Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/dode-etter-tidobbel-cellegift-dose/72617053 Det er en tragisk sak men noe som irriterer hver gang man leser om slike feil. Hva med ansvaret? "Vi skal gå gjennom rutiner slik at det ikke skjer igjen" - er det alt? Hva med konsekvenser for den som faktisk har gjort feilen? Når en lastebilsjåfør kjører for fort og kolliderer med en bil blir han ansvarliggjort og kan havne i fengsel for uaktsom bildrap. En dødelig feil på sykehus fører til at ansvaret fordeles på så mange hoder at ingen får noen straff. Jeg syns det er en uting. Noen her burde miste jobben, helst autorisasjon, dette er uaktsom drap det og. I det minste en kraftig advarsel, ikke gjennomgang av rutiner. Anonymkode: 741c3...93d
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Så lenge mennesker er involvert, kan dessverre feil skje. Det har skjedd mange ganger at helsepersonell blir anmeldt. Vil allikevel ikke sammenligne det med en lastebilsjåfør som med vilje kjører for fort, eller ikke gidder å legge kjetting på dekkene. Da gjør man bevisst en feil som kan være fatal. Anonymkode: 578e4...abd
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Sjokk at det var Haukeland... Anonymkode: f2d67...5df
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå