Gå til innhold

Amme stort barn - slanking - giftstoffer

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det skjedde aldri hos våre katter. Mora jaget de unna når det var på tide. Samme med hundene, og hestene. Og det samme skjer med griser osv... 

Du har fått med deg hvorfor Who sier det eller? Lese deg opp litt kanskje? Du er jo litt kjent for å gi dårlige råd her inne, og nå igjen, du teller kalorier mens du ammer en liten baby for å slanke deg raskt. Du har ikke bikka 20 tipper jeg?

Anonymkode: 4cfd4...e44

Poenget mitt var at det er ikke "unaturlig" å amme barn til de er to år gamle. 

Ja, jeg teller kalorier slik at jeg kan slanke meg samtidig som jeg produserer nok melk. Kunne slanket meg mye raskere dersom jeg la meg på lavere kaloriinntak enn det jeg har gjort. 

Interessant at folk mener jeg gir dårlige råd når det jeg sier faktisk er støttet av studier, statistikk og vitenskap. Sier vel mer om andre enn om meg.  

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt innafor å amme en 2-åring. Selv satte jeg en grense på 3 år, men hn avslutta før det av seg selv. Miljøgifter får du spørre ammehjelpen om, men småbarn har vel generelt sett litt større toleransenivå enn nyfødte.

Så lenge både du og barnet vil fortsette å amme er det helt greit. Ikke bry seg om de surmaga oppgulpene som kommer her på dib i blant!

Skrevet
13 minutter siden, Kjerringa med agurken skrev:

Det er helt innafor å amme en 2-åring. Selv satte jeg en grense på 3 år, men hn avslutta før det av seg selv. Miljøgifter får du spørre ammehjelpen om, men småbarn har vel generelt sett litt større toleransenivå enn nyfødte.

Så lenge både du og barnet vil fortsette å amme er det helt greit. Ikke bry seg om de surmaga oppgulpene som kommer her på dib i blant!

👏🏻👏🏻

Anonymkode: 944f0...450

Skrevet
10 timer siden, Pobie skrev:

Poenget mitt var at det er ikke "unaturlig" å amme barn til de er to år gamle. 

Ja, jeg teller kalorier slik at jeg kan slanke meg samtidig som jeg produserer nok melk. Kunne slanket meg mye raskere dersom jeg la meg på lavere kaloriinntak enn det jeg har gjort. 

Interessant at folk mener jeg gir dårlige råd når det jeg sier faktisk er støttet av studier, statistikk og vitenskap. Sier vel mer om andre enn om meg.  

Alle sier man ikke skal slanke seg når man ammer. Men for noen er jo ikke barnet viktigst.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle sier man ikke skal slanke seg når man ammer. Men for noen er jo ikke barnet viktigst.

Ja, å kutte ut snacks og spise sunnere mens jeg ammer er jo så forferdelig. 

🙄

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Man sier ikke at man ikke skal slanke seg når man ammer. Men man skal slanke seg fornuftig. Jeg gikk ufrivillig ned 15 kg ved amming. Veide 49 kg fordelt på 167cm til slutt. Ble bekymret og lurte på om jeg måtte slutte å amme, men det trengte jeg ikke hvis jeg orket å fortsette. Og det gjorde jeg. Begynte heldigvis å legge på meg igjen etterhvert. Hadde det vært så farlig så hadde jeg bok fått beskjed om å slutte. Dette var mens barnet var mellom 0-3 mnd. Så hun kan nok fint slanke seg fornuftig. Men noen er jo bare så kunnskapsløse som deg🤷‍♀️

Skrevet
På 28.6.2020 den 17.50, Anonym bruker skrev:

på tide og slutte med ammingen nå, han er stor

Anonymkode: 02948...895

Hi slutter når hi selv vil slutte og ikke fordi du mener at det holder!!

Man kan FINT amme barn til de blir store!

Hilsen mor som ammet i 2,5 år og STOLT av det!!

Anonymkode: 611b4...ccd

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Hi slutter når hi selv vil slutte og ikke fordi du mener at det holder!!

Man kan FINT amme barn til de blir store!

Hilsen mor som ammet i 2,5 år og STOLT av det!!

Anonymkode: 611b4...ccd

så bra og se at barnet går og ta puppen selv, er bare ekkelt

Anonymkode: 02948...895

Skrevet
9 timer siden, Pobie skrev:

Ja, å kutte ut snacks og spise sunnere mens jeg ammer er jo så forferdelig. 

🙄

Det var ikke det du sa,du telte kalorier... fint å endre efterhvert så det høres bedre ut🙄

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Neida. Man sier ikke at man ikke skal slanke seg når man ammer. Men man skal slanke seg fornuftig. Jeg gikk ufrivillig ned 15 kg ved amming. Veide 49 kg fordelt på 167cm til slutt. Ble bekymret og lurte på om jeg måtte slutte å amme, men det trengte jeg ikke hvis jeg orket å fortsette. Og det gjorde jeg. Begynte heldigvis å legge på meg igjen etterhvert. Hadde det vært så farlig så hadde jeg bok fått beskjed om å slutte. Dette var mens barnet var mellom 0-3 mnd. Så hun kan nok fint slanke seg fornuftig. Men noen er jo bare så kunnskapsløse som deg🤷‍♀️

🤦‍♀️🙈

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke det du sa,du telte kalorier... fint å endre efterhvert så det høres bedre ut🙄

Jeg sa også at jeg passer på å få i meg nok kalorier til å produsere nok melk. Sier seg jo selv at når man teller kalorier kutter man ut snacks for å få ned kaloriinntaket. Av en eller annen grunn tolket du dette som at barnet ikke er viktigst. Lyst til å forklare den tolkningen? Hvordan påvirker dette babyen min negativt mener du?

Skrevet
1 time siden, Pobie skrev:

Jeg sa også at jeg passer på å få i meg nok kalorier til å produsere nok melk. Sier seg jo selv at når man teller kalorier kutter man ut snacks for å få ned kaloriinntaket. Av en eller annen grunn tolket du dette som at barnet ikke er viktigst. Lyst til å forklare den tolkningen? Hvordan påvirker dette babyen min negativt mener du?

Bare å gi seg Pobie. De greier tydeligvis ikke å forstå det uansett🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

🤦‍♀️🙈

Du skjønte det ikke nå heller? Ikke rart du ikke forstår nytten av forlenget amming da. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...