Gå til innhold

Problematisk ang. ferie og økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har trang økonomi for tiden bl.a pga jeg må spare alt jeg kan iom at jeg står i fare for å miste jobben til høsten. Skal også ha konfirmasjon til høsten. 
Kjæresten min som har veldig romslig økonomi og 100% sikker jobb driver nå å planlegger ferie for oss. Jeg kan ta meg råd til en liten, kort Norgesferie, men han vil ha en hel uke med hotell, sykling osv. Dette kan ikke jeg, men virker ikke som om han forstår det. Jeg har så klart lyst, men det blir altfor dyrt for meg. Han kommer nok til å betale noe mer enn meg, men ikke så mye. 
Hvordan få han til å forstå? 

Anonymkode: 65224...0a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg har ikke råd eller mulighet til en sånn ferie å år, det får vi heller ta til neste år om jeg får en ny fast jobb" 

Ferdig snakka, om han maser mer får du bare gjenta igjen og igjen. 

Om han ikke gir seg hadde jeg blitt litt hissig... 

"Har du tunkt for det, jeg har jo sagt at jeg ikke har mulighet for en sånn ferie i år!" 

Anonymkode: 6e75f...431

Skrevet

Vær tydelig. Fortell nøyaktig hvor mye du har å bruke på ferie i år. Hvis han ønsker noe dyrere må han enten betale for deg eller dra uten deg. Du kan ikke bli dur om han velge det siste.

Anonymkode: 469c1...3e1

Skrevet

Jeg blir stadig like forbløffet over at personer som lever sammen og påstår at de elsker hverandre, likevel tviholder på mine og dine penger. Men du får være tydelig HI, og  så får dere heller ha ferie hver for dere dersom dere fortsatt skal ha mine og dine penger i stedet for å tenke oss.

Anonymkode: 2e7e1...348

Skrevet

Jeg er enig med anonym ...431: Øv inn en enkel setning og gjenta, igjen og igjen, til du blir lei. Deretter kan du hisse deg opp, hvis han nekter å forstå. 

"Dette har jeg ikke råd til." Bør holde. 

Skrevet

Hvorfor planlegger dere ikke ferie sammen? Du må uansett være tydelig om ditt feriebudsjett. 

Anonymkode: 864c8...0a3

Skrevet

Har gitt klar beskjed nå til han at jeg har ikke mulighet til å reise på så dyr tur. Kan strekke meg noe, men ikke så mye som han vil og ønsker. Så får det være opp til han. 
Er det kleint å la han betale hvis han vil det? 
Vi skal bruke min bil på turen. 

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har gitt klar beskjed nå til han at jeg har ikke mulighet til å reise på så dyr tur. Kan strekke meg noe, men ikke så mye som han vil og ønsker. Så får det være opp til han. 
Er det kleint å la han betale hvis han vil det? 
Vi skal bruke min bil på turen. 

Nei, det er ikke kleint. Jeg ble sammen med min nå mann mens han var i full jobb og godt betalt, og jeg var student. Han betalte stort sett, og hans holdning til det hele var at såklart skulle han betale. Hvis vi skulle få gjort det vi og han hadde lyst til måtte jo han betale for at vi skulle ha muligheten overhodet, og det var jo helt greit. 

Anonymkode: 4fdf2...f1d

Skrevet

HI her! 

Han sa klart og tydelig i fra om at han skulle betale, så det skulle jeg ikke tenke på. 
Det var egentlig overraskende, for det hadde jeg ikke trodd i det hele tatt. 
En koselig overraskelse 😍

Skrevet

«Jeg kan Max bruke 5000kr på ferie i år.» vær tydelig og gi et Max beløp slik at han vet hva han skal forholde seg til. 

Anonymkode: 44094...171

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Jeg kan Max bruke 5000kr på ferie i år.» vær tydelig og gi et Max beløp slik at han vet hva han skal forholde seg til. 

Anonymkode: 44094...171

Han vil så gjerne på denne ferien, så han sa at på ferie skal vi og han betaler for det 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...