Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #1 Skrevet 27. juni 2020 Hei, Samboeren min har problemer med barnemoren Når det kommer til 16 måneders gammel «mattias», De har allerede vært i saksforberedende møter og lagt en avtale, Samboeren min blir så utrolig frustrert når barnemoren ikke vil holde til det som står i avtalen! Jeg vet at jeg ikke har noe med deres sak og gjøre når det kommer til «samvær med mattias osv» Men jeg liker ikke å se samboeren min slik Han får bare ha «mattias» noen få timer i uka. Men i avtalen står det at det skal prøves maks 4 overnattinger før deres neste møte og dette var både barnemoren og samboeren min enig med. Men nå sa samboeren min at Hun ikke er enig lenger og at barnet ikke er klar enda og at de får ta det opp i neste møte.. Men både fars advokat sa at det går ann og prøve overnattinger fra barnet er 15 måneder gammel.. Har barnemora virkelig lov til og holde på med sånt når det står i avtalen? Hva kan samboeren min gjøre? Anonymkode: 86862...88f
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #2 Skrevet 27. juni 2020 Dette var en ny vri Anonymkode: 3b297...918
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #3 Skrevet 27. juni 2020 Tror den mora har konto her hun også. Anonymkode: b6ff1...d22
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2020 #4 Skrevet 27. juni 2020 Om barnet ikke er klar må man vel ta mer hensyn til barnet enn til far? Mitt barn var ikke klar for å sove borte da hun var så liten. Selv om alle andre vet at far er far så vet barnet at det er et menneske barnet ikke bor sammen med. Og når man i tillegg er langt mer sårbar om natten (det er alle mennesker) bør kanskje far roe litt ned og ta det i barnets tempo. Barnets beste. Anonymkode: 01bfd...ec8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #5 Skrevet 28. juni 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om barnet ikke er klar må man vel ta mer hensyn til barnet enn til far? Mitt barn var ikke klar for å sove borte da hun var så liten. Selv om alle andre vet at far er far så vet barnet at det er et menneske barnet ikke bor sammen med. Og når man i tillegg er langt mer sårbar om natten (det er alle mennesker) bør kanskje far roe litt ned og ta det i barnets tempo. Barnets beste. Anonymkode: 01bfd...ec8 Da skulle du kanskje ha tillatt barnet å være litt mer sammen med far i våken tilstand, da. Så hadde timingen for første overnatting klaffet bedre. Anonymkode: b6ff1...d22
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #6 Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Da skulle du kanskje ha tillatt barnet å være litt mer sammen med far i våken tilstand, da. Så hadde timingen for første overnatting klaffet bedre. Anonymkode: b6ff1...d22 Jeg bor med barnet far😊 Anonymkode: 01bfd...ec8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #7 Skrevet 28. juni 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Om barnet ikke er klar må man vel ta mer hensyn til barnet enn til far? Mitt barn var ikke klar for å sove borte da hun var så liten. Selv om alle andre vet at far er far så vet barnet at det er et menneske barnet ikke bor sammen med. Og når man i tillegg er langt mer sårbar om natten (det er alle mennesker) bør kanskje far roe litt ned og ta det i barnets tempo. Barnets beste. Anonymkode: 01bfd...ec8 Men når «mattias» er med pappaen sin 8 timer i uken er ikke det på tide og prøve 1 overnatting først? for og se hvordan det vil gå? barnemoren sier bare at «mattias» ikke er klar uten noe videre begrunnelse på det. Dette reagerte samboeren min sin advokat også på og mener at barnemoren ikke er fleksibel og er vanskelig. Anonymkode: 86862...88f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #8 Skrevet 28. juni 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men når «mattias» er med pappaen sin 8 timer i uken er ikke det på tide og prøve 1 overnatting først? for og se hvordan det vil gå? barnemoren sier bare at «mattias» ikke er klar uten noe videre begrunnelse på det. Dette reagerte samboeren min sin advokat også på og mener at barnemoren ikke er fleksibel og er vanskelig. Anonymkode: 86862...88f Vil heller anbefale at far ber om økt timessamvær. 8 timer er ikke mye når et så lite barn skal trygges nok til at overnatting blir ok for barnet. Selvsagt reagerer fars advokat. Advokaten får betalt for å handle i fars beste. Ikke barnets beste. For det aller beste hadde vært om far kunne kommet hjem til mor og vært der på natten. Da er barnet hjemme, i trygge omgivelser blir barnet vant til far (og ikke mor) om natten og kombinert med økt timessamvær vil barnet kanskje bli klar om en stund. Anonymkode: 01bfd...ec8
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #9 Skrevet 28. juni 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil heller anbefale at far ber om økt timessamvær. 8 timer er ikke mye når et så lite barn skal trygges nok til at overnatting blir ok for barnet. Selvsagt reagerer fars advokat. Advokaten får betalt for å handle i fars beste. Ikke barnets beste. For det aller beste hadde vært om far kunne kommet hjem til mor og vært der på natten. Da er barnet hjemme, i trygge omgivelser blir barnet vant til far (og ikke mor) om natten og kombinert med økt timessamvær vil barnet kanskje bli klar om en stund. Anonymkode: 01bfd...ec8 Han er veldig på at han vil dette skal skje før neste møte i oktober, Men barnemoren er veldig vanskelig når samboeren min spurte om å øke samværs timer, Hun mente dette var en tema for neste møte siden avtalen står det 4 timers samvær men hun har gitt hint om at hun ville at samværene skal være vær tirsdag og annen vær lørdag og øke samværs timen til 6 timer. Hun er ikke fornøyd med at samboeren min skal hente «mattias» vær tirsdag og lørdag (som er i avtalen nå). Blir ikke vær tirsdag og annen vær lørdag lite? for at barnet skal bli mye tryggere? Siden hun vil ta vekk en dag Anonymkode: 86862...88f
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #10 Skrevet 28. juni 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Samboeren min blir så utrolig frustrert når barnemoren ikke vil holde til det som står i avtalen! Men jeg liker ikke å se samboeren min slik Han får bare ha «mattias» noen få timer i uka. Anonymkode: 86862...88f Det du beskriver er vanlig. I slike tilfeller får dessverre far, i sin rolle som sekundærforelder, stadig høre at han ikke må tenke på seg selv men på barnet...og derfor holde seg mer unna. Det blir ofte bare verre og vanskeligere dess mer far forsøker at barnet skal få en normal relasjon til han. I slike tilfeller kan det være lurt å gjøre som mor ønsker; å holde seg unna og se om mor er villig til å dele på ansvaret etterhvert som barnet vokser opp. Anonymkode: ba010...643
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2020 #11 Skrevet 28. juni 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det du beskriver er vanlig. I slike tilfeller får dessverre far, i sin rolle som sekundærforelder, stadig høre at han ikke må tenke på seg selv men på barnet...og derfor holde seg mer unna. Det blir ofte bare verre og vanskeligere dess mer far forsøker at barnet skal få en normal relasjon til han. I slike tilfeller kan det være lurt å gjøre som mor ønsker; å holde seg unna og se om mor er villig til å dele på ansvaret etterhvert som barnet vokser opp. Anonymkode: ba010...643 Men barnet har jo krav på å være med faren sin? Og vis barn og far trives med hverandre er det ikke lurt og stige opp samværet litt? Får ikke barnemoren kjeft av dommeren om hun ikke holder seg til avtalen og holder tilbake igjen? Anonymkode: 86862...88f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå