Gå til innhold

Svømme under vann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gutten på 6 svømte under vann i dsg, han har lyst seg perfekt flytende rett under overflaten og kom seg fremover. Er det vanlig at det er lettere å svømme under vann? Når han løfta hodet så datt føttene ned. 🤔 Tips til å få hjelpe han med å lære det eller kjem det av seg sjølv?

Anonymkode: 067c9...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange av barnas venner lærte å svømme under vann først. Jeg tror ikke at foreldrene gjorde noe for å få dem til å holde hodet oppe, det kom av seg selv etterhvert. 

Anonymkode: 0d9d0...eb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine fire barn lærte å svømme under vann først, det er mye lettere. Kjøpte dykkermaske vi 😉

De løfter hodet etterhvert, ikkenoe stress. Når de blir flinkere og sterkere blir det lettere å holde haka opp. 

Anonymkode: bea6b...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på straks fem år har svømt flere meter under vann siden hun var 3 år, og kan flyte på ryggen alene, men har ikke sjans til å svømme over vann enda. Regner med hun får det til til slutt, vi stresser ikke enda 🙂

Anonymkode: 9bfab...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre av mine fire barn svømte under vann før de svømte over. Har hørt at det er veldig vanlig.

Anonymkode: bb71d...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig. Vi lærte vår å tråkke i vannet, så hun kunne puste litt innimellom ☺️

Anonymkode: 8e777...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig vanlig. Vi lærte vår å tråkke i vannet, så hun kunne puste litt innimellom ☺️

Anonymkode: 8e777...4a9

Hva betyr å tråkke i vannet?

Anonymkode: 067c9...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn lærte å svømme når han var 3 år, men svømte da kun under vann. Dette gjorde han til han var ca 5, da lærte han å komme opp innimellom for å puste. Før det måte vi dra han opp slik at han fikk puste. Lærte seg å svømme vanlig med hodet over vannet av seg selv etterhvert.

Anonymkode: f0796...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr å tråkke i vannet?

Anonymkode: 067c9...e20

At man beveger beina som om man går for å holde seg flytende når man ikke svømmer. Har du virkelig aldri gjort dette selv?

Anonymkode: bb71d...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

At man beveger beina som om man går for å holde seg flytende når man ikke svømmer. Har du virkelig aldri gjort dette selv?

Anonymkode: bb71d...678

Jo sjølvsagt.

Anonymkode: 067c9...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr å tråkke i vannet?

Anonymkode: 067c9...e20

Det heter «å trø vannet» eller «å trå vannet». Å tråkke i vannet betyr vel egentlig bare at man vasser, tråkker i en pytt, eller hva som helst annet som innebærer å bli våt på føttene. 
 

Ellers, til HI, mine tre barn svømte under vann en sesong eller to før de knakk koden og svømte med hodet over vann. De finner ut av det helt selv. 

Anonymkode: 86b5f...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har alle lært å svømme under vann først. Har satset på at når de først får til å flyte, så kommer resten etterhvert. Og det har det gjort.

Anonymkode: dacfa...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine fire lærte også å svømme under vann først, samt crawling. Alle har lært av seg selv når de har blitt trygge å dukke i vannet. Svømming lærte de også av seg selv etter noen uker, rundt 5-6 års alder. Hjelper å ha stort basseng i hagen 😊

Anonymkode: 3f862...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er vanlig at de lærer å svømme under vann før de klarer å holde hodet oppe. Begge mine har svømt under vann fra de var 1 år med "hundesvømming" og fra 3-4 år med "delfin/havfrue" teknikk. Selvstendig svømming med ordentlige svømmetak og hodet over vann har de ikke behersket før ved 5-6 års alder. Hodet er ganske stort og tungt i forhold til kroppen hos barn og det krever litt styrke å holde det over vannet mens man svømmer.

Anonymkode: 82c3c...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det er vanlig at de lærer å svømme under vann før de klarer å holde hodet oppe. Begge mine har svømt under vann fra de var 1 år med "hundesvømming" og fra 3-4 år med "delfin/havfrue" teknikk. Selvstendig svømming med ordentlige svømmetak og hodet over vann har de ikke behersket før ved 5-6 års alder. Hodet er ganske stort og tungt i forhold til kroppen hos barn og det krever litt styrke å holde det over vannet mens man svømmer.

Anonymkode: 82c3c...8fb

Svømt alene uten flytemiddel fra de var 1 år? Blei overraska da min 6 åring plutselig svømte alene (under vann) og tenkte at han snart svømte skikkelig. Men kan ta lang tid forstår jeg 🙈 HI

Anonymkode: 067c9...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine har svømt under vann fra de var ca 2-3 år (vi har vært aktive med svømming). Hodet over vann med brystteknikk og crawl fra 5 års alderen. Ikke viktig hva de kan forøvrig, bare at de har det gøy 😊 Men veldig veldig vanlig å svømme under vann først pga hodestr i forhold til kropp.

Anonymkode: 8d3b7...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.6.2020 den 20.23, Anonym bruker skrev:

Mine fire lærte også å svømme under vann først, samt crawling. Alle har lært av seg selv når de har blitt trygge å dukke i vannet. Svømming lærte de også av seg selv etter noen uker, rundt 5-6 års alder. Hjelper å ha stort basseng i hagen 😊

Anonymkode: 3f862...6f6

Hvis du har stort basseng i hagen, synes jeg det var seint å lære å svømme som 5-6 åring. 

Mine lærte å svømme da de var 3 og 3,5 år. Uten eget basseng

Anonymkode: 0146b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har stort basseng i hagen, synes jeg det var seint å lære å svømme som 5-6 åring. 

Mine lærte å svømme da de var 3 og 3,5 år. Uten eget basseng

Anonymkode: 0146b...5bd

Jesus, hva er galt med deg. Min datter kunne lese lange bøker da hun var 4år, men det er ikke noe jeg pleier å vifte foran nesa til folk med barn som lærer å lese til helt normal alder. 5-6 årsalderen er relativt tidlig å lære å svømme, basseng eller ikke.

Anonymkode: 26569...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jesus, hva er galt med deg. Min datter kunne lese lange bøker da hun var 4år, men det er ikke noe jeg pleier å vifte foran nesa til folk med barn som lærer å lese til helt normal alder. 5-6 årsalderen er relativt tidlig å lære å svømme, basseng eller ikke.

Anonymkode: 26569...44c

Var kun fordi hun skrøt av badebassenget. Klart det hjelper å ha badebasseng når en skal lære å svømme, men det går helt fint om en ikke har et stort et i egen hage. 

Anonymkode: 0146b...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 22.23, Anonym bruker skrev:

Svømt alene uten flytemiddel fra de var 1 år? Blei overraska da min 6 åring plutselig svømte alene (under vann) og tenkte at han snart svømte skikkelig. Men kan ta lang tid forstår jeg 🙈 HI

Anonymkode: 067c9...e20

Ja, ikke sånn at de krysset bassenget på egenhånd altså, men de var mye i basseng og sjø og babyer kan "svømme" ved at de kan holde pusten og bevege seg i vannet. Det tar nok ikke så lang tid før 6 åringen din svømmer med hodet over nå skal du se, det tar ikke like lang tid å komme videre med svømmeferdigheter i den alderen han er nå.

Anonymkode: 82c3c...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...