Gå til innhold

Vil faste ødelegge noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra januar av har jeg kuttet ut å spise frokost. I starten var jeg sulten 1-2 timer etter at jeg normalt skulle spist, men det gikk bare noen uker før kroppen ble vant med det. Nå er jeg sjeldent sulten før ved lunsjtider da jeg inntar mitt første måltid. Frokosten ble kuttet dels for å få litt kontroll over vekten og dels at jeg ofte ikke var sulten akkurat når jeg sto opp og uansett måtte tvinge i meg mat da. 

Nå lurer jeg på om det er noe i veien for å vente til middagstid med å spise? Vil det ødelegge forbrenningen eller noe? Noen som spiser sånn? Har ikke tenkt å kutte ut lunsj (min frokost) enda, bare lurer litt.

Anonymkode: 27f21...b15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med «å ødelegge»? Regner med det er vekta du tenker på? Du er redd for å gå opp i vekt, eller slutte å gå ned?

Hvis du seriøst vurderer å ikke spise noe før middag så tror jeg det er andre ting enn vekta di du bør bekymre deg over.

Anonymkode: 85497...708

Skrevet

Google OMAD. Ingen fare med fasting 👍😊

Anonymkode: 662fb...9de

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva mener du med «å ødelegge»? Regner med det er vekta du tenker på? Du er redd for å gå opp i vekt, eller slutte å gå ned?

Hvis du seriøst vurderer å ikke spise noe før middag så tror jeg det er andre ting enn vekta di du bør bekymre deg over.

Anonymkode: 85497...708

Forbrenningen. Før ble det sagt at det var viktig å spise jevnt for å ha jevn forbrenning, men jeg lurer på om de har gått bort fra det nå.

Jeg er veldig glad i middag og kveldsmat og liker å kunne spise godt av det jeg liker best. Derimot har jeg ikke noen matglede av frokost og lunsj, dette spiser jeg/spiste jeg kun fordi jeg har trodd at jeg måtte. Problemet oppstår jo da med at for å ikke legge på meg, må jeg stadig begrense meg på de to måltidene jeg faktisk nyter. En god løsning for meg vil da være å bare bytte ut de andre to måltidene og de kaloriene jeg får i meg da. Det høres sikkert rart ut for deg, men det gir mening for meg. 

HI

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Google OMAD. Ingen fare med fasting 👍😊

Anonymkode: 662fb...9de

Takk! 👍

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...