstand og smittespredning holdes nede på en bedre måte. Hvem vet? Det vi VET er at alle lempinger på restriksjoner har gått bra,- over all forventing.- og at ingenting tilsier at regjering har gått for fort fram. Jeg sitter ikke på fasit, men jeg påpeker bare det som har skjedd og blitt sagt,- nei,- ROPT ut,- tidligere under pandemien... Anonymkode: 549f7...305
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå