Gå til innhold

Bålpanne i byggefelt😫


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Naboen må ha brukt veldig våt ved hvis du merker noe inne hos deg selv med vinduene lukket på en vindstille dag. 
Vi har bålpanne i hagen selv, og får ikke røyk inn i eget hus engang. Røyk av tørr ved stiger jo rett oppover hvis ikke vinden flytter det i en bestemt retning. 

Man kan selvsagt både grille med kull og fyre med ved på egen tomt, der har du ingenting du skulle ha sagt. Men du kan jo spørre pent om han vil sjekke at han har tørr ved før neste bålkos, så dere slipper at sur os langs bakken røyklegger området neste gang. 

Anonymkode: 8431f...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 hours ago, Anonym bruker said:

En nabo har fest rundt bålpanna i kveld. Nå har vi skalket alle luker, bålrøyken siger inn alle steder. Jeg er allergisk, så dette er jo ikke gøy. Hageputene kommer til å stinke i morgen. Er det mulig å være så navlebeskuende å bruke bålpanne i et byggefelt. 

Anonymkode: fe111...210

Alt man skal klage på

Anonymkode: f771a...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har så og si alle hus i nabolaget bålpanne som brukes året rundt. To av naboene har stamp, merker aldri noe til røyk eller lukt. Vi bruker bålpanna på altan og ingen bållukt inn i stua. Så ser ikke problemet ditt. Har 3 barn og en mann med astma og de har aldri fått anfall av bål. 

Anonymkode: 33e2f...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har så og si alle hus i nabolaget bålpanne som brukes året rundt. To av naboene har stamp, merker aldri noe til røyk eller lukt. Vi bruker bålpanna på altan og ingen bållukt inn i stua. Så ser ikke problemet ditt. Har 3 barn og en mann med astma og de har aldri fått anfall av bål. 

Anonymkode: 33e2f...916

Utenom diskusjon, men at din mann og deres barn ikke får astmaanfall av bål er vel temmelig uvesentlig. Spiller liten rolle for den som får anfall av bål at din familie ikke får det🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, deterbaremeg:) skrev:

Utenom diskusjon, men at din mann og deres barn ikke får astmaanfall av bål er vel temmelig uvesentlig. Spiller liten rolle for den som får anfall av bål at din familie ikke får det🙄

Hi mener jo at ingen skal få bruke bålpanne pga hun er allergisk 🙈  så da skrev jeg at vi har 4 i denne husstanden med astma, den ene meget kraftig og har aldri merket noe til at de er "allergisk" mot det. Ene barnet mitt reagerer på parfyme som kan men er ikke sånn at jeg kan nekte alle i nabolaget eller rundt om på butikker å bruke det pga det kan utløse anfall. 

Anonymkode: 33e2f...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker naboen bålpanne hver kveld. Jeg kjenner innimellom lukta der og da. Og jeg har spurt om de kan si i fra før så jeg kan ta inn klesvasken. Men putene lukter aldri dagen etter, og man kan ikke bo i nærheten av mennesker og ha naboer om man ikke tåler bål-lukt. 

Anonymkode: 8e4ad...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte rett og slett flytte pga naboen fyrte i bålpanne hele sommeren. Vi bodde i rekkehus og røyken steg rett opp på soverommet vårt. Selv om vi skalket alle luker kom det røyk inn og soverommet ble røyklagt. På morgenen våknet jeg med gjenklistrede øyne og alt innendørs luktet sur røyk. Peisrøyk er ikke på samme måte fordi det kommer ut gjennom pipa, og ikke inn i huset. Naboen var ikke interessert i å ta hensyn i det hele tatt. De mente det var vårt problem at leiligheten ble fylt av røyk. Bålpanne hører hjemme i naturen, ikke i et boligfelt. Tenk dere om dere som bruker det, og se hvor røyken går hen. Det er ikke gøy å få hele leiligheten full av røyk, og med en lukt som om man har røyket inne i 20 år.

Anonymkode: ce1e4...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt et sted med borettslagsregler. Pga forsikring er det forbudt å grille med ved eller kull. Problem løst. 😊

Anonymkode: 71457...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...