Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har en gutt på snart 13 år som er relativt mye på farten med 1-3 venner. Mye bading, hjemme hos hverandre og sikkert spiller/ser film mm. Masse snap aktivitet. Hadde besøk av en kompis i går og de så film, spilte mm Nå våknet han og vil bare henge på rommet sitt hele dagen. Været er bra. Da stresser jeg (dumme meg, vet...). Han må jo ut å være litt aktiv, ta en tur å bade, dra til byen med en venn etc. Er det greit liksom at de «burer seg inne» en dag i ny og ne og knapt går ut av sengen? Anonymkode: afe12...10e
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Du ble Iallefall ikke stresse. Ikke bra hverken for deg eller han. Heller ikke kjefting eller påføring av skyldfølelse eller skam. Enten bestemmer du at han må ut, og sier fra på en rolig og ordentlig måte. Eller så bestemmer du at det er greit at det er inne. Begge deler går så fint så Anonymkode: f63f8...14a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Selvfølgelig har man lov å slappe av innimellom. Jeg får fnatt av foreldre som insisterer på at man på død og liv skal ut hver dag. Anonymkode: f408d...871
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 La gutten bestemme selv! Hvis han føler behov for en lat dag, er det vel fordi han trenger det da. Hvis mine får et sånn behov en og annen gang, sier jeg bare at de får ha vinduet åpent, så de får frisk luft. Anonymkode: 59d7a...df6
TinaK 1990 Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig har man lov å slappe av innimellom. Jeg får fnatt av foreldre som insisterer på at man på død og liv skal ut hver dag. Anonymkode: f408d...871 Da får du fnatt av meg. Min tenåring har aldri kunnet være type på rommet sitt en hel dag. Det må et avbrekk til. Enten en tur ut, et besøk, et eller annet. Heldigvis kjenner han på dette selv. Tenker foreldre kjenner sine barn best.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Er dere selv på farten hver eneste dag? Kjenner jeg blir stressa bare ved tanken 😅 Jeg er bedagelig anlagt, kan lett tilbringe en uke hjemme med Netflix (om ungene er borte). Så lenge de er mer ute enn inne styrer jeg ikke alt for mye med det. Hadde blitt noe annet om de var gamere som helst kom ut i dagslys bare en gang i uka. Nå som været har vært så bra er det nesten deilig (og nødvendig) med en hel dag med regn, så har man en unnskyldning for å henge hjemme. Vi er heldige og har skog og badeplass noen minutter unna, det blir nok aktivitet. Anonymkode: 88454...e71
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 min 13 åring har alltid vært en enstøing. Trives på rommet, med spill. Han spiller online med venner, så han får sin sosiale dose der. Tvinger han ikke ut, men oppmuntrer... Anonymkode: 37fd0...3c9
CherryC Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Nei ikke hver dag, men har barn som liker godt å være ute så det er stort sett aldri ett problem. Må alltid ut å lufte meg selv ellers blir jeg lat og sløv. Men ville de vært inne en dag , så ser jeg ikke problemet med det.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Jeg har en gutt på snart 13 år som er relativt mye på farten med 1-3 venner. Mye bading, hjemme hos hverandre og sikkert spiller/ser film mm. Masse snap aktivitet. Hadde besøk av en kompis i går og de så film, spilte mm Nå våknet han og vil bare henge på rommet sitt hele dagen. Været er bra. Da stresser jeg (dumme meg, vet...). Han må jo ut å være litt aktiv, ta en tur å bade, dra til byen med en venn etc. Er det greit liksom at de «burer seg inne» en dag i ny og ne og knapt går ut av sengen? Anonymkode: afe12...10e Min er populær og og en haug med venner både gutter og jenter, også noen han skal begynne på ungdomsskole med fra en annen skole, så når han vil være inne og gjerne på rommet sitt en sjelden gang, er det faktisk helt greit Men han har ikke vert inne på flere uker nå, de har vert og badet, grillet hos hverandre ( hjelp fra foreldrene selvsagt) sparket fotball og slik Nå drar vi snart til Lofoten i 10 dager og da skal han ha med en kamerat, så tenker hvis han trenger en dag eller noen alene er det helt okey Han er ingen gamer, men kan bli sittende litt med mobilen på kveldstid Anonymkode: 08c74...b7a
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Nei, det må hun ikke. Nå var hun ute fra morgen til kveld, badet, var sammen med venner ol i mange dager i strekk. I går var det innedag, dårlig vær og hun var for det meste på rommet og drev med ipad, tegning ol for seg selv, noe jeg synes er helt greit. Jeg ser på sånt mer helhetlig over tid. Hvis hun hadde hengt alene, inne over tid, virket ensom og tiltaksløs så hadde jeg reagert og forsøkt å få henne mer ut og med på ting. Jeg synes det er helt naturlig at det svinger litt hvor aktiv og sosial man er, det er sånn med meg også. Anonymkode: 49e67...496
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå